אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"א 15518-04-16 עטור(אסיר) נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים ואח'

עת"א 15518-04-16 עטור(אסיר) נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים ואח'

תאריך פרסום : 16/06/2016 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי חיפה
15518-04-16
05/06/2016
בפני סגן נשיא:
ר' שפירא

- נגד -
עותר:
כמאל עטור (אסיר)
עו"ד ויסאם עראף
משיבים:
1. שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר
2. מדינת ישראל

החלטה
 

 

 

בפני עתירת אסיר המופנית כנגד החלטת מפקד המחוז הצפוני של שב"ס, החלטה מיום 28.3.16, במסגרתה אימץ מפקד המחוז את המלצת הממונה על עבודות שרות והורה כי העותר יפסיק את ריצוי מאסרו בעבודות שרות, כך שיישא את יתרת עונש המאסר שנגזר עליו כמאסר בפועל במתקן כליאה.

 

טענות העותר הן בעיקרן שתיים: האחת בכל הנוגע לזימונו לשימוע. ב"כ העותר טוען כי העותר זומן טלפונית לשימוע ולא הבין את מהות ההליך. עוד טוען הוא כי היה על שב"ס לשלוח הזמנה לשימוע לידי ב"כ העותר, כפי שנעשה לאחר מכן כאשר נשלחה אל ב"כ העותר ההחלטה על הפסקת עבודות השרות. העותר טוען כי אופן זימונו הלקוי פגם בזכויותיו וביכולתו לטעון טענותיו כראוי.

 

טענתו השניה היא כי לגופו של ענין לא היה מקום להפקיע את עבודות השרות. בכתב העתירה טוען העותר כי הוא עבד במקומות עבודה בהם עבד לשביעות רצון המעסיקים. בדיון בפני נטען כי קצין מודיעין בתחנת משטרת כרמיאל התנכל לעותר וכפועל יוצא מכך נכפו עליו מעברים בין מקומות עבודה שונים. הטענה היא כי המפקח מטעם הממונה על עבודות שרות משתף פעולה עם קצין המודיעין ולמעשה העברת העותר בין מקומות העבודה השונים היתה ללא כל בסיס.

 

בחנתי את טענות העותר ואני קובע כי דינה של העתירה להידחות.

 

ככל שהדבר נוגע למקומות עבודה בהם הועסק העותר – הוצגו לעיון בית המשפט מכתבים של מעסיקים שונים המתלוננים על חוסר תפקודו של העותר, עזיבת מקום העבודה ללא ידיעת המעסיק והעדר שיתוף פעולה (כך למשל מכתבו של רכז חינוך והחזקת נשק במרחב כרמיאל של ההסתדרות, מכתב ממזכירת משאבי אנוש בעיריית כרמיאל, מכתב מיד עזרה ושולמית ועוד). מכתבים אלו ממעסיקים שונים, חתומים ע"י המעסיקים, וניתן ללמוד מהם על בעיות בתפקוד העותר במקום העבודה.

 

בכל הנוגע לטענת העותר בדבר התנכלות המפקח או קצין משטרה – טענה זו הועלתה לראשונה בכתב העתירה. לעותר ניתנה ההזדמנות להעלות טענות בהליך שימוע ושם לא נאמר דבר, למעט המילים "המפקח לא רוצה אותי ולא יודע למה הוא מעביר אותי".

 

לו סבר העותר כי גורמים כלשהם מתנכלים אליו במכוון, היה מקום להעלות את הטענות במסגרת הליך השימוע כדי לאפשר את בירורם. דבר זה לא נעשה. כאמור, לפחות ככל שהדבר נוגע למקומות העבודה נראה כי התלונות אינן פרי המצאת המפקח אלא תלונות אמת שניתנו ע"י מעסיקים שונים.

 

בכל הנוגע לזימון העותר לשימוע – טענת העותר כי זומן טלפונית לשימוע אינה נכונה. הזימון נמסר לעותר במהלך שיחת בירור. העותר חתם בחתימת ידו לאישור קבלת זימון. יוער כי חתימתו על טופס זה דומה לחתימתו על טפסי הקליטה לעבודות שרות, אשר הוצגו לעיוני.

 

בסעיף 5 לזימון לשימוע נרשם באותיות מודגשות "הנך רשאי להיות מיוצג ע"י עורך דין בהליך זה ולהביא איתך מסמכים שיש בהם לבסס טענותיך". היה על העותר לדאוג לזימון עורך דינו ומשלא עשה כן אין לו להלין אלא על עצמו. אבהיר לעניין זה כי אין מקום להטיל חובה על שב"ס לשלוח זימון לשימועים לעורכי דין אשר ככל הנראה ייצגו את האסירים בהליך הפלילי. הייצוג בהליך הפלילי אינו מלמד בהכרח כי האסיר ממשיך להיות מיוצג גם לצורך ההליך המנהלי המתנהל אצל שב"ס. גם חוק הסניגוריה הציבורית אינו קובע כי הסניגוריה תמשיך ותייצג בהליכים מנהליים אסירים אשר יוצגו על ידה במסגרת הליך פלילי [לעניין זכאות לייצוג ע"י סנגוריה ציבורית ראו בהוראות פרק ג', סעיף 18 לחוק הסניגוריה הציבורית, תשנ"ו-1995] . ענין זה נתון להחלטה בכל מקרה ומקרה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ