אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"א 1874-05-16 בושקאר(אסיר) נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים ואח'

עת"א 1874-05-16 בושקאר(אסיר) נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים ואח'

תאריך פרסום : 10/07/2016 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי נצרת כבית-משפט לעניינים מנהליים
1874-05-16
06/07/2016
בפני השופט:
יוסף בן-חמו

- נגד -
העותר :
מחמוד בושקאר
המשיבים:
1. שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים
2. מדינת ישראל
3. פרקליטות מחוז צפון- פלילי

החלטה

בפני עתירת אסיר שעניינה שינוי תנאי חופשה.

טענות העותר :

העותר מרצה כבר 8.5 שנים מתוך 16 שנות מאסר שנגזרו עליו, משולב בסבב חופשות מזה כ – 4 שנים, אסיר חיובי, שולב בשיקום מזה כשלושה חודשים. בקשתו לשינוי תנאי חופשה נדחתה בטענה של יתרת מאסר ארוכה. העותר מבקש לשנות את תנאי החופשה, מאלה הנהוגים לגבי אסיר בקטגוריה ב/1 לאלה הנהוגים לגבי אסיר המשויך לקטגוריה ב/2, ולהפחית את מס' החתימות שעליו לחתום כשהוא בחופשה, מ – 2 חתימות לחתימה אחת.

העותר הינו אסיר פלילי המרצה עונש מאסר של 16 שנים בגין עבירות הריגה וחבלה חמורה.

תגובת המשיבה :

העותר מסווג לקטגוריה ב/1 ועל כן ובהתאם להוראות פקנ"צ החופשות 04-40-00 כל יציאה שלו מותנית באישור משטרת ישראל וכפופה לתנאים מגבילים מבין התנאים המפורטים בנספח א' לפקודה, כפי שנקבעו על ידי משטרת ישראל המאשרת את החופשה.

וועדת הקטגוריות שדנה בעניינו של העותר קבעה כי לעותר יתרת מאסר ארוכה ועל כן, התנאים שנקבעו : ערב צמוד וחתימה - כמפורט בתנאי 2 לנספח , הינם הכרחיים להמשך פיקוח בשלב זה.

המשיבה מפנה לעמדת משטרת ישראל המציינת כי התנאים שנקבעו לעותר הינם מינימאליים ועל כן הסרת התנאים שנותרו מעקרת מתוכן את תכולת החלת התנאים לצורך מעקב, פיקוח ובקרה.

ב"כ המשיבה טוענת כי נעשה איזון ראוי כאשר הוחלט לאשר לעותר יציאה לחופשה, אך התנו תנאים שמטרתם לשמור על בטחון הציבור.

דיון :

לאחר שבחנתי את טענות הצדדים, אני סבור שדין העתירה להידחות.

אינה דומה החלטה מנהלית הדוחה בקשה לחופשה או שוללת חופשה להחלטה המנהלית לגבי תנאי החופשה.

כל חופשה, בהיותה הטבה, ניתן למנוע אותה במקרים המצדיקים זאת, על אף חשיבותה. וודאי שניתן להציב לה מגבלות ותנאים. יתר על כן, מצופה מהמשיבה ומהגורם המוסמך לנקוט עמדה באשר לכל חופשה וחופשה – במקרה זה, משטרת ישראל, בהיות העותר מסווג בקטגוריה ב/1, שתערוך את האיזון בין השיקול לשחרר אסיר לחופשה לבין אינטרסים חשובים אחרים בדרך שאיננה שליטה מוחלטת של יציאת האסיר לחופשה, אלא הצבת מגבלות ותנאים לחופשה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ