לאחר שעיינתי בתגובת רשות המיסים ומשרד התחבורה (גף קציני בטיחות) באמצעות הפרקליטות לצווים שניתנו ביום 28.1.16 וכן בתגובת התובע ולתשובת הנתבעת, החלטתי להותיר את הצווים על כנם, למעט שינוי קל בצו שהופנה לרשות המיסים (כפי שיפורט להלן) מהנימוקים שפורטו בתשובת הנתבעת (מיום 27.3.16) המקובלת על בית הדין.
בהחלטתי מיום 27.1.16 נתתי את דעתי לכך שהצו שהופנה לרשות המיסים פוגע בפרטיותו של התובע במידה פחותה ככל הניתן, בכך שבשלב הראשון הנתונים שאותם התבקשה רשות המיסים להמציא הם אך נתונים לגבי עצם קיומם של העסקה נוספת של התובע (כשכיר) או עבודה נוספת של התובע כעצמאי. על החלטתי מיום 27.1.16 לא הוגשה בר"ע.
ביום 28.1.16 ניתן צו המופנה לרשות המיסים להמציא לבית הדין תעודת עובד ציבור תוך 30 יום בה יפורטו הנתונים הבאים:
טפסי 101 וטפסי 106 שהוגשו לרשות בגין התובע, על ידי מעסיקים שונים בתקופה שמיום 1.1.09- 28.2.10.
האם התובע הגיש דיווח כעצמאי בתקופה שבין 1.1.09 עד 28.2.10?
האם הוצאו לתובע שומות מס בגין התקופה שמיום 1.1.09 עד 28.2.10?
הפרקליטות התנגדה לחישפת הנתונים שהתבקשו בצו אודות התובע בטענת חיסיון על פי הוראות פקודת מס הכנסה (נוסח חדש), תשכ"א-1961 (ולהלן- ה"פקודה"). לטענתה, על פי הוראות הפקודה חל איסור לחשוף לבית הדין כל "דו"ח, תעודה או שומה, או לגלות לבית המשפט או להודיע לו, כל דבר שהגיע לידיעתו אגב מילוי תפקידו לפי הפקודה..." (סעיף 232 לפקודה). כן טוענת הפרקליטות כי היא אינה כפופה להוראה שבדין המחייבת למסור ידיעות על הכנסתו של אדם, אם לא נאמר כך במפורש בפקודה (סעיף 235 לפקודה), וכי מסירת מידע כאמור בניגוד לקבוע בפקודה מהווה עבירה לפי סעיף 234 לפקודה.
מעיון בסעיף ההגדרות שבפקודה עולה כי המילה "הכנסה" מוגדרת כ"סך כל הכנסתו של אדם מן המקורות המפורשים בסעיפים 2 ו-3, בצירוף סכומים שנקבע לגביהם בכל דין שדינם כהכנסה לענין פקודה זו".
הנתונים שהתבקשו מרשות המיסים בצו מיום 28.1.16, כמפורט בסעיף 3 ב. לעיל, הם נתונים שעליהם לא חל כל חיסיון ועל רשות המיסים לגלותם לבית הדין. בהתייחס לנתונים שהתבקשו בסעיף 3א. לעיל, בית הדין משנה את הצו באופן כזה שאינו מטיל על רשות המיסים חובה לגלות את משכורתו של התובע או את פירוט ההפקדות לקופות גמל ופנסיה בטפסי 106 שהגישו מעסיקים שונים בגין התובע לתקופה מיום 1.1.09- 28.2.10 (כל הנתונים הנ"ל יושחרו על ידי רשות המיסים). הדרישה להמצאת טפסי 101 שהוגשו על ידי מעסיקים שונים בגין התובע עבור תקופה זו נותרת על כנה, ללא שינוי שכן בחשיפת נתונים אלה אין כדי לחשוף את "הכנסתו" של התובע.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.