אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"א 18731-07-16 מהרבנד(אסיר) נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים ואח'

עת"א 18731-07-16 מהרבנד(אסיר) נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים ואח'

תאריך פרסום : 17/07/2016 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי חיפה
18731-07-16
11/07/2016
בפני השופט:
רון שפירא-סגן נשיא

- נגד -
עותר:
חיים מהרבנד (אסיר)
משיבים:
1. שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר
2. מדינת ישראל

החלטה
 

 

עתירה זו הוגשה אתמול, 10.7.16, ביחד עם בקשה לא ברורה המאזכרת הגשת שש עתירות. מאחר ולא הגיעו לבית המשפט שש עתירות הורה בית המשפט לברר את הנושא.

 

בכל מקרה, העתירה הנוכחית טוענת כנגד עובדה שתפקיד של מפקד אגף בכלא דמון אינו מאויש. העותר טוען כי ההימנעות מאיוש תפקיד מפקד אגף פוגעת בתפקוד של האגף.

 

גם אם אניח כי זה הוא אכן המצב הרי שאין מדובר בנושא הראוי להידון במסגרת עתירת אסיר. סעיף 62א.(א) לפקודת בתי הסוהר [נוסח חדש], תשל"ב-1971 קובע כי "אסיר רשאי להגיש לבית המשפט המחוזי שבאזור שיפוטו נמצא בית הסוהר שבו הוא מוחזק (להלן בסימן זה – בית המשפט) עתירה נגד רשויות המדינה ואנשים הממלאים תפקידים על-פי דין בכל ענין הנוגע למאסרו או למעצרו (להלן בסימן זה – עתירה)." העותר אינו מצביע בעתירה על דבר הנוגע ישירות למאסרו ואינו מפרט את השפעת/פגיעת העובדה שתפקיד מפקד האגף אינו מאויש על תנאי כליאתו.

 

לעת הזאת, וכפי שנוסחה העתירה, הרי שאין מקום לדון בה במסגרת הליך של בירור עתירת אסיר וענינה להיות מועבר להליך של בדיקה אצל הגורמים האמונים על ביקורת פנימית במשרד לביטחון פנים או אצל מבקר המדינה. ככל שהדבר נוגע לבית המשפט – העתירה, כפי שנוסחה, אינה מגלה עילה.

 

אשר על כן אני מורה כדלקמן:

 

עתירה זו תימחק תוך שמירה על זכויות העותר להגיש עתירה חדשה ולפרט במסגרתה את טענותיו, ככל שיש לו טענות, בנוגע להחלטות שב"ס או מחדלי שב"ס שיש בהם כדי להשפיע על מאסרו. ככל שתוגש עתירה היא תיקבע לדיון.

 

טענותיו של העותר בדבר אי איוש התקן הפיקודי במערך כלא דמון תועבר ע"י היועצת המשפטית של שב"ס לבחינת מפקד המחוז הצפוני של שב"ס, גורמי הביקורת הפנימית בשב"ס ובמשרד לביטחון פנים.

 

בנסיבות העניין, ומאחר והעתירה נמחקת על הסף, לא יחויב העותר בתשלום אגרה בעתירה זו. אין באמור כדי לקבוע כי ככלל עומד העותר בתנאי הזכאות לפטור מתשלום אגרה.

 

 

המזכירות תשלח החלטה לצדדים (ב"כ שב"ס ופרקליטות) וכן לעותר באמצעות מחלקת האסיר בשב"ס.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ