פסק דין
הצדדים הסמיכוני לפסוק בתביעה זו בהתאם להוראת סעיף 79א' לחוק בתי המשפט כאשר התקרה לפסיקתי הועמדה על הסך של 3,000 ש"ח.
התביעה הינה לפיצוי התובעים בגין עלות כרטיסים למשחק כדורגל בין קבוצות יובנטוס ומילאן, שהתקיים ביום 25.11.12 בעיר מילאנו שבאיטליה, אשר הוזמנו מהנתבעת על ידי התובעת 1 (להלן: "התובעת") בעבור אחיה ואביה (התובעים 2,3) (להלן: "התובעים"), בצירוף פיצוי בגין הפער בעלות כרטיסים אחרים שנרכשו ע"י התובעים על מנת שיוכלו להכנס למשחק (מאחר והכרטיסים שסיפקה הנתבעת לא אפשרו להם זאת, כפי שיפורט להלן), וכן פיצוי בגין עוגמת נפש.
המדובר בכרטיסים שהוזמנו ביום 31.10.12 על ידי התובעת עבור התובעים, וזאת לאחר בירור טלפוני שערכה אצל הנתבעת וכן בחברות נוספות המספקות את השירות של רכישת כרטיסים למשחקי כדורגל באיטליה, והחליטה לרכוש כרטיסים יקרים יחסי, (כך לדבריה) על מנת להבטיח את הנאתם של התובעים מהמשחק. הכרטיסים נרכשו עבור הסך של 1,800 ₪ ונמסר לתובעת כי יסופקו לתובעים במלון בו ישהו.
כאשר הגיעו הכרטיסים למלון ׁ(ערב לפני המשחק), היו בתוך המעטפה, מלבד הכרטיסים עצמם, שני דפים ובהם מלל באיטלקית, שפה שהתובעים אינם דוברים או קוראים.
התובעים לקחו עימם את הכרטיסים (ללא המסמכים הנלווים), את דרכוניהם (לצורך זיהוי) ויצאו למגרש 3 שעות לפני המשחק. כאשר הגיעו למגרש וביקשו להכנס, התברר להם כי הכרטיסים נושאים שמות של אנשים אחרים (איטלקיים) וכי בהעדר מסמכים המעידים על שינוי השם לא יוכלו לעשות בהם שימוש. משכך, ולאחר שהיו במתח רב (בין היתר מאחר והיה להם קושי להוציא כסף מזומן במקום) הצליחו לבסוף התובעים לרכוש כרטיסים אחרים בעלות של 410 יורו ולצפות במשחק.
למחרת, בשעות הבוקר המוקדמות שוחחו התובעים עם התובעת וספרו לה את אשר קרה, ולאחר נחיתתם בארץ העבירו לידיה את מלוא המסמכים שברשותם, והיא פנתה לנתבעת לקבלת פיצוי מתאים. מבירור התובעים התברר כי הכרטיסים שנרכשו עבורם היו כרטיסי מנויים איטלקיים אשר הנתבעת אמורה היתה לבצע בהם, בפרוצדורה המקובלת באיטליה, שינוי שם. לטענת נציגי הנתבעת, המסמכים שצורפו לכרטיסים, אותם היו אמורים התובעים ליטול עימם למגרש, הם המעידים על שינוי השם, ובשל העובדה כי לא הציגו אותם לסדרנים, נמנעה כניסתם עם הכרטיסים המקוריים.
הנתבעת מוסיפה וטוענת, בכתב הגנתה, כי התנהלות התובעים, ובעיקר העובדה כי ההזמנה בוצעה על ידי התובעת, בעוד שהתובעים הם שביקשו להשתמש בכרטיסים, היא שגרמה לתקלה וזאת לאור העובדה שהנתבעת במסמכי ההתקשרות (שנשלחו לתובעת שביצעה את ההזמנה) מציינת בסעיף 25 כי במקרה של תקלה כלשהי, לרבות בעיות בכניסה למגרש, יש ליצור קשר למוקד חירום טלפוני שפרטיו רשומים במסמך ההתקשרות, וכי לרוכשי הכרטיסים לא תהא כל טענה בגין בעיות שלא דווחו למוקד התמיכה. לטענת הנתבעת, לו היו התובעים פועלים בהתאם למוסכם, ויוצרים קשר עם מוקד התמיכה, ניתן היה לפתור את הבעיה שנוצרה (אשר מקורה, לטענתה, באי נטילת מסמכים שינוי השם עם התובעים למגרש), ולתמיכה בטענה זו הציגה הנתבעת מכתב של הספק המקומי המפרט זאת. הנתבעת מוסיפה וטוענת כי מזה 6 שנים שהיא עוסקת בתחום, ולה נסיון בינלאומי וספציפי באיטליה, לא נתקלה במצב שאדם לא לקח עימו את מסמכי שינוי השם, מסמכים שהיתה חובה על התובעים לקחת עימם, או לכל הפחות לברר את טיבם לפני שהחליטו להשאירם במלון.
כנגד טענות הנתבעת טוענים התובעים ראשית, כי יש להורות על בטלות העסקה מלכתחילה מאחר והנתבעת לא מסרה לתובעת, בעת ההזמנה, כי מדובר בכרטיסי מנוי שיעברו שינוי שם, דבר שלטענת התובעת, הינו דבר יסודי ביחס לעסקה ואשר לו היה נמסר לה, היה מונע ממנה להתקשר עם הנתבעת בעסקה זו.
שנית, טוענים התובעים כי הנתבעת לא ציינה במסמכי ההתקשרות שעל התובעים ליטול עמם מסמכים כלשהם למעט דרכון או כי עליהם להיות מצוידים בטלפון במגרש ולא כל אחד נוסע לחו"ל עם קו טלפון המאפשר התקשרות כפי שדורשת הנתבעת.
יתירה מכך, ובעיקר, לטענת התובעים, עיון במסמכים באיטלקית (לאחר שתורגמו להם עם חזרתם) מעלה כי שינוי השם בכרטיסים לא נעשה כראוי ולמעשה גם באם היו המסמכים ברשות התובעים במגרש, לא היה די בהם על מנת לאפשר את השימוש בכרטיסים, שכן הם שיקפו שינוי שם רק לגבי אחד מהכרטיסים.
לאחר שמיעת מלוא טיעוני הצדדים בפני ועיון בכתבי הטענות והנספחים אליהם, ולאור ההסדר הדיוני אני מחייבת את הנתבעת לשלם לתובעים, את הסך של 1,850 ₪ בצירוף הוצאות משפט בסך של 350 ₪.
הסכום ישולם לתובעת 1, בעבור כל התובעים, בתוך 30 יום שאם לא כן יישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד למועד התשלום בפועל.
ניתן היום, כ' כסלו תשע"ד, 23 נובמבר 2013, בהעדר הצדדים.