ת"ד
בית משפט השלום לתעבורה בחיפה
|
31043-06
09/02/2011
|
בפני השופט:
שמואל יציב
|
| - נגד - |
התובע:
מ.י. פרקליטות מחוז חיפה-פלילי
|
הנתבע:
ג'וני ח'ליל בן ח'ליל
|
| הכרעת-דין |
בפני
שופט שמואל יציב
הכרעת דין
בית המשפט לערעורים החזיר את פסק הדין לבית משפט זה כדי שיתן דעתו למיקומו של המנוח טרם החל לחצות את הכביש, ואם כתוצאה ממקומו של המנוח הייתה התאונה בלתי נמנעת אם לאו.
לעניין מיקומו של המנוח קיימות שתי גרסאות של עד תביעה 9, אבאי איסמברגינוב (אבאי).
הגרסה הראשונה היא ה"הצבעה" שנערכה במקום התאונה (ת/7). באותה הצבעה הצביע על המקום בו עמד כאשר ראה התאונה, המקום בו עמד המנוח כשזה החל לחצות את הכביש, והמקום בו ארע האימפקט.
מת/7 עולה כי המרחק בין אבאי לאוטובוס כשהמנוח החל לחצות את הכביש היה מעל 20 מטרים, וזה היה גם המרחק מאבאי למנוח.
בבית המשפט, במסגרת החקירה הנגדית, העיד כי המרחק בין המנוח לאוטובוס כשהמנוח החל לחצות הכביש היה 2 עד 3 מטרים, ולגבי המרחק שלו מהמנוח והאוטובוס מסר:
"ש. מה היה המרחק שלך מהאוטובוס?
ת. בערך 20 מ', אולי קצת יותר.
ש. מה היה המרחק שלך מהמנוח?
ת. יותר מ- 20 מ'(עמ' 27 לפרוטוקול)
גרסתו של אבאי, בעדותו בבית המשפט, לגבי המרחק בו עמד מהאוטובוס ומהמנוח מתיישבים עם ת/7, אך גרסתו בבית המשפט לגבי המרחק של המנוח מהאוטובוס כאשר המנוח החל לחצות את הכביש, 2 עד 3 מטרים, אינם מתיישבים עם ת/7 ועם שחזור התאונה כפי שערך הבוחן.
מפענוח דסקת הטכנוגרף עולה כי מהירות הנסיעה של האוטובוס עובר לתאונה הייתה 10 קמ"ש עם מרווח טעות "טולרנס" של 6 קמ"ש. הבוחן בחר לערוך חישוביו מתוך הנחה שמהירות נסיעת האוטובוס הייתה 16 קמ"ש.
על סמך חישוביו של הבוחן ות/7 הגיע הבוחן למסקנה כי המרחק של האוטובוס ממקום האימפקט כאשר המנוח החל בחציה היה לא פחות מ- 14.65 מטרים. מכיוון שהמנוח, על פי ת/7, חצה בקו ישר ממקום עמידתו למקום האימפקט, המרחק בין מקום עמידתו של המנוח כשהתחיל בחציה לאוטובוס היה, אם ת/7 אמנם משקף את מקום עמידת המנוח כשהתחיל לחצות, לא פחות מ- 14.65 מטרים.
מכאן, שיש שתי גרסאות של אבאי לגבי מיקומו המדויק של המנוח כאשר התחיל לחצות את הכביש.
אם נחשב את מהירות נסיעת האוטובוס עובר לתאונה על פי 10 קמ"ש, המרחק של האוטובוס מהמנוח כשזה החל לחצות את הכביש היה 11.1 מטרים, שגם הוא לא מתיישב עם הגרסה של 2 עד 3 מטרים, כפי שמסר אבאי בבית המשפט.
קצין הבוחנים, רפ"ק אילן ידגר (רפ"ק ידגר) העיד, במסגרת החקירה הנגדית, על סמך נתונים שהוצגו לו במסגרת השאלה, ושאינם בהכרח נתונים נכונים, שאם האוטובוס נסע במהירות של 16 קמ"ש, והמנוח עמד במרחק של בין 2 עד 3 מטרים מלפני חזית האוטובוס כמה זמן לוקח לאוטובוס עד שיגיע למנוח.
על כך השיב כי אם אלו הנתונים אז האוטובוס כבר היה עוצר אחרי מיקום המנוח.
אם נצא מתוך הנחה כי המנוח החל בחציה מהמקום עליו הצביע אבאי, אזי התאונה נמנעת והנאשם אחראי לתאונה, אך לאור הסתירות בין עדותו של אבאי בבית המשפט לבין ההצבעה (ת/7) לגבי מקום עמידתו של המנוח כשזה החל בחציה, אני חוזר על קביעתי כי לא הוכח במידה הראויה במשפט פלילי מקום עמידתו המדויק של המנוח כשהחל בחציה.