אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ע"ח 30975-02-15 מדינת ישראל נ' כהן ואח' ע"ח 33051-02-15כהן נ' מדינת ישראל

ע"ח 30975-02-15 מדינת ישראל נ' כהן ואח' ע"ח 33051-02-15כהן נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 04/03/2015 | גרסת הדפסה

ע"ח
בית המשפט המחוזי מרכז - לוד
30975-02-15
25/02/2015
בפני השופטת:
דבורה עטר

- נגד -
העוררת/משיבה שכנגד:
מדינת ישראל(להלן:המדינה")
משיבים/עוררים שכנגד:
1. רמי כהן
2. בתיה כהן

החלטה
 

 

1.לפני שני עררים, שנדונו במאוחד, על החלטת בית משפט השלום בראשון לציון (כב' הש' מנחם מזרחי) מיום 11.2.15 (להלן: "ההחלטה"). מקור ההחלטה בבקשה שהוגשה על ידי המשיב, לביטול צווי הקפאת חשבונות, שהוטלו במסגרת חקירה בחשד לביצוע עבירות שוחד והלבנת הון.

 

במסגרת ההחלטה הורה בית משפט קמא על ביטול צו ההקפאה שהוטל על חשבונם של רמי ובתיה כהן בבנק מזרחי טפחות (להלן: "החשבון") באופן שיושב לידי רמי ובתיה כהן הסכום המופקד בו, 267,000 ₪ (להלן: "הסכום").

 

2.בערר, טען ב"כ המדינה כי טעה בית משפט קמא בעת שהשיב לידי רמי ובתיה כהן את הסכום, בשלב זה של החקירה. זאת חרף כך כי קבע בדבר קיומו של חשד סביר לביצוע העבירות והגם שהסך הכולל של התפיסה, פחות בהרבה משיעור סכום החשדות.

 

כן טען ב"כ המדינה כי טעה בית משפט קמא בקבעו בהחלטה כי המעורבות של בתיה כהן מצומצמת. שכן כעולה מחומר החקירה סייעה באופן שיטתי למסכת העבריינית הפלילית ולעיתים אף עמדה במוקד התרחשותה. בשל כך אף לטענת המדינה, לא היה מקום ליתן משקל, לזכותה הקניינית של בתיה כהן, מכוח חזקת השיתוף, כפי שקבע בית משפט קמא בהחלטה.

 

הוסיף וטען ב"כ המדינה כי אמנם יש לאפשר לרמי ובתיה כהן מקורות כספיים על מנת לנהל אורח חיים סביר ואולם תוך מתן הדעת למבחני הפסיקה, ניתן להסתפק לצורך זה בתשלומים החודשיים בסך של 12,000, להם הם זכאים.

 

ב"כ המדינה עתר לבית המשפט להורות על קבלת הערר.

 

3.בערר שכנגד טען בא כוחם של רמי ובתיה כהן, כי טעה בית משפט קמא בעת שחרף קביעתו כי יש לאפשר להם לנהל אורח חיים סביר, הסתפק, באופן שאינו מגשים תכלית זו, בהשבת הסכום בלבד.

 

עוד טען בא כוחם של רמי ובתיה כהן, כי בית משפט קמא נקלע לכלל טעות בכך שלא הורה על ביטול כלל צווי הקפאה שניתנו על חשבונות בנקים נוספים של רמי ובתיה כהן,. זאת לאור התמשכות החקירה, באופן המאפשר לאמוד את היקף החשדות המיוחסים לרמי ובתיה כהן, ואף לאור כך כי ניתן להוכיח שמקורם של חלק ניכר מהכספים אינו בעבירה וכן לאור חזקת השיתוף העומדת לזכותה של בתיה כהן.

 

 

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ