מבוא
המשיב מס' 3 (להלן: כהן), הגיש תכנית בניין ערים מס' 101-0060210 (להלן: התכנית או תכנית 60210), שנועדה לאפשר הריסתו של בניין קיים המצוי בחלקה 55 בגוש 30235 (להלן: חלקה 55). חזית אחת של הבניין שעתיד להיהרס מצויה ברחוב המ"ג 11 ירושלים והחזית האחרת ברחוב גדרה. לפי התכנית לאחר ההריסה עתיד להיבנות במקומו של הבניין מבנה חדש ובו 13 יחידות דיור.
הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ירושלים, המשיבה מס' 2 (להלן: הוועדה המקומית), המליצה לפני המשיבה מס' 1, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה – מחוז ירושלים (להלן: הוועדה המחוזית), על הפקדת התכנית והוועדה המחוזית אכן אישרה את התכנית להפקדה. העותרת, מי שטוענת לזכויות בחלקה 56 בגוש 30235 (להלן: חלקה 56 או חלקת העותרת) הגישה התנגדות לתכנית. חלקת העותרת – חלקה 56 צמודה לחלקה 55 והבניין שעליה ממוקם ברחוב המ"ג 9 בירושלים. הגישה לחלקת העותרת מתאפשרת להולכי רגל מרחוב המ"ג אך לצורך כניסת כלי רכב יש לעבור ברחוב גדרה.
התנגדות העותרת נשמעה. חלק מטענותיה התקבלו וחלק מהן נדחו, ולאחר מכן אישרה הוועדה המחוזית את התכנית. בקשה שהגישה העותרת לאפשר לה לערור על ההחלטה בפני המועצה הארצית נדחתה ומכאן העתירה שלפני בגדרה מבקשת העותרת לבטל את ההחלטה.
כאמור החזית המזרחית של שתי החלקות: חלקה 55 וחלקה 56 פונה לרחוב המ"ג אך בשל הפרשי גבהים הגישה מרחוב המ"ג מתאפשרת רק להולכי רגל. המעבר לכלי רכב יכו להיעשות דרך החזית המערבית שם ממוקם "רחוב גדרה". אותו "רחוב גדרה" איננו ולא היה בגדר כביש סטטוטורי אלא דרך שנכבשה עם השנים על קרקע פרטית. לפני כשנתיים הוסדר מעמדה של דרך זו במסגרת תכנית בניין ערים אחרת, שנוגעת לבנייה מצפון – מערב לרחוב גדרה, תכנית 13094, שמתייחסת לבתי 'לנדמן' (להלן: תכנית 13094). על פי תכנית 13094 נקבע כי השטח המשמש לדרך ייוחד בדרך של זיקת הנאה לשם מעבר להולכי רגל ולכלי רכב.
טענות העותרת במסגרת העתירה מתמקדות בקושי התחבורתי ובחששה מהגדלת מספר יחידות הדיור באזור. העותרת טוענת כי הוועדה המחוזית קיבלה את החלטתה למרות היעדרה של חוות דעת תחבורתית מקצועית המתייחסת לכל היקף התנועה הקיים והפוטנציאלי בדרכים הגובלות בחלקה 55, לעומסים הצפויים כתוצאה מהוספת הדירות בחלקה 55 ובהתחשב בכך שהדרך האמורה, רחוב גדרה, היא דרך הגישה היחידה לחלקות 55 ו- 56 וכן לחלקות נוספות ותשרת כ- 130 יחידות דיור וגני ילדים.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.