אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עזריקם מושב עובדים להתיישבות חקלאית שיתופית בע"מ ואח' נ' רשות מקרקעי ישראל

עזריקם מושב עובדים להתיישבות חקלאית שיתופית בע"מ ואח' נ' רשות מקרקעי ישראל

תאריך פרסום : 30/04/2017 | גרסת הדפסה

ת"א
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
26853-07-14
26/04/2017
בפני השופטת:
אביגיל כהן

- נגד -
התובעים:
1. עזריקם - מושב עובדים להתיישבות חקלאית שיתופית בע"מ
2. ישראל שפירא - עו"ד (כונס נכסים של מתחם ההרחבה גבעת הדקלים במושב עזריקם)

עו"ד אייל סודאי
עו"ד עירו מוניץ
עו"ד יוחאי שפירא
הנתבעת:
רשות מקרקעי ישראל
עו"ד דניאל להמן מפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי)
פסק דין

 

 

  1. השאלה העיקרית שיש לבחנה בתיק דנן היא: האם מושב עזריקם רשאי לשווק בפטור ממכרז 117 מגרשים במסגרת ההרחבה למגורים במושב (כנטען על ידי הנתבע) או 135 מגרשים (כנטען על ידי התובעים).

 

  1. הצדדים:

התובעת 1 הינה אגודה שיתופית הידועה כמושב עזריקם (להלן: "האגודה" או "המושב" או "עזריקם").

 

            התובע 2, עו"ד שפירא, הוא כונס נכסים של מתחם ההרחבה "גבעת הדקלים" בעזריקם (להלן: "עו"ד שפירא"), אשר בהסכמת הצדדים צורף כתובע נוסף (החלטה מיום 24.6.15).    

 

הנתבעת – רשות מקרקעי ישראל, אשר בעבר כונתה "מינהל מקרקעי ישראל"  (להלן גם: "הרשות" או "המינהל"), הוקמה במטרה לנהל את מקרקעי ישראל, בהתאם למדיניות הקרקעית שתקבע ע"י מועצת מקרקעי ישראל ותחת פיקוחה (סעיפים 2 ו -3 לחוק רשות מקרקעי ישראל, התש"ך – 1960 – להלן: "חוק יסוד מקרקעי ישראל").

 

לאגודה זכויות במקרקעין נשוא התובענה מכוח הסכם משולש, אשר הצדדים לו הם גם המינהל והסוכנות היהודית (להלן: "הסכם משבצת").

הסכם המשבצת האחרון נחתם לתקופה שעד 30/9/05 אך המינהל פועל לפי הסכם המשבצת האחרון שנחתם ביום 12/1/2003 (ראה סעיף 3 לתצהיר גב' אמיר ונספח 1 לתצהירה).

המינהל הוא בעל הזכויות במקרקעין של מדינת ישראל, ובכלל זה במקרקעין נשוא התובענה. (ראה סעיף 3 לתצהירו של עו"ד שפירא).

 

  1. ביום 14.7.2014 הגיש עזריקם תובענה לסעד הצהרתי נגד המינהל, במסגרתה מבוקש להצהיר כי ההחלטות הקיימות, על פיהן תעוכב השלמת עסקאות לשיווק מגרשי ההרחבה במושב עזריקם הן בטלות ומבוטלות, שכן הן נגועות בחוסר סבירות קיצוני.

כן מבוקש להורות למינהל לסיים את הליכי האישור והרישום הנוגעים למגרשים בהרחבת עזריקם, עד לתקן ההרחבה שאושר ע"י מוסדות התכנון והבנייה, ועדת הפרוגרמות והמשקם, העומד על 135 מגרשים.

לחלופין, מבוקש להצהיר כי הליכי האישור והרישום הנוגעים למגרשי "גבעת הדקלים", בהרחבת מושב עזריקם, ישווקו בפטור ממכרז נוכח עקרון השוויון והצדק.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ