ת"א
בית משפט השלום עכו
|
16256-02-09
13/10/2010
|
בפני השופט:
שושנה פיינסוד-כהן
|
- נגד - |
התובע:
מועצה מקומית ג'וליס
|
הנתבע:
נסאר נבואני
|
|
החלטה
1.לפני בקשה לביטול פסק דין אשר ניתן בהעדר הופעת המבקשת / הנתבעת לישיבת בית המשפט אשר התקיימה ביום 15.7.10.
2.ב"כ המבקשת הבהיר כי אכן קיבל את ההחלטה המורה בין היתר על מועד ישיבת קדם המשפט, אולם אל שם ליבו למועד הדיון שכן ההחלטה כללה גם הוראות ביחס להגשת תצהירי עדות ראשית. לפיכך, מבקשת המבקשת את ביטול פסק הדין שכן קיימים סיכויי הגנה טובים.
3.המשיב 1 התובע מתנגד בכל תוקף לביטול פסק הדין. לטענתו, מדובר בהפרת מועדים קובעים ואין לזלזל בכך. עוד הוא מוסיף כי המבקשת אינה עומדת בדרישות הדין לביטול פסק דין הן מחמת העדר טעם מוצדק להיעדרות מן הדיון והן מחמת סיכויי הגנה נמוכים.
4.הנני מוצאת לנכון להורות על ביטול פסק הדין מיום 15.7.10. להלן נימוקי.
אכן קיימת חשיבות רבה להתייצבות לדיונים ואיני מוצאת כי יש בהנמקת המבקשת די על מנת להצדיק אי הופעתה. יחד עם זאת איני מוצאת כי יש בכך כדי להוות זלזול בבית המשפט, שכן לא הונחה בפני תשתית לקבוע כי זה הוא מנהגה של המבקשת בתיק זה.
לצד סיבת אי ההופעה על בית המשפט לשקול את סיכויי ההגנה ולאזן ביניהם. במקרה זה המדובר בחיוב נטען של רשות מקומית כאשר לכאורה, בשלב זה של הדיון, מתקבלת תמונה כי לא התקיימו דרישות החוק, בדבר ההליכים בהם יכולה רשות מקומית להתקשר בהסכם ולהתחייב לתשלום. נכון הוא כי יש ובית המשפט מחייב רשות מקומית גם כאשר לא התקיימו כל הדרישות, אולם, ברי הוא כי במקרה אשר כזה קיימת הגנה הראויה להתברר.
5.המשיב חוזר ומדגיש את חשיבות קיום החלטות בית המשפט ועמידה במועדים. אולם נמצאתי למדה כי גם המשיב לקה בקשיים כאלה ובית המשפט נהג עמו אורך רוח. ראה החלטה מיום 12.10.09 וכן מועד הגשת תצהירי העדות הראשית של המשיב, אשר הוגשו באיחור ודי בכך היה על מנת לסקל את קיומו של הדיון במועד.
6.לאור האמור לעיל הנני מורה על ביטול פסק הדין מיום 15.7.10.
7.הנתבעת תגיש תצהירי עדות ראשית מטעמה עד ליום 1.12.10.
8.הצדדים מוזמנים לישיבת קדם משפט לאחר הגשת תצהירים בה ידונו התצהירים לגופם, כשהם ערוכים למתן תשובות בדבר נחיצות חקירתו של כל עד, משך החקירה וכן נושאי חקירתו של כל עד.
ישיבת קדם משפט נקבעת ליום 2.1.11 שעה 09:00.
ניתנה היום, ה' חשון תשע"א, 13 אוקטובר 2010, בהעדר הצדדים.