אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"א 20249-06-16 מרבוע נ' מדינת ישראל

עת"א 20249-06-16 מרבוע נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 17/07/2016 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי כבית-משפט לעניינים מנהליים
20249-06-16
12/07/2016
בפני השופטת:
ורדה זהבה שמואל מרוז בוסתן בורנשטין

- נגד -
העותר:
אחמד מרבוע
המשיבה:
מדינת ישראל
פסק דין

1.בפנינו עתירה כנגד החלטת ועדת השחרורים מיום 2.6.16 לפיה החליטה שלא לשחרר את העותר ממאסרו.

2.העותר מרצה מאסר ראשון בן 17 חודשים בגין הרשעתו בשני כתבי אישום, האחד בגין 6 עבירות של סחר בסמים ושתי עבירות של הדחת קטין לשימוש בסם והשני, בגין עבירה של סיוע לסחר בסם מסוכן.

3.התנהגותו של העותר בכלא תקינה, הוא מודה במיוחס לו ומביע חרטה הגם שטוען כי נגרר אחר אחיו בביצוע העבירות.

מתוכנית רש"א עולה כי העותר נעדר דפוסי חשיבה עברייניים וניכר כי הוא זקוק ליד מכוונת ומצע שיקומי, על פי התוכנית שהוצגה לוועדה תיערך לעותר שיחה פרטנית שבועית, הוא יועסק במשרה מלאה והומלץ להשית עליו מעצר לילי.

4.במהלך הדיון בוועדה הוגשו לעיונה מידעים מודיעיניים של משטרת ישראל לפיהם היה מעורב בעניינים שנושאים אופי עברייני מובהק שאינו קשור אך ורק לעבירות הסמים וזאת במהלך השנים 2011, 2014 ו-2015 (סך הכל כ-10 מידעים).

בנסיבות אלו התנגדה משטרת ישראל לשחרורו.

5.בהחלטתה, קבעה הוועדה, בהיותה ערה לנוהג להקל עם אסיר אשר זה לו מאסר ראשון, כי מתוך המידע המודיעיני שהוצג לעיונה עולה כי לעותר נורמות עברייניות לא רק בתחומי הסמים, בגינם הוא נשפט, אלא אף בתחומים אחרים "וכדי להתגבר על נורמות אלו, לא ניתן לדלג על ההליך הטיפולי". הוועדה הוסיפה כי נוכח הזמן הקצר שהיה בידי העותר, לא היה סיפק בידו להשתלב בהליכים הטיפוליים ויתכן כי הגשת בקשתו הייתה מוקדמת.

זאת ועוד. התוכנית שהובאה על ידי רש"א אינה מספקת את צרכי העותר, זאת במיוחד ביחס לעבירות הסמים בהן הורשע. משכך, דחתה הוועדה את בקשתו.

5.על החלטה זו מלין העותר וטוען כי עמד בכל הקריטריונים המצדיקים שחרור מוקדם ובכלל זה התנהגות טובה, הבעת חרטה ושיתוף פעולה וכי אין לזקוף לחובתו את העובדה שלא היה סיפק בידו להשתלב בהליך טיפולי, מה גם שנכון לעת הזו לא ניתן לעשות כן בשל פגרת הקיץ העומדת בפתח.

העותר מוסיף, כי לא די במידעים, אשר חלקם ישנים, כדי להקים עילה לדחיית בקשתו.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ