ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
|
35714-12-12
14/06/2013
|
בפני השופט:
יהודה גרניט
|
- נגד - |
התובע:
1. נעמה טריידל אקשטיין 2. צח אקשטיין 3. דוד ניצן טריידל
|
הנתבע:
1. איסתא ישראל בע"מ 2. מונה טורס בע"מ
|
פסק-דין |
פסק דין
מדובר בתובעים שהזמינו אצל נתבעת 1 חבילת נופש בברצלונה, הכוללת טיסה, חדר במלון עם ארוחת בוקר והעברה למלון שעלותה 2,227 דולר.
התובעים הזמינו לינה במלון ברובע הגותי בברצלונה.
התובעים קיבלו אישור להזמנתם כעשרה ימים לפני מועד הטיסה.
התובעים הוסעו למלון בברצלונה ולהפתעתם, התברר להם שלא הוזמן במלון המוזמן, חדר עבורם.
התובעים, טילפנו לנתבעים והם הופנו למלון אחר "קונדס דה ברצלונה".
התובעים תבעו מהנתבעות לשלם להם:
עבור שיחות טלפון להשגת מלון חלופי – 922 ₪;
מונית למלון החלופי 10 אירו – 49.50 ₪;
עבור ארוחות בוקר, שלא סופקו במלון החלופי – 184 אירו – 911 ₪.
פיצוי בגין עגמת נפש – 500 ₪ לכל אחד מהתובעים, ס"ה 1,500 ₪;
פיצוי בגין ביטול זמן, שיחות טלפון ומשלוח פקסים בסך 500 ₪ לכל אחד – 1,500 ₪
סה"כ סכום התביעה הועמד על סך של 4,882 ₪.
מונה טורס הציעה לתובעים פיצוי בסך של 1,155 ₪ והם דחו זאת, הואיל ורק הוצאותיהם בפועל הסתכמו בסך של 1,882 ₪.
התובעים טוענים, כי הם רצו ללון ברובע הגותי בברצלונה וכי המלון החלופי נמצא בשכונה מרוחקת משם. כמו כן התובעים טוענים, כי עקב הזמן שבוזבז על איתור נציגת מונה טורס, (הדבר היה ביום ששי אחה"צ, כאשר משרדי מונה טורס סגורים) והזמן שבו ניתן להם המלון החלופי וזמן ההגעה אליו, הם איבדו את יום הטיול הראשון שלהם בברצלונה. התובעים טוענים בנוסף, כי הם התכוונו להתגורר בחדר אחד במלון ואילו במלון החלופי הם קיבלו שני חדרים, שכל אחד מהם נמצא בבנין אחר של המלון, דבר שהיקשה עליהם.
איסתתא טוענת, כי היא רק תיווכה בין התובעים למונה טורס וכי כל האחריות בגין התקלה בענין המלון נופלת על מונה טורס.
מונה טורס טוענת כי האחריות לתקלה חלה על הספק בחו"ל.
דיון
מה הוא מעמדו המשפטי של סוכן נסיעות?
בח"א 804/07 דיזנהויז יוניתורס נסיעות ותיירות (1979) בע"מ נ' היועץ המשפטי לממשלה, נדון הנושא ונקבע, כי אין אפשרות לסווג את סוכן הנסיעות באחת הקטגוריות של קבלן, מתווך או שליח, הואיל ותפקידו מורכב.