אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עויסאת נ' הפניקס חברה לביטוח בעמ ואח'

עויסאת נ' הפניקס חברה לביטוח בעמ ואח'

תאריך פרסום : 14/11/2013 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חדרה
4951-03-13
05/11/2013
בפני השופט:
קרן מרגולין-פלדמן

- נגד -
התובע:
איאד עויסאת
הנתבע:
1. הפניקס חברה לביטוח בע"מח.פ. 520039916
2. מיכאלה בן חיים
3. אהרון טיירי אלואה

פסק-דין

פסק דין

לפניי תביעה לקבלת פיצוי בגין נזקים שנגרמו לרכב שהיה שייך לתובע, בתאונת דרכים שאירעה ביום 8/8/12.

למעשה, אין חולק על כך שרכב הנתבעים פגע ברכב התובע והמחלוקת נוגעת אך ורק לשאלת הנזק.

הנתבעת 1 טענה כי התובע לא אפשר לה לבדוק את הרכב באמצעות שמאי מטעמה, וכי על כן נבצר ממנה לבדוק את הנזקים ולשום אותם.

במהלך דיון שהתקיים לפניי התברר כי הרכב, אשר נמכר כאמור לצד ג', אותר למעשה על ידי הנתבעת ונשלחה חוקרת מטעם משרד חקירתו עימו עובדת הנתבעת 1, כדי לחקור מה מצבו. עוד התברר, כי אותו רכב עבר תאונה נוספת כשנה לאחר המקרה נשוא תיק זה, כי הרכב שימש עובר לתאונה המאוחרת כמונית בחברה העוסקת בהסעות, חברה אשר שכרה, כך נראה, את הזכות הציבורית לשימוש ברכב כמונית מאת התובע, ממנה רכשה את הרכב.

החוקרת העידה לפניי ועדותה נמצאה ראויה לאמון, בשל העובדה שהיתה הגיונית, סבירה, קוהרנטית ומתיישבת היטב עם הממצאים שבדוח החקירה שהוגש, ומעדותה עלה, כי רוכש הרכב סיפר שעובר לרכישתו נערכה בדיקה לתקינות מכללי הרכב, הרכב נמצא תקין מבחינה מיכנית והמחיר עליו הוסכם מבטא את מצבו החיצוני של הרכב.

תמונות שצילמה החוקרת מלמדות כי הנזקים אשר תועדו בצילומי השמאי מטעם התובע, נותרו בעינם, והם ניכרים בחלקו האחורי של הרכב, אשר לא נפגע בתאונה המאוחרת.

הנה כי כן נראה, כי יש ממש בטענות התובע לפיהן מכר את הרכב במצבו כפי שהוא, מבלי לתקנו, כי הגירסה שהעלה רוכש הרכב בפני החוקרת לפיה לא תיקן את הרכב גם לאחר רכישתו, אף היא יש בה ממש, ובסה"כ אם כן נראה, כי משלא הוכחש האירוע, הרי שיש להשית על הנתבעים את הנזק שנגרם לתובע בעקבות התאונה אשר עודנה ניכרת ברכב.

לא הובהר מדוע לא נשלח שמאי לבחון את הרכב ולשום את הנזק בחלקו האחורי, הנובע מן התאונה נשוא תיק זה, ואינני מקבלת את ההסבר לפיו שמאי כאמור לא נשלח בשל העובדה שהרכב לא אותר תחילה, ולאחר מכן, כאשר התקבל דוח החקירה היה זה מאוחר מדי.

ללא ספק הגיע החוקרת אל המחזיק ברכב מיד בסמוך לאחר שנמסרו פרטיו בתיק ביהמ"ש על ידי התובע, ועל כן נראה לכאורה כי לא היה כל קושי, בד בבד, במשלוח שמאי מטעם הנתבעת אשר ישום את הנזקים.

באין ראיות לסתור את גירסת השמאי מטעם התובע, אין לי אלא להסיק כי הנזקים שנגרמו לרכב הם כמתואר בשמאות.

יחד עם זאת, משנמכר הרכב יש לבחון לא רק את חוות דעת השמאי לעניין שווי הנזקים אלא אף את השאלה האם נגרמו לתובע נזקים בעין כתוצאה מן התאונה, בשים לב לתמורה שהתקבלה הלכה למעשה עבור הרכב.

בהקשר זה ציין השמאי כי שווי הרכב במועד עריכת השומה, קרי סמוך לאחר התאונה, עומד על סך של 45,000 ₪ על פי המחירון. מסכום זה הפחית השמאי סך של 4,500 ₪ בגין הקילומטרז' הגבוה שעבר הרכב ממועד רכישתו.

בסה"כ אם כן, על פי הערכת השמאי מטעם התובע שווי הרכב במועד התאונה, עמד על סך 40,500 ₪. משנמכרה המונית תמורת הסך של 40,000 ₪, עומד הפסדו של התובע על סך של 500 ₪ בלבד בגין התאונה.

לסכום זה יש לצרף את הוצאותיו בגין שכר טירחת השמאי בסך של 600 ₪, ובניכוי רכיב המע"מ בגין השומה לאור העובדה שעל פי החשבונית שצורפה לתיק מנהל התובע תיק ברשויות המס כעוסק מורשה, ועל כן עומדים כלל נזקי התובע על הסך של 1,017 ₪.

אשר על כן, אני רואה לנכון לחייב את הנתבעים ביחד ולחוד לפצות את התובע בגין נזקיו בסך כולל של 1,017 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית ממועד הגשת התביעה,4/3/13, ועד יום התשלום המלא בפועל.

כמו כן אני רואה לנכון לחייב את הנתבעים ביחד ולחוד בהוצאות התובע בגין ההליכים כאן, הליכים אותם ניתן היה לחסוך לו נמנעו הנתבעים מהכחשת האחריות לתאונה עובר להגשת התובענה, בסך של 500 ₪ נוספים.

סכום זה יישא הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

לצדדים זכות להגיש בקשת רשות ערעור לביהמ"ש המחוזי בתוך 15 ימים.

המזכירות תשלח פסה"ד לצדדים בדואר רשום.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ