כללי
עתירה זו עניינה בשאלת חוקיותה של הוראת סעיף 3.4.3.1 לצו הארנונה של עיריית פתח-תקווה. בעניינו של סעיף זה בצו הארנונה נתתי לפני מספר ימים פסק דין בעתירה נפרדת (עת"מ 32686-03-13 קונטאל נ' עיריית פתח תקווה, מיום 9.12.14, להלן: "עניין קונטאל").
העובדות
העותרת היא חברה בע"מ אשר מחזיקה בנכס המצוי בתחום שיפוטה של המשיבה פתח-תקווה (להלן: "הנכס"). בנכס פועל מוסך לתיקון כלי רכב. לצרכי חיוב בארנונה בשנת 2013, פוצל שטח הנכס באופן הבא:
שטח של 1,353 מ"ר חויב לפי סיווג "תעשייה ומלאכה", בתעריף 151.28 ₪ למ"ר (יצוין כי לפי נספח ב'1 לעתירה, נעשה החיוב לפי סיווג "מלאכה/מוסכים", ואולם בהעדר התייחסות לכך מטעם הצדדים, לא תיוחס לכך משמעות בפסק דין זה);
שטח של 76 מ"ר חויב, בהתאם לסיווג "משרדים במבני תעשיה ומלאכה", לפי תעריף "משרדים באזורי תעשייה, חקלאות כולל מקצועות חופשיים" (להלן: "משרדים באזורי תעשייה") בסך ממוצע של 271.4 ₪ למ"ר (275.6 ₪ עד 50 מ"ר, ו-263.06 ₪ מ-51 מ"ר);
שטח של 53 מ"ר לפי סיווג "סככה בתעשייה", בתעריף 75.64 ש"ח למ"ר.
חיוב השטח של 76 מ"ר בהתאם לסיווג "משרדים במבני תעשייה ומלאכה" ובתעריף "משרדים באזורי תעשייה" – הוא העומד במרכז עתירה זו.
למען השלמת התמונה יצוין כי השטח המשרדי בכללותו עומד על 126 מ"ר, ואולם, בהתאם לסעיף 3.4.3.1 לצו, 50 מ"ר הראשונים מתוכו מחויבים לפי תעריף תעשייה (151.28 ₪ למ"ר), והם נכללים למעשה בשטח של 1,353 מ"ר שחויב לפי תעריף זה (ראו פרוטוקול הדיון בוועדת הערר מיום 8.9.13, נספח ד' לעתירה, בע' 9).
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.