הרקע העובדתי
כמפורט בהחלטה שניתנה ביום 24.8.2015 בבקשה למתן צו ביניים (שמטעמי נוחות אחזור על עיקריה בפתח פסק הדין), העותרת, עמותה, נמנית על המנהלים הקהילתיים בירושלים ומרכזת את הפעילות בשכונות קטמון ח'-ט', פת, רסקו וגוננים. לעותרת הנהלה שהייתה מורכבת מ- 15 חברים: 9 חברים נבחרים, 5 נציגי המשיבה מס' 1 (להלן: העירייה) ו- נציג אחד של המשיבה מס' 2 (להלן: החברה למתנ"סים). עיקר מקורות ההכנסה של העותרת הם העירייה, החברה למתנ"סים, גופים ציבוריים אחרים, תרומות ותשלום הנגבה מהציבור עבור שירותים שונים הניתנים על ידה. חלק מהתמיכה הממשלתית בעותרת מועבר לה דרך המשיבות.
עד לסוף שנת 2013 מילאה את תפקיד מנכ"ל המרכז הקהילתי, העותרת, גב' אביבה שוקר שפרשה. סביב החלפתה התעוררו מחלוקות. מיד לאחר עזיבתה "הוצנח" לטענת העותרת מנכ"ל זמני מטעמה של החברה למתנ"סים. בשנת 2014 התקיים הליך בחירה במכרז שלטענת העותרת לא היה תקין אך נבחרה בו מועמדת. אותה מועמדת לא נכנסה, משיקוליה שלה, לתפקיד, וכך שוב מונה על ידי החברה למתנ"סים מנהל זמני, מר יוחנן בכלר (להלן: בכלר). המינוי שיועד ל- 3 חודשים נמשך וכחלק ממנה הפך בכלר אחד ממורשי החתימה ביחד עם שני חברי הנהלה – מר אמיל ליבנר ומר דוד גולן (להלן בהתאמה: ליבנר ו- גולן).
ביום 1.6.15 התכנסה הנהלת העותרת והחליטה להפסיק את כהונתו של בכלר ולבחור באדם אחר, אחד מעובדי העמותה, מר אורן סוקניק, כמנכ"ל (יש לציין כי מר סוקניק לא הסכים לקבל עליו את התפקיד). בנוסף החליטה ההנהלה להחליף את היועץ המשפטי של העותרת – עורך הדין ד' פלד ולמנות יועץ משפטי אחר במקומו וזאת לאחר שעורך הדין פלד סרב להצעה להישאר בתפקיד לצד יועצים משפטיים חיצוניים שיישכרו בעניינים שבהם קיים לו ניגוד אינטרסים. בנוסף הוחלט, בשלב מאוחר יותר ובהמשך לאותן החלטות, על שלילת זכות החתימה של בכלר. במהלך אותה ישיבה עזב נציג החברה למתנ"סים את הישיבה ולא השתתף בכולה ולאחר מכן הודיעה העירייה על הפסקת פעילותם של נציגיה בהנהלה.
ביום 9.6.2015 הודיע מר מר יוסי שרעבי, ראש מינהל פנאי בעיריית ירושלים (להלן: שרעבי) לעותרת את ההודעה הבאה:
"1.כפי שהובא לידיעתי בישיבת ההנהלה האחרונה של המרכז הקהילתי, התקבלו מספר החלטות בניגוד להוראות תקנון המינהל הקהילתי. לדוגמא: ההחלטה על פיטורי מנהל המינהל ללא היוועצות בחברה הארצית למתנ"סים עומדת בניגוד להוראת סעיף 14 לתקנון. החלטה על התקשרות עם גופים בנכסים עירוניים היא בניגוד לסעיף 19 לתקנון ועוד. החלטות אלה מצטרפות להחלטות קודמות מהחודשים האחרונים, שאף הן נעשו ללא התייעצות ובניגוד לעמדת עיריית ירושלים.
2.כפי שגם עולה מפרוטוקולי הישיבות הקודמות של המינהל הקהילתי, הרי שאין מדובר בגוף בעל יכולת התנהלות וקבלת החלטות מושכלת והיות והתנהלות בלתי אחראית שכזו עלולה לחשוף את עיריית ירושלים לשתף פעולה עם הנהלת המינהל הנוכחית והיא מודיעה על הפסקת כהונתם של נציגי העירייה בהנהלת המנהל.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.