אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"א 15917-03-16 קינן(אסיר) נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים ואח'

עת"א 15917-03-16 קינן(אסיר) נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים ואח'

תאריך פרסום : 20/07/2016 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי נצרת כבית-משפט לעניינים מנהליים
15917-03-16
15/07/2016
בפני השופט:
יוסף בן-חמו

- נגד -
העותר :
יוסי קינן
המשיבים:
1. שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים
2. מדינת ישראל

החלטה

בפני עתירה בנוגע לסיווגו של העותר. העותר מבקש להורות למשיבים לנמק מדוע לא שונה סיווגו מקטגוריה א' לקטגוריה ב/1. עוד מבקש העותר להורות למשיבים לנמק מדוע אין הוא משולב בסבב חופשות.

העותר הינו אסיר פלילי המרצה עונש מאסר של 3 שנים ו – 3 חודשים לאחר שהורשע בעבירות של שימוש פוחז באש, עבירות מס, זיוף, מרמה, שיבוש מהלכי משפט, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, הפרת הוראה חוקית ועוד. מסווג בקטגוריה א' בשל הגדרתו כ"אסיר אלמ"ב".

נימוקי העתירה:

העותר בן 50, גרוש פעמיים, אב ל- 6. זהו מאסרו הראשון של העותר, החל לרצות את מאסרו ביום 10/8/15. לקראת סיום ריצוי 1/4 מתקופת המאסר, הגיש בקשה מנהלית לשלבו בסבב חופשות, אך סורב בנימוק לפיו בהיותו מסווג בקטגוריה א', הוא איננו זכאי לצאת לחופשה.

אין הצדקה לסיווגו בקטגוריה א' בשל עבירת אלמ"ב שארעה בשנת 1977, בגינה הורשע בשנת 1988. המדובר באירוע זניח וישן. ההחלטה המתבססת על אירוע זה, בלתי סבירה. העבירות בגינן מרצה העותר היום את מאסרו אינן עבירות אלמ"ב.

העותר הינו אסיר למופת, נטל אחריות על מעשיו, מביע רצון להשתקם, השתתף בקבוצה של "טיפול בכעסים" וכעת משולב בקבוצת "מרמה".

באשר לחופשה, הגם שאין מדובר בזכות קנויה, אין כל שיקול המצדיק את שלילת החופשות.

תשובת המשיבים :

כל עוד האסיר מסווג בקטגוריה א', הוא מנוע חופשות, בהתאם לפקנ"צ החופשות (04.40.00). סיווגו של העותר כאסיר בעל פרופיל אלמ"ב מצוי בבדיקה, על רקע מספר תיקי פ.א. פתוחים, שעניינם אלימות במשפחה, בהתאם להוראות סעיף ד4 לפרק א' של פקנ"צ החופשות. במסגרת הבדיקה הופעל לגביו "נוהל אלמ"ב". בסיומה של הבדיקה החליטה וועדת אלמ"ב להסיר את הגדרתו כאסיר אלמ"ב ולסווגו כאסיר "רגיל". לאחר הסרת ההגדרה, התברר כי לעותר שני תיקי אלמ"ב נוספים, עליהם לא ידעה הוועדה שהחליטה על הסרת ההגדרה. נעשו הבדיקות הדרושות ועניינו הובא בשנית בפני וועדת אלמ"ב.

בקשת העותר לחופשה נדחתה, לא רק בשל הגדרתו כאסיר אלמ"ב, לכך נוספו עמדות גורמי המודיעין בשב"ס ועמדת משטרת ישראל המתנגדים להוצאתו של העותר לחופשה.

המשיבה ביקשה לדחות את הדיון בעתירה עד אשר תתקבל החלטה מעודכנת של וועדת אלמ"ב.

בתום הדיון מיום 19/4/16 ניתנה למשיבים שהות להגיש כתב תשובה מתוקן.

בכתב התשובה המעדכן הודיעה ב"כ המשיבים כי סיווגו של האסיר שונה מקטגוריה א' לקטגוריה ב/1. בעקבות שינוי הסיווג, דן הגורם המוסמך, ביום 6/6/16, בשנית ובכובד ראש בבקשת העותר לצאת לחופשה, ובסופו של יום החליטה לדחות את בקשת העותר לחופשה לאור התנגדות גורמי הטיפול, גורמי המודיעין ומשטרת ישראל.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ