התביעה בתיק זה עניינה בתשלומים בגין אספקת מכשיר טלפון סלולארי וכן חיובים בגין חבילת גלישה באינטרנט במסגרת עסקה לאספקת מכשיר הטלפון הסלולארי.
לטענת התובע בכתב התביעה, מספר ימים לאחר שניהל התובע שיחות עם חברת סלקום ישראל בע"מ (להלן: "סלקום") במטרה להתנתק משירותיה לנוכח התעריף הגבוה, הופיע במשרדו הנתבע אשר הציג עצמו כנציג סלקום וציין כי זהו היום האחרון למבצע בו מוענק מכשיר נוסף מתנה ללקוחות העסקיים.
התובע אשר הסכים להצטרף למבצע, חתם על טופס הרשמה אשר נועד על פי הצהרת הנתבע רק לרישום ומעקב אחר המכשירים ועל כן לא קיים כל חיוב כספי. אולם, לאחר שבירר עם סלקום גילה לתדהמתו כי בניגוד להצהרת הנתבע לפיה אין חיוב בגין המכשיר, הוא יחויב בסכומים כספיים בקשר למכשיר וכן מחויב בסך של 19 ש"ח למשך 36 חודשים בשל חיבור המכשיר לאינטרנט, כך שהמכשיר כלל לא הוענק לו כמתנה, כפי שהובטח לו. על כן, פנה לנתבע אשר הבטיח כי בתוך מספר ימים יסדיר את הטעות, אולם לא עשה דבר.
לטענתו, הסיבה לכך כי הנתבע לא ביטל את העסקה נעוצה בעובדה כי מקבל את שכרו באחוזים לפי מספר העסקאות אשר מבצע.
על כן, טוען התובע כי הנתבע פעל בחוסר תום לב ובכוונה להונות אותו ודורש לקבל פיצוי בשל כך.
בכתב ההגנה טוען הנתבע, כי פעל כסוכנה של יורוקום תקשורת סלולרית בע"מ (להלן - "יורוקום") וכך הציג עצמו בפני התובע ועל כן טוען כי מעסיקתו היא הנתבעת הנכונה וכי יש למחוק התביעה כנגדו.
לטענת הנתבע בכתב ההגנה, הוסבר לתובע כי הואיל ורוכש מכשיר דור שלישי, החיוב בחבילת האינטרנט הוא חלק מובנה בתנאים ולא קשור לעלות המכשיר. כן הוסבר לו כי לא יחויב בתשלום ליורוקום עבור המכשיר וכי חיוביו כלפי סלקום הינם שנה ראשונה חינם, שנה שנייה חיוב וזיכוי בתנאי שמדברים מעל 199 ש"ח וכן 19 ש"ח לחודש בגין חבילת גלישה.
כן לטענתו, התובע חתם על כתב התחייבות כלפי יורוקום ללא חיוב כספי ועל חיוב גלישה באינטרנט ואישר בחתימתו את הסכמתו.
בדיון שנערך בפני, התנגד התובע לצירופה של חברת יורוקום כצד להליך. לטענת התובע, עומדת לו עילת תביעה אישית נגד הנתבע, שלפי טענתו הטעה אותו ופעל כלפיו בחוסר תום לב. הפסיקה אכן הכירה בקיומה של עילת תביעה כאמור, נגד בעל תפקיד, אשר באופן אישי פעל בהטעיה ובחוסר תום לב. לפיכך, יש מקום לברר התביעה, גם אם זו הוגשה רק נגד סוכן המכירות, ולא נגד החברה שאותה ייצג בעסקה.
מובן גם, כי אין בכך כדי לגרוע מזכותו של תובע, אם רוצה בכך, להגיש תביעתו גם נגד החברה אשר שלחה את סוכן המכירות, ועמה נערכה ההתקשרות. במרבית המקרים, זוהי דרך המלך, והתביעה אכן מוגשת נגד החברה. עם זאת, אין מקום לכפות על התובע להתדיין דוקא אל מול החברה, אם סבור, כי מעוניין לתבוע את הגורם הישיר שעימו עמד בקשר, והיה זה שגרם לו להתקשר בעסקה.
סביר להניח, כי במסגרת ההתקשרות בין סוכן המכירות לבין החברה שהוא נציגה, יהיה הסוכן זכאי לשיפוי, במידה ויחויב בתשלום. אולם, עניין זה אינו נושא לדיון בתביעה המונחת בפניי, שעה שהתובע עמד על כך שהתביעה תידון נגד סוכן המכירות בלבד.
הצדדים להליך העידו בפני וחזרו על טענותיהם כפי שנטענו בכתבי הטענות.
התובע העיד, כי הנתבע החתים אותו על טופס שבו צוין אפס חיובים ולא הזכיר כלל את החיובים הנוגעים לשנה ראשונה, שנה שנייה ואף לא לחיובים הנוגעים לחיבור לאינטרנט.
הנתבע העיד וחזר על האמור בכתב הגנתו, כי עלות המכשיר הייתה שנה ראשונה חינם, ובשנה שניה (ושלישית) חיוב וזיכוי בתנאי שמדברים מעל 199 ש"ח.
הנתבע ציין בעדותו, כי הוצע לתובע לבטל העסקה לגמרי ולהשיב לו את מה ששילם עד היום, אולם אין לתובע מכשיר לספק לצורך ביטול העסקה. בהקשר זה העיד התובע, כי היות והמכשיר לא היה בשימוש, עד למועד בירור התביעה כבר אינו יודע היכן המכשיר.
לאחר ששמעתי את עדויות הצדדים והתרשמתי מהן ולאחר שבחנתי את כתבי הטענות והנספחים המצורפים להם, הגעתי לכלל מסקנה כי דין התביעה להתקבל.
במקרה זה עומדות בפני בית המשפט שתי עדויות סותרות, עדותו של התובע אל מול עדותו של הנתבע. בנוסף, בפני בית המשפט הוצגה סדרה של מסמכים, שנחתמו במסגרת ההתקשרות לאספקת הטלפון הסלולארי. המסמכים כוללים טופס לרכישת ציוד טלפון סלולארי, נספח לעניין מכשיר הטלפון ונספח נוסף לשירות
umts
.
מבין כלל המסמכים שהוצגו, המסמך הברור ביותר הוא הטופס לרכישת ציוד טלפון סלולארי. בטופס זה נרשמו פרטי הלקוח, הוא התובע, וכן נרשמו פרטי מכשיר הטלפון הסלולארי שסופק לתובע.
הטופס לרכישת ציוד טלפון סלולארי מפרט גם את החיובים שבהם יחויב התובע בגין אספקת המכשיר. החלק הנוגע לעלות המכשיר וכרטיס הסים, ריק. בסה"כ לתשלום נרשם, באופן ברור ומפורש: 0.