אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עש"א 25989-03-14 אפשטיין בוחניק נ' בנק מזרחי טפחות בע"מ

עש"א 25989-03-14 אפשטיין בוחניק נ' בנק מזרחי טפחות בע"מ

תאריך פרסום : 16/04/2015 | גרסת הדפסה
עש"א
בית משפט השלום חיפה
25989-03-14
23/11/2014
בפני השופט:
אבישי רובס

- נגד -
מערער:
בתיה אפשטיין בוחניק
משיב:
בנק מזרחי טפחות בע"מ
פסק דין

1.המערערת הגישה ערעור לפי סעיף 10 לחוק שיקים ללא כיסוי, התשמ"א - 1981 (להלן "החוק"), במסגרתו עתרה לבטל הבאתם של 3 מתוך 12 שיקים במניין השיקים שסורבו על ידי המשיב בחשבון מס' 116280, בסניף טרומפלדור (092), כדלקמן:

א.שיק שמספרו 3160233, על סך של 1,000 ₪.

ב.שיק שמספרו 3160686, על סך של 600 ₪.

ג.שיק שמספרו 3160760, על סך של 1,099 ₪.

אבהיר, כי במסגרת הערעור בקשה המערערת לגרוע שיקים נוספים, אולם במהלך הדיון שהתקיים בפני היום, הודיעה המערערת, באמצעות ב"כ, כי היא עומדת על גריעת שלושה השיקים המפורטים לעיל בלבד ממניין השיקים המסורבים בחשבון (עמ' 2, שורה 30 לפרוטוקול). עוד ראוי לציין, כי מאז יום 2.3.2014 לא חולל שיק נוסף בחשבון. נוכח האמור לעיל, אדון אך בטענה הנוגעת לשלוש ההמחאות הנ"ל.

2.המערערת מנהלת חשבונה אצל המשיב מזה 4 שנים ומעולם לא סורב שיק בחשבונה. מסגרת האשראי בחשבון עמדה במועד הרלבנטי על סך של 20,000 ₪ ואילו יתרת החובה בחשבון, טרם פרעון השיקים עמדה על סך של 19,138 ₪. משמע, לא היה בחשבון אשראי מספיק לכיסוי ההמחאות.

3.נקודת הזמן הרלבנטית לעניין סירוב הבנק לפרוע שיק, היא מועד הצגתו לפרעון בחשבון. במדה ולא קיימת באותו מועד יתרה מספקת בחשבון ולא קיימת חובה חוזית לפרוע את השיק, כי אז יסורב השיק כדין, אף אם לאחר זמן כוסתה יתרת החובה הבלתי מאושרת בהפקדה, או קטנה כתוצאה מפעולה אחרת של הלקוח (ראה שילוב סעיפים 1 ו - 2 להוראות הבנקאות (שירות ללקוח) (מועד זיכוי וחיוב בשיקים), התשנ"ב - 1993, ת.א. 19878/91 אלי פחימה נגד בנק הפועלים בע"מ (לא פורסם) וכן, עש"א (כ"ס) 15241-08-11 יואל גנד נגד בנק לאומי לישראל בע"מ (4.10.2011)). לכאורה, מאחר ובעת הצגת השיקים לפרעון לא היתה בחשבון יתרה מספקת, נהג הבנק כשורה, משסרב לפרוע את השיקים.

4.עם זאת, כפי שהתברר במהלך הדיון, אין חולק כי בבקר 2.3.2014 (יום ראשון) יצרה המערערת קשר עם המוקד הטלפוני של הבנק ומסרה לו כי היא עתידה להפקיד בחשבון עוד באותו יום סכום במזומן, שיאפשר פרעון שלוש ההמחאות הנ"ל. המערערת יצרה קשר עם מוקד הבנק, מאחר וסניף הבנק סגור בימי ראשון. הודעתה של המערערת הועברה לפקיד התורן בסניף, אשר הודיע לה, באמצעות המוקדן, כי במדה ותפקיד את הכספים עד לצהרי היום, לא תסורבנה ההמחאות. באותו יום שהה בבנק פקיד תורן עד השעה 14:40. משלא הופקדו כספים על ידי התובעת עד לאותו מועד, חוללו שלוש ההמחאות הנדונות באי פרעון, מחמת העדר כיסוי מספיק. הסתבר, כי התובעת הפקידה את הכספים, בסופו של דבר, כמחצית השעה לאחר מכן, בשעה 15:00, לאחר סיום עבודתו של הפקיד התורן בבנק.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ