ת"ד
בית משפט השלום לתעבורה בחיפה
|
30020-08
14/06/2010
|
בפני השופט:
שמואל יציב
|
- נגד - |
התובע:
מ.י. פרקליטות מחוז חיפה-פלילי
|
הנתבע:
זאהי חסון
|
הכרעת-דין,החלטה |
הכרעת דין
1.כתב האישום
על פי עובדות כתב האישום בתאריך 11.01.07 בשעה 21:20 לערך נהג הנאשם ברכב פרטי (הרכב) בדרך חנקין בחיפה (הכביש).
הכביש במקום דו סטרי, שני נתיבי נסיעה לכל כיוון, ושטח הפרדה בנוי מפריד בין המסלולים. הכביש בשיפוע של 5%. מהירות מותרת במקום 60 קמ"ש. שדה ראייה פתוח לפנים למרחק של לא פחות מ- 80 מטרים.
הנאשם נהג במעלה הכביש, בנתיב השמאלי. לפני הנאשם, בנתיב השמאלי, נסע רכב פרטי מסוג מזדה (הפרטי).
משהגיע הנאשם סמוך לפרטי, סטה ימינה, עקף את הפרטי מימין, וחזר חזרה לנתיב השמאלי. תוך כדי חזרתו לנתיב השמאלי פגע עם דופן שמאל בפינה ימנית קדמית של הפרטי, המשיך בסטיה שמאלה, איבד שליטה על הרכב, עלה על אי התנועה, פגע בעמוד תאורה שהיה מוצב שם, והתהפך על גגו לתוך המסלול הנגדי (התאונה).
כתוצאה מהתאונה נגרם מותו של קופטאן חסון ז"ל (המנוח) אשר ישב במושב האחורי של הרכב. כמו כן נחבלו הנאשם ואמיר אל קרא (אמיר) שישב במושב שליד הנאשם.
בעת התאונה לחץ הניפוח בצמיג קדמי שמאלי של הרכב היה 52 PSI, שהוא גבוה מהוראות היצרן.
לגרסת התביעה התאונה ומותו של המנוח נגרמו כתוצאה מנהיגתו הרשלנית של הנאשם.
התביעה מבקשת להרשיע הנאשם בעבירות של:
גרימת מוות ברשלנות עבירה לפי סעיף 304 לחוק העונשין תשל"ז (חוק העונשין) + סעיפים 64 + 40 לפקודת התעבורה (נוסח חדש) תשכ"א – 1961 (פק"ת).
נהיגה במהירות בלתי סבירה – עבירה על תקנה 51 לתקנות התעבורה תשכ"א – 1961 (תק"ת) + סעיף 38 (ג) לפק"ת.
סטיה מנתיב נסיעה – עבירה על תקנה 40 (א) לתק"ת.
נהיגה ברכב לא תקין – עבירה לפי תקנות 27 (א) + (ב) לתק"ת.
2.תמצית הראיות הרלוונטיות
בישיבה מתאריך 03.06.08 הודתה הסניגורית בעצם אירוע התאונה, בזהות המנוח, ובקשר הסיבתי בין התאונה למות המנוח.
בתאריך 13.01.09 הגישה התובעת, בהסכמת הסנגורית, את חוות דעתו של ד"ר איתמר שרון (ת/17), ואת תקליטור הצילום במצלמת וידאו של זירת התאונה (ת/18).
עד תביעה 2, מר רפאל ליקרמן (רפאל) הוא נהג הפרטי. העיד כי נהג בפרטי. בכביש יש עיקול. הוא נהג בקטע כביש ישר שהיה אחרי העיקול. נהג בנתיב השמאלי. סיבת נהיגתו בנתיב השמאלי הייתה כוונתו להיכנס למנהרה שבהמשך הדרך, אליה נכנסים מנתיב הנסיעה השמאלי. לא זכר את מהירות נסיעתו, אך היא לא עלתה על המהירות המותרת בכביש. באופן כללי נסעו כלי רכב רבים על הכביש, אך לא היו כלי רכב אחריו, ייתכן שלפניו היו.
הביט במראה וראה את הרכב מיד לאחר שהרכב הגיח מהעיקול. הרכב נסע בנתיב השמאלי ב"מהירות עצומה". הוא העריך את המהירות מנסיונו כנהג. לא היה כל רכב אחר שהפריד בין הפרטי לרכב. הרכב פנה לנתיב הימני. הוא ראה את הרכב גם כשזה נסע בנתיב הימני במקביל אליו. גם אז הרכב נסע במהירות גבוהה מאד. בהמשך ראה אותו כאשר הרכב היה שוב בנתיב השמאלי, כשהוא ניצב לכיוון הנסיעה. כאשר הרכב נכנס לנתיב השמאלי הוא פגע בכנף הימנית הקדמית של הפרטי בו נהג רפאל. רפאל האיט ועצר בנתיב הימני, יצא מהפרטי וראה כי הרכב התהפך. הוא ראה אותו על גגו במסלול הנסיעה הנגדי. את מהלך חציית שטח ההפרדה הבנוי ועצם התהפכות הרכב הוא לא ראה.
עד תביעה 1, רס"מ נזיה חמאם (הבוחן) הוא בוחן תאונת דרכים באת"ן חוף. טיפל בתאונה.