אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עדוי נ' LINKWIZZ - PTY LTD , מ.ר 127164970 ואח'

עדוי נ' LINKWIZZ - PTY LTD , מ.ר 127164970 ואח'

תאריך פרסום : 10/04/2011 | גרסת הדפסה

תא"ק
בית משפט השלום עכו
29993-12-09
10/04/2011
בפני השופט:
שושנה פיינסוד-כהן

- נגד -
התובע:
דביר עדוי
הנתבע:
1. LINKWIZZ - PTY LTD
2. מ.ר 127164970
3. רון ברוך
4. צדוק טרי

החלטה

1.לפני בקשה להתיר המצאה מחוץ לתחום השיפוט של כתב התביעה לנתבעים 1 ו-2 (משיבים 1 ו-2).

2.התביעה הינה תביעה כספית על סך 110,500 ₪ שהגיש המבקש נגד המשיבים. לטענת המבקש הלווה למשיבה 1 סכום של 15,000$, למשך שנה, בריבית של 15% לשנה ו-20% נוספים לכל שנה של פיגור בהחזר ההלוואה. משיבים 2 ו- 3 היו ערבים להלוואה וחתמו על שטר חוב וכתב ערבות. מועד החזר ההלוואה חל בשנת 2008 (הסכם ההלוואה צורף כנספח 1 לכתב התביעה).

3.משיב 3 (שהוא נתבע 3) הוא תושב ישראל, הגיש בקשת רשות להתגונן וזו ניתנה לו.

4.המשיב מתנגד לבקשה, טוען כי מדובר בתביעה נגד ערב ולכן לא ניתן לנקוט בהליכים נגדו טרם נוהלו הליכים נגד החייבים העיקריים. עולה מטענת המבקש כי לא הצליח לבצע מסירה למשיבים.

דיון

5.על המבקש המצא מחוץ לתחום נטל כפול –

"ראשית, עליו להראות כי עניינו נכנס בגדר אחת מעילות ההמצאה, המנויות בתקנה 500 לתקנות... על המבקש להוכיח את עילת ההמצאה ברמת הוכחה של "תביעה הראויה לטיעון"... שנית, על מבקש ההיתר לשכנע את בית המשפט שמתעוררת "שאלה רצינית שיש לדון בה", וזאת לגופו של עניין, כלומר לגבי עילת התובענה עצמה... גם אם מתקיימים תנאיה של תקנה 500 , עדיין מסור לבית המשפט שיקול דעת לבחון האם בית המשפט בישראל הינו הפורום הנאות, וזאת בהשוואה לפורום החלופי" (עא 9725/04 אשבורן חברה לסוכנויות ומסחר בע"מ נ' Electroics Ltd CAE).

6.לגבי אופן הבחינה נפסק כי:

"כאשר בוחן בית המשפט את עילות ההמצאה, עליו לבחון האם למבקש 'תביעה הראויה לטיעון' (good arguable case). זוהי רמת הוכחה נמוכה מזו הנדרשת בהליך אזרחי רגיל, קרי מאזן ההסתברות. בצד הבחינה של עילת ההמצאה, על בית המשפט לבחון את עילת התובענה גופה ... על בית המשפט להשתכנע שמתעוררת 'שאלה רצינית' שיש לדון בה (ראו למשל, זוסמן עמ' 247). מטרת בחינה זו היא לוודא כי התובענה אינה טורדנית או תובענת סרק. זהו סטנדרט נמוך יותר מ'תביעה הראויה לטיעון'... חשוב להבהיר, כי כל קביעותיו של בית המשפט הדן בשאלת היתר ההמצאה לעניין עילת התובענה, לא תחייבנה את בית המשפט אשר ידון בתובענה עצמה" (שם).

7.באשר לשיקול הדעת המנחה את בית המשפט בהמצאה מחוץ לתחום העיר בית המשפט העליון:

"... המצאה מחוץ לתחום מחייבת שיקול דעת בשל ההרחבה של שיפוט המדינה;

אך הפעלתו של שיקול הדעת, נוכח התפתחויות בסחר הבינלאומי, נוטה לכיוון ההמצאה אל מחוץ לתחום... אכן, המדובר ביישומה של מדיניות שיפוטית, בנסיבות של עולם בו הגלובליזציה נותנת אותותיה בכל אתר, ותנועת אנשים וסחורות מהכא להתם ומהתם להכא היא עניין שבשגרה וחזון נפרץ" ((רע"א 11119/05Invensys Powerware Limited נ' אריה חברה לביטוח בע"מ).

8.לכתב התביעה צורף הסכם ההלוואה , כתב ערבות ושטר חוב. עפ"י סע' 8 להסכם ההלוואה מוקנית לבית המשפט בישראל (מחוז חיפה) סמכות שיפוט יחודית ובלעדית לרבות תביעת פיצויים או כל תביעה אחרת וכן כל הליך בקשר לערבים. בנוסף עפ"י כתב התביעה ההסכם נחתם בישראל (סע' 11). תקנה 500(4)(א) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984 מקנה לבית המשפט סמכות להורות על המצאה מחוץ לתחום השיפוט ביחס לתביעה הנוגעת לחוזה שנערך בישראל. דומה בעיני כי מתקיים גם התנאי בתקנה 500(10), בו מדובר בהמצאה לאדם שהוא בעל דין דרוש בתובענה שהוגשה כהלכה נגד אחר.

9.די בכך שניתנה לכאורה הלוואה למשיבה 1, בערבותם של משיבים 2 ו- 3 ובכך שזו לא נפרעה כדי להצביע על קיומה של שאלה רצינית שיש לדון בה. אין טענה בפי הנתבע בכתב ההגנה כי ההלוואה נפרעה.

10.לאור האמור לעיל הנני מתירה המצאה מחוץ לתחום השיפוט של כתב התביעה. התובע ימציא לידי הנתבעים העתק מכתב התביעה, על נספחיו והעתק מהחלטה זו כשלמסמכים יצורף תרגום מלא לשפה האנגלית, מאושר ע"י נוטריון וכך גם ביחס להחלטה זו. ההמצאה תהיה למקום מושבם הקבוע של הנתבעים, עם אישור מסירה, עד לא יאוחר מיום 1.7.11. לאחר ביצוע המצאה ומעקב אחר כתב הגנה, ייקבע סדר הדיון בתיק.

לאור מתן רשות להתגונן לנתבע 1, הנני מורה כי הנתבעים יגישו כתב הגנה ולא בקשת רשות להתגונן.

תזכורת מעקב ליום 15.9.11.

ניתנה היום, ו' ניסן תשע"א, 10 אפריל 2011, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ