אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> סק"כ 59681-02-15 מרכז השלטון המקומי בישראל ואח' נגד ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים ואח'

סק"כ 59681-02-15 מרכז השלטון המקומי בישראל ואח' נגד ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים ואח'

תאריך פרסום : 30/03/2015 | גרסת הדפסה

סק"כ
בית דין ארצי לעבודה
59681-02-15
01/03/2015
בפני השופטים:
1. סגנית הנשיא ורדה וירט ליבנה
2. השופטת רונית רוזנפלד
3. השופטת נטע רות


- נגד -
מבקשים:
1. מרכז השלטון המקומי בישראל
2. עירית ירושלים
3. עיריית תל-אביב
4. עיריית חיפה
5. ארגון ההורים הארצי למערכת החינוך בישראל

עו"ד חמי לפידור
עו"ד מריאנה גיזונטרמן
עו"ד סיגל פעיל
משיבים:
1. מדינת ישראל
2. ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים
3. בסמינרים ובמכללות

עו"ד תמר סוקניק
עו"ד מיטל ברק
עו"ד מירב קליימן
החלטה
 

 

1.לפנינו בקשת צד לסכסוך קיבוצי כללי שהוגשה על ידי המרכז לשלטון מקומי בישראל ושלושת הערים הגדולות, אליה הצטרף ארגון ההורים הארצי למערכת החינוך בישראל, להורות למשיב 1 (להלן: ארגון המורים) ולמורים החברים בו שלא לנקוט בעיצומים, להורות להם ללוות את טיולי בתי הספר, ולהימנע משיבוש הפעילות החוץ בית ספרית.

 

2. לאחר שעיינו בטענות הצדדים כפי שנפרשו לפנינו בכתב, ולאחר שהתקיימה ישיבת תזכורת בפני ראשת המותב, ולאחר ששמענו את טענות באי כוח הצדדים בדיון, הגענו לכלל החלטה בדבר קבלת הבקשה למתן צווי מניעה זמניים על פי המבוקש. להלן נפרט את טעמינו בקצירת האומר.

 

3. במסגרת בחינת העילה העומדת בבסיס הצעדים הארגוניים הננקטים על ידי ארגון המורים נמצאנו למדים, כי אין בפי ארגון המורים טענה משפטית הטומנת בחובה השגה על סבירות אמצעי הבטיחות הננקטים בטיולי בתי הספר ובפעילות החוץ בית ספרית (להלן: הטיולים). כמו כן, נמצאנו למדים כי ארגון המורים אינו חולק על העובדות המפורטות בתגובת המדינה, בכל הקשור לנהלים המפורטים והפעולות הננקטות להבטחת הבטיחות וההגנה על שלומם של התלמידים במסגרת הטיולים. עובדות אלה נתמכות בתצהירו של של מר אריה מור – סמנכ"ל מנהל אגף בטחון, בטיחות ושעת חירום.

לעניין זה יודגש, כי לשאלת בית הדין את ב"כ ארגון המורים אם היא חולקת על דבריו של מר אריה מור בתצהירו, התומך בתגובת המדינה, היא השיבה בשלילה.

כמו כן נציין את עמדת ארגון ההורים, שציין לפנינו מפי באת כוחו, כי ארגון ההורים סמוך ובטוח כי נושא הבטיחות מוסדר על ידי משרד החינוך והנהלים שהוציא "בצורה מיטבית".

 

4.טענות ארגון המורים לתמיכה בצעדים הארגוניים שהוא נוקט מתמקדות לאמיתו של דבר, בחשש מפני חשיפתם של המורים לאחריות פלילית ואזרחית.

טענתם זו שהיוותה את הבסיס להכרזה על סכסוך העבודה, נדונה בפני המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז ניזרי, שהציע מתווה בכל הקשור להעמדת מורים לדין פלילי. למתווה זה ארגון המורים נתן את הסכמתו והנושא הוסר מסדר היום.

 

5.בשלב זה ולאחר ההסכמה למתווה שהוצע על ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, העלה ארגון המורים לפני משרד החינוך דרישה חדשה לקיום הידברות בנושא קציני הבטיחות בבתי הספר, וצמצום ופישוט נהלי הבטיחות. בנושא זה התקיימו פגישות בין הצדדים בהשתתפות סמנכ"ל משרד החינוך ויו"ר הנהלת ארגון המורים. בין לבין, תוך כדי קיום הפגישות, שלח יו"ר ארגון המורים ביום 17.2.15 הודעה בדבר חידוש העיצומים החל מיום 1.3.15, וזאת אם לא תתקבל דרישתו למינוי קציני בטיחות בבתי הספר, וככל שלא יפושטו הנהלים.

ביום 24.2.15 התקיימה פגישה אצל עו"ד אלי אברבנאל, המשנה לפרקליט המדינה (פלילי), בהמשך לסיכום שנערך אצל עו"ד רז ניזרי. באותו יום התקיימה גם פגישה בין מנכ"לית משרד החינוך גב' מיכל כהן לבין יו"ר הנהלת ארגון המורים מר רן ארז. בפגישה זו ניתנה בידי יו"ר הנהלת ארגון המורים טיוטת נהלי בטיחות לאחר שפושטו ותומצתו. באותה ישיבה העלה מר רן ארז דרישות חדשות להגדלת התגמול לרכז הבטיחות והביטחון הקיים בבתי הספר ולמינוי בעל תפקיד נוסף לריכוז הבטיחות בטיולים בבתי הספר.

לאחר הפגישה הודיע מר רן ארז על הפסקת ליווי הטיולים החל מיום 1.3.15.

 

6.לאור השתלשלות האירועים המפורטת לעיל, הנסמכת במכתבים שצורפו לבקשה ולתגובת המדינה, נמצאנו למדים כי סיבת העיצומים מושא ההליך שלפנינו המתייחסת לצורך בתוספת כוח אדם לליווי הטיולים והתוספת הכספית הכרוכה בכך, אינה נכללת בהודעה על סכסוך העבודה והועלתה לראשונה בישיבה האחרונה שקיימו הצדדים ביום 24.2.15. משמע, טענות ארגון המורים כאמור אינן עולות מתוך עילות הסכסוך שהוכרז.

 

7.לא זו אף זו. אף אם ניתן היה למצוא בעילות הסכסוך כפי שהוכרז את הטענות כפי שמתמקד בהן ארגון המורים כיום, הרי שהצעדים בהם נוקט ארגון המורים אינם מידתיים. שכן, על פי התרשמותנו, טרם מוצה הליך ההידברות בין הצדדים בנושאים שבמחלוקת ביניהם, לרבות בנושא הכנת המורים לטיולים, ככל שהיא נדרשת. מנגד, שוכנענו כי הנזקים הצפויים לציבור התלמידים ולצדדים שלישיים, לו ימשכו העיצומים, יהיו בהיקף ניכר מן ההיבט החברתי, החינוכי והכלכלי.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ