סע"ש
בית דין אזורי לעבודה ירושלים
|
38606-11-14
09/12/2014
|
בפני השופטת:
דיתה פרוז'ינין
|
- נגד - |
מבקש:
אבי אפרה עו"ד ברק בר ורשבסקי
|
משיבים:
1. משרד האוצר 2. משרד המדע 3. אמן ארגון ומדעי הניהול יועצים בע"מ
עו"ד מגי קריטנשטיין עו"ד רמי קוגן
|
החלטה |
1.לפני בקשת המבקש לפסוק לו הוצאות בגין הגשת בקשתו למתן סעד זמני.
2.וזוהי השתלשלות העניינים בתמצית:
א.המבקש הוא אחד התובעים אשר בעניינם התנהל תיק עב 1016/06. בתיק זה הגיעו הצדדים להסכמות וביום 22.4.14 ניתן להן תוקף של פסק דין (להלן – פסק הדין). על פי הסכמות אלה עובדי מחשוב שעבדו באמצעות חברות חיצוניות במשך מספר שנים ייקלטו כעובדים בשירות המדינה.
ב.המבקש הגיש בקשה למתן צו מניעה זמני. לטענתו המדינה מתכוונת להעביר את פרויקט להב"ה, שבו הוא עובד, ממשרד האוצר למשרד המדע ולהעסיק במסגרתו עובדים חדשים באמצעות מיקור חוץ. בקשותיו של המבקש להשתלב בפרויקט להב"ה במשרד המדע לא נענו, וחלף זאת הוצע לו לעבוד במשרד האוצר תוך הרעה משמעותית בתנאי עבודתו. בין לבין עלו הצעות נוספות אולם תשובה סופית לא ניתנה למבקש באשר לקליטתו באחד מהפרויקטים האחרים הקיימים במדינה.
ג.בתגובתה לבקשה הודיעה המדינה כי היא מסכימה לקלוט את המבקש למשרד המדע בפרויקט להב"ה, כאמור בפסק הדין (סעיף 18 לתגובה).
ד.נוכח הודעת המדינה הודיע המבקש כי הדיון שנקבע בבקשה מתייתר אך הוא מבקש להשית הוצאות על המדינה.
3.טוען המבקש כי על אף פניותיו הרבות לא קיבל כל תגובה, ועל כן נאלץ לפנות לבית הדין. רק אז, ובמסגרת תגובת המדינה לבקשה, קיבל תשובה כי המדינה מוכנה לקלוט אותו כעובד במשרד המדע בפרויקט להב"ה. זאת אף כי בתגובה לפניותיו נאמר לו כי אין תקן עבורו במשרד המדע. המבקש הוסיף כי במסגרת החלטת הממשלה מיום 1.10.14 (נספח ו' לבקשה) נשמר תקן עם העברת פרויקט להב"ה למשרד המדע. משכך, הצגת מצג כאילו אין תקן עבורו במשרד המדע היא חמורה ומצדיקה הטלת הוצאות על המדינה.
4.המדינה טענה כי ההסכמות שאליהן הגיעו הצדדים במסגרת עב 1016/10 התייחסו רק למקרים שבהם הפרויקטים נשארו באותו משרד. החלטת הממשלה מיום 1.10.14 קבעה כי הפרויקט שבו הועסק המבקש יועבר למשרד האוצר. משכך, נוצר מצב שלא נחזה מראש והמדינה התקשתה לקלוט את המבקש, עובד משרד האוצר, למשרד המדע. בסופו של דבר, תוקצב התקן עבור המבקש כחלק מתקני משרד האוצר, וכך התאפשרה קליטתו. כל אלה עיכבו את מתן ההחלטה בעניינו. בשל נסיבותיו המיוחדות של המקרה, המדינה סבורה כי פעלה על מנת למצוא מקום למבקש ואין מקום להשית עליה הוצאות.
5.מקובלים עלי טיעוני המבקש. כפי שעולה מהשתלשלות העניינים שפורטה לעיל, נאמר למבקש כי לא יוכל להיקלט במסגרת פרויקט להב"ה (ראו נספח ז' לבקשה), ורק לאחר הגשת הבקשה נמצא למבקש תקן בפרויקט שבו עבד עד כה. עצם היענותה של המדינה לבקשתו מעלה כי פנייתו היתה מוצדקת, ומשנזקק המבקש לקבל ייעוץ משפטי ולפנות לבית הדין, פעולות הכרוכות בהוצאות, על המדינה לשאת בהוצאות אלה.
לפיכך תשלם המדינה הוצאות המבקש בסך של 4,000 ₪.
סכום זה ישולם תוך 30 יום שאם לא כן יישא הפרשי ריבית והצמדה מיום מתן החלטה זו ועד למועד תשלומו בפועל.