פסק דין
לאחר ששמעתי את הנהגים ועיינתי בתמונות שצולמו במקום האירוע, ניתן בזה פסק דין תוך ציון נימוקים בקצרה כדלקמן:
מטעם התובעת העיד הנהג, לגרסתו בעת שהגיע לצומת המדובר, שבו ארע אירוע התאונה שלפני, שניה לפני שעצר הואיל ובכיוון נסיעתו היה מופע רמזורים אדום, הבחין לפתע בטנדר אשר התהפך לכיוון כלי רכבו ונעצר למעשה, על חזית הרכב כאשר הטנדר נמצא על צידו.
הנהג מטעם התובעת העיד כי לא ראה את אירוע התאונה, גם במהלך עדותו לא ידע לספר פרטים ביחס לקרות האירוע, אשר למעשה אינו צד לו, שכן זה ארע בין שני כלי רכב אחרים שחצו את הצומת כאשר הטנדר פגע ברכב התובעת לאחר אירוע התאונה שבו היה מעורב.
לטענת הנתבע 1 שנהג בטנדר, כאשר הוא מגיע לצומת בנסיעה רציפה ומבחין במרחק של כ – 40 מ' לערך כי מופע הרמזורים בכיוון נסיעתו הינו ירוק, הוא נוסע בנסיעה של 90 קמ"ש ולטענתו הוא מאט טיפה, באותה עת הוא לא מבחין בכלי רכב נוסף שמבקש לחצות את הצומת ורק כאשר הוא מגיע לחציית הצומת ממש, הוא מבחין ברכב הפרטי אשר מבקש לפנות שמאלה, ומנסה לבלום יחד עם זאת, אירוע התאונה לא נמנע, הטרנזיט פוגע בחזית הקדמית בכלי הרכב הפרטי שבו נהג הנתבע מס' 3 בחלק ימני קדמי, מתהפך לעבר כלי הרכב מטעם התובעת וגורם לו לנזקים כפי שמופיעים בחוו"ד שצורפה לכתב התביעה.
לטענת הנהג הנתבע 1, בעת שחצה את הצומת, מופע הרמזור היה ירוק, הראות היתה טובה, יחד עם זאת, הכביש היה רטוב מאט בשל טפטוף במקום.
לטענת הנתבע 1, הנהג הנתבע 3 הוא זה שחצה את הצומת כאשר בכיוון נסיעתו מופע הרמזורים היה אדום ובשל כך ארע אירוע התאונה.
הנתבע 3 העיד כי הגיע לצומת בכיוון נסיעתו היו כ- 6 נתיבים, כאשר הוא עומד בנתיב השמאלי ומבקש לפנות שמאלה – בכיוון נסיעתו רמזור נפרד אשר באותה עת, לפני קרות האירוע, מופע הרמזורים היה אדום ומשכך היה במצב של עצירה מוחלטת.
עוד העיד הנתבע מס' 3, כי בעת שהרמזור התחלף לירוק הוא החל בנסיעה, הוא לא מבחין בנתבע מס' 1 כשהוא מגיע מימינו ומבקש להמשיך ישר, אלא למעשה שנייה לפני קרות האירוע.
נראה כי על פי עדותם של שני הנהגים, דהיינו, הנתבע 1 והנתבע 3, שניהם לא נקטו בזהירות הנדרשת כאשר הם מגיעים לצומת גדול, כמו הצומת שבו ארע אירוע התאונה, הנתבע 1 העיד כי הוא מגיע לצומת וחוצה אותו כאשר מחד הוא בטוח כי מופע הרמזורים בכיוון נסיעתו היה ירוק, אלא שגם לטענתו בעת שחצה את הצומת נסע במהירות של כ – 80 קמ"ש, כאשר הכביש רטוב.
הנתבע 3 העיד, כי בעת שחצה את הצומת, כאשר בכיוון נסיעתו מופע הרמזורים התחלף מאדום לירוק, הוא אינו מבחין ברכב הנתבע 1 מגיע בנסיעה רציפה, אלא ברגע התאונה בלבד.
בראות עיני סביר היותר שכאשר הרכב הנתבע 1 מגיע לצומת בנסיעה רציפה, הוא חוצה את הצומת כאשר מופע הרמזורים ככל הנראה כבר מתחלף, יותר סביר מאשר גרסת הנתבע 3 לפיו הוא מבחין כאשר בכיוון נסיעתו מופע הרמזורים הינו אדום, הוא עוצר ומתחיל לנסוע כאשר הרמזור מתחלף מאדום לירוק, במצב דברים זה, הוא חוצה את הצומת, עובר למעלה מ – 4 נתיבים וחרף כך נהג התובעת אינו מבחין בו, אלא מטרים ספורים לפני קרות האירוע, כאשר במהירות שבה הוא נוסע לא היתה אפשרות למנוע את אירוע התאונה.
בחלוקת האחריות בין שני הנהגים, אני סבורה כי האחריות ברובה רובצת לפתחו של הנהג הנתבע 1, אשר התמונות כפי שצולמו ע"י הנהג מטעם התובעת מיד לאחר קרות האירוע, מחזקות את גרסת הנתבע 3 באשר למהירות הנסיעה שבה נסע הנהג מטעם התובעת, לדידו מהירות של 80 קמ"ש, בהחלט יתכן שנסע אף במהירות גבוהה מזו, וזאת ניכר מהנזקים שנגרמו לכל כלי הרכב המעורבים ולעובדה שהטנדר התהפך ועבר לנתיב ממול.
החלוקה בין הנהגים הינה כדלקמן:
לנתבע 1 אשם תורם בשיעור של 70% ואילו לנתבע 3 אשם תורם בשיעור של 30%.
סוף דבר, הנתבעים ישלמו לידי התובעת ביחד ולחוד, בהתאם לחלוקת האחריות כפי שנפסקה על ידי סך של סך של 29,307 ₪ עבור הנזק הישיר בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום 10.12.08 ועד התשלום המלא בפועל, אגרה בסך של 368 ₪, שכר בטלה עבור העד שאינו בעל דין בסך של 300 ₪ ושכ"ט עו"ד בשיעור של 15% + מע"מ.
הסכומים ישולמו תוך 30 יום.
ניתנה והודעה היום ד' תמוז תש"ע, 16/06/2010 במעמד הנוכחים.
לימור רייך, רשמת
הוקלד על ידי: שיפרה סויסה