עת"מ
בית משפט לעניינים מנהליים באר שבע
|
7801-08-14
02/09/2014
|
בפני השופט:
יואל עדן
|
- נגד - |
העותרים: :
1. העמותה לחינוך וספורט הישגי באשקלון 2. מני יאסו
|
המשיבות: :
1. עיריית אשקלון 2. נימ - גרופ ייעוץ ספורט בע"מ
|
פסק דין |
העתירה
1. עניינה של עתירה מנהלית זו בהחלטת וועדת המכרזים של עיריית אשקלון מיום 22.6.2014, אודות בחירת המשיבה 2 כזוכה במכרז לקבלת שירותים להקמה, ניהול והפעלת בית-ספר לכדורגל בעיר אשקלון.
בעתירה מתבקש כי ביהמ"ש יורה על ביטול החלטת וועדת המכרזים מיום 22.6.2014 ופסילת הצעת המשיבה 2, אשר נטען כי אינה עומדת בתנאי המכרז, ומכאן להכריז על הצעת העותרים כהצעה הזוכה; לחילופין להורות על ביטול המכרז בטענה כי מסמכיו אינם מגדירים את תנאיו באופן המאפשר מתן הצעה אמיתית ע"י משתתפי המכרז; לחילופי חילופין מתבקש ביהמ"ש להורות לוועדת המכרזים להתכנס בשנית, לבחור חברי וועדה מקצועית אשר חבריה אינם מושפעים על ידי ראש העירייה, להורות לוועדה להתייחס לנושא המחיר בהצעות שהוגשו, להורות כי סגן ראש העיר לא ישתתף בהחלטת וועדת המכרזים, וכי ההחלטה תתקבל בקוורום הנדרש.
יחד עם העתירה הוגשה בקשה למתן צו זמני לעיכוב הליכי מימוש המכרז עד להכרעה בעתירה, ובדיון מיום 19.8.2014 הוסכם כי הדיון בבקשה לצו הזמני ובעתירה עצמה יאוחד, וטענות הצדדים לעניין הצו הזמני יחשבו גם כטענות בעתירה עצמה. הצדדים הגישו סיכומים בכתב ופסק דין זה הינו בעתירה לגופו של ענין.
הרקע
2. בתאריך 22.5.2014 פרסמה המשיבה 1 (עיריית אשקלון) מכרז לקבלת שירותים להקמה, ניהול והפעלת בית ספר לכדורגל באשקלון (להלן: "המכרז"), המועד להגשת הצעות נקבע במקור עד ליום 1.6.2014, והוארך עד ליום 10.6.2014.
המשיבה 1 אינה רואה בהליך בו נקטה כמכרז, אלא רואה היא בו "הליך תחרותי מעין מכרזי בשיטת קול קורא" (כך בניסוחה) ומגדירה היא אותו כ"קול קורא".
במסגרת המכרז על התכנית המוצעת לכלול (לכל הפחות) – הקמה, ניהול ותפעול בית ספר לכדורגל באשקלון לרבות ביצוע כל הפעולות לשם הוצאה לפועל של התכנית; הקמה, ניהול ותפעול חוגי כדורגל קהילתיים לכלל ילדי העיר במתנ"סים הקהילתיים באשקלון; הקמה, תפעול וניהול קייטנות כדורגל לכלל ילדי העיר במהלך פגרת הקיץ והחגים; הקמה, ניהול ותפעול תוכנית ייחודית לילדים בעלי כישרון יוצא דופן ומיוחד בתחום הכדורגל; ומודל כלכלי מוצע להפעלת התוכנית בשיתוף עם העירייה.
עיקרי התנאים להגשת הצעה למכרז כללו קיומו של גוף שהינו עוסק מורשה, בעל צוות של אנשי מקצוע בכירים מתחום הכדורגל עם ניסיון מוכח באימון וניהול מקצועי של מועדוני כדורגל בישראל ב-5 השנים האחרונות לפחות, צוות של אנשי מקצוע בעלי שם ומוניטין בענף הכדורגל שישמשו מודל לחיקוי מקצועי עבור ילדי העיר, וצוות של מאמנים בכירים מתחום הכדורגל, בעלי תעודת מאמן מוסמך עם ניסיון באימון ב-5 השנים האחרונות לפחות. מי שעומד בתנאים אלו רשאי היה להגיש הצעה להפעלת התכנית הכוללת הצגת חזון לקידום ענף הכדורגל בעיר אשקלון הן על היבטיו העממיים והן על היבטיו המקצועיים – הישגיים לרבות "אופן ניהול, הקמה ותפעול התכנית על כל היבטיה" (סעיף 5 לפרסום "קול קורא" אודות המכרז מיום 22.5.2014, נספח 2 לעתירה).
במסגרת תשובת המשיבה 1 לשאלות הבהרה של העותר 2 בטרם הגשת ההצעות, נאמר כי "על המציע לפרט בתכנית את המודל הכלכלי על פיו תפעל התכנית, לרבות התייחסות לנושא ההוצאות וההכנסות, הנגזרת מביצוע התכנית" (סעיף 6 לתשובה מיום 29.5.14 - נספח 4 לעתירה).