אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"א 20172-05-16 מדינת ישראל נ' ס.(אסיר)

עת"א 20172-05-16 מדינת ישראל נ' ס.(אסיר)

תאריך פרסום : 09/11/2016 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי נצרת כבית-משפט לעניינים מנהליים
20172-05-16
21/06/2016
בפני השופט:
יוסף בן-חמו

- נגד -
עותרת:
מדינת ישראל
משיב:
ש.ס. (אסיר)
החלטה
 

 

בפניי בקשה להארכת תקופת החזקה של אסיר בהפרדה לפי סעיף 19ה(א)(1) לפקודת בתי הסוהר.

 

המשיב הינו אסיר פלילי המרצה עונש מאסר של 12 שנים ו-10 חודשים, לאחר שהורשע באינוס בנסיבות מחמירות, ניסיון למעשה סדום, קבלת דבר במרמה והדחה בחקירה. מסווג בקטגוריה א'. בנוסף לכך, מוגדר כ"אסיר השגחה" החל מיום 01/07/16. שוהה בהפרדה מאז 08/07/13. לאחרונה, הוארכה תקופת ההפרדה בהחלטת בימ"ש מחוזי בעת"א 11462-11-15.

 

נימוקי הבקשה:

מטרת המשך החזקת האסיר בהפרדה היא זו המעוגנת בסעיף 19ב' לפקודה – שמירה על שלומם ובריאותם של המשיב ואסירים אחרים ומניעת פגיעה ממשית במשמעת ובאורח החיים התקין בבית הסוהר. המשיב הוא אסיר אלים, הנוהג תכופות בהתנהגות אלימה כלפי סגל וכלפי אחרים, צבר לחובתו מס' עבירות משמעת.

 

בדיון שנערך ביום 17/05/16, לאחר שהתרשמתי מהאסיר ובהתחשב באופי העתירה ונסיבותיו האישיות, ולמרות שהמשיב הודיע שאין הוא מעוניין במינוי סניגור מהסניגוריה הציבורית, הוריתי על מינוי סניגור ציבורי.

 

בדיון הנדחה, שנערך ביום 26/05/16, ביקשה עוה"ד מטעם הסניגוריה הציבורית – עו"ד נסרין אסכנדר, לשחרר אותה מייצוג. היא הגישה בקשה מפורטת בכתב והוסיפה כי הסניגוריה הציבורית לא תוכל למנות למשיב סניגור בשל חוסר שיתוף הפעולה מצדו. מונו לו בעבר מספר עו"ד אך הוא לא הסתדר עם אף אחד מהם.

בהתחשב בעמדת המשיב ובעמדת ב"כ העותרת, שוחררה הסניגוריה הציבורית מייצוג והמשיב טען לעצמו.

 

המשיב מצוי בהפרדה, מאז 08/07/13. לדברי ב"כ המבקשת, נבחנה אפשרות שילובו של המשיב בהפרדה זוגית כפי שהדברים באו לידי ביטוי בחומר החסוי. המידע אודותיו מתייחס להתנהגות שלילית, מסוכנת כלפי סגל, מעמד בקרב אסירים, עבירות פליליות, מסוכנות כלפי אלה ואחרים, התבטאויות שליליות והתנהגות אלימה.

המשיב סיפר על מצוקותיו. לטענתו, כיצד ייתכן לייחס לו איומים שעה שהוא מוחזק בהפרדה. נפתחו כנגדו 30 תיקים על איומים. כשאמו נפטרה לא אפשרו לו לצאת להלוויה. כך גם כאשר נפטר אחיו והוא שהה בהפרדה. עוד טען המשיב כי בטרם העברתו להפרדה הוא שולב בעבודה במסגרת ריצוי מאסרו בכלא שיטה. עוד טען כי הוצע לו להשתלב באגף המיוחד לעברייני מין בכלא מעשיו והוא הסכים לכך אך המאסר מתעכב.

המשיב ביקש ליתן לו הזדמנות לשהות שלא בהפרדה פרק זמן קצוב ו"אם תהיה בעיה שיחזירו אותי".

 

בתום הדיון התבקשה המשיבה להגיש עמדה משלימה.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ