אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עב"ל 703-05-13 גלינה אודוביצ'נקו נ' המוסד לביטוח לאומי

עב"ל 703-05-13 גלינה אודוביצ'נקו נ' המוסד לביטוח לאומי

תאריך פרסום : 22/06/2015 | גרסת הדפסה

עב"ל
בית דין ארצי לעבודה
703-05-13
05/03/2015
בפני השופטים:
1. סגנית הנשיא ורדה וירט-ליבנה
2. השופטת רונית רוזנפלד
3. השופט אילן איטח


- נגד -
המערערת:
המוסד לביטוח לאומי
עו"ד יקטרינה דינאיביץ'
המשיב:
המוסד לביטוח לאומי
עו"ד דנה תמר פרבר
פסק דין
 

השופטת רונית רוזנפלד

1.המערערת, ששימשה כמטפלת במחלקה סיעודית בבית אבות, הגישה תביעתה לבית הדין האזורי בחיפה להכרה בליקוי ממנו היא סובלת בגבה כפגיעה בעבודה. תביעתה להכרה בפגיעה נסמכה על אירוע תאונתי שאירע לה לטענתה בעבודתה. לחלופין ביקשה להכיר בפגיעה בגבה במסגרת תורת המיקרוטראומה. בית הדין האזורי קבע כי המערערת לא הוכיחה קרות אירוע תאונתי בעבודתה. כמו כן קבע בית הדין, כי עבודתה של המערערת מגוונת וכוללת תנועות שונות שבוצעו בסדר משתנה, ועל כן לא התקיימה בה התשתית העובדתית הנדרשת להכרה בפגיעה במסגרת תורת המיקרוטראומה. משכך דחה בית הדין האזורי את תביעת המערערת על שני ראשיה (השופטת מיכל פריימן ונציגי הציבור מר יעקב גדיש וגב' מיכל גור; בל' 810-12-09). על קביעות אלה של בית הדין האזורי סב הערעור שלפנינו.

 

2.במסגרת דיון "קדם ערעור" שהתקיים ביום 12.2.14 הודיעה המערערת כי אינה עומדת על הערעור ככל שהוא מתייחס לדחיית טענתה בדבר קרות האירוע התאונתי. נותר איפוא להכרעתנו הערעור על קביעת בית הדין האזורי לפיה לא התקיימה בנסיבות המקרה התשתית העובדתית הנדרשת להכרה בפגיעת המערערת במסגרת תורת המיקרוטראומה.

 

התשתית העובדתית הרלוונטית

3.המערערת, ילידת שנת 1960, עבדה כמטפלת בקשישים במחלקה הסיעודית בבית אבות "נאות כיפת הזהב", מיום 11.7.00 ועד ליום 31.3.09. בסעיף 18 לתצהירה, פירטה המערערת את תנאי עבודתה, כדלקמן:

"במסגרת תפקידי כמטפלת נדרשתי להרים, להשיב, להפשיט, להלביש, להעביר ולסובב את המטופלים, הכל באופן הבא:

א.במשך שעה וחצי הראשונות נדרשתי לקלח בין 5 עד 7 מטופלים הסיעודיים ולשם כך להתכופף למיטת המטופל, להוריד ברזל ביטחון, להתיישר, שוב להתכופף למטופל כדי להפשיטו, לאחר מכן שוב להתכופף ולהחזיק המטופל בידיה, להרימו מהמיטה (מגובה כחצי מ"ר מהרצפה) ולהסתובב עם המטופל, אשר משקלו בממוצע כ-70 ק"ג, ולהעבירו לכסא רחיצה, הנמצא בזווית כ-90 מעלות במרחק כחצי מטר מהמיטה.

ב.אחרי המקלחת נדרשתי להתכופף למטופל כדי לייבשו ולהלבישו, לאחר מכן להרימו מכיסא רחיצה, להסתובב עם המטופל ולהעבירו לכסא גלגלים ע"מ להביאו לחדר אוכל.

ג.בין שעה 09.30 ועד שעה 11.00 ביצעתי עבודות הכרוכות לטיפול במטופלים, כגון: ניקוי והחלפת כלי מיטה ל-38 מיטות, חלוקת טיטולים ל-38 שידות.

לשם ביצוע עבודות אלא [כך במקור, ר.ר.] נאלצתי להתכופף למיטה, להוריד כלי המיטה, לקחת מזרון, אשר משקלו בין 7 עד 10 ק"ג, להתיישר ולהרימו, להעביר את המזרון לצד, להסתובב למיטה, שוב להתכופף כדי לשטוף את המיטה, להתיישר, להסתובב למזרון, להתכופף ולשטוף את המזרון, להתיישר ולהרימו, להסתובב יחד עם המזרון למיטה, להתכופף ולהניח את המזרון על המיטה.

בתום הניקיון הנ"ל החלפתי כלי המיטה ולשם כך נדרשתי לקחת סדין, להתכופף, להניח סדין על המיטה, להסדירו, להתיישר, לקחת סמיכה [כך במקור, ר.ר.], להתכופף, להניח סמיכה על המיטה, להסדירה, להתיישר, לקחת כרית ולהניח אותה על המיטה.

כ"כ במסגרת עבודתי נדרשתי לחלק טיטולים ל-38 שידות ולשם כך להתכופף ולהתיישר 38 פעמים.

ד.בשעה 11.00 נדרשתי לטפל בבין 6 עד 11 חולי פג (הסיעודיים, אשר מאכילים באמצעות מכשירים מיוחדים), ולשם כך להתכופף כדי להפשיטם, להחליף בגדיהם וטיטול ולסובבם במיטה לצד.

ה.לאחר ארוחת צהריים העברתי את המטופלים לחדריהם כדי להשכיבם למיטות ולשם כך נדרשתי שוב להתכופף למטופל, להרימו, להעבירו מכיסא הגלגלים למיטה, להתיישר, לקחת טיטול, להתכופף למטופל, להפשיטו ולהחליף הטיטול, להלביש את המטופל, ולסובבו במיטה לצד, וזאת ל-27 מטופלים בערך.

ו.במהלך המשמרת ביצעתי טיפולים דחופים המתבטאים ברחיצת המטופלים, החלפת בגדיהם וטיטולים ולשם כך נדרשתי לבצע את כל הפעולות, המתוארות לעיל.

ז.פעילותיי במשמרות ערב, לילה ועבודה במשך 13 שעות ברציפות זהה לעבודתי בבוקר, אשר במהלכה נדרשתי להתכופף, להתיישר, להרים את המטופלים ומשאות כבדים, להסתובב מאות פעמים במהלך משמרת אחת."

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ