אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> חקירות מכס ירושלים והדרום נ' גראיש

חקירות מכס ירושלים והדרום נ' גראיש

תאריך פרסום : 12/01/2012 | גרסת הדפסה

מ"י
בית משפט השלום ירושלים
18200-07-11
08/01/2012
בפני השופט:
שמעון פיינברג

- נגד -
התובע:
חקירות מכס ירושלים והדרום
הנתבע:
אוסאמה גראיש
החלטה,החלטה,החלטה,החלטה

החלטה

אתן לנציג המבקשת בתום הדיון להציג את האישור.

ניתנה והודעה היום י"ג טבת תשע"ב, 08/01/2012 במעמד הנוכחים.

שמעון פיינברג , שופט

החלטה

אני מורה על הפסקה של 10 דקות לצורך הצגת אישור התובע.

השעה 12:40.

ניתנה והודעה היום י"ג טבת תשע"ב, 08/01/2012 במעמד הנוכחים.

שמעון פיינברג , שופט

החלטה

אני מורה לב"כ המשיבים להמשיך בסיכום.

ניתנה והודעה היום י"ג טבת תשע"ב, 08/01/2012 במעמד הנוכחים.

שמעון פיינברג , שופט

החלטה

בפניי בקשה להאריך את תוקף הערבויות שניתנו על ידי המשיבים כתנאי לשחרורם בחקירה המייחס להם חשדות לביצוע עבירות על חוק מס ערך מוסף בהיקפים של מיליוני שקלים.

התנאים כוללים, הפקדת עירבון על ידי המשיב 1 (תושב שטחים) ע"ס 100,000 ₪ והפקדת עירבון על ידי המשיב 2 (תושב ישראל) ע"ס 15,000 ₪. יצוין כי המשיב 1 הוא החשוד העיקרי בפרשה ואילו המשיב 2, על פי החשד, שימש "כאיש קש".

הסניגור טען כי הבקשה הוגשה בהעדר סמכות נוכח הוראת סעיף 58 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים) התשנ"ו – 1996. סעיף זה קובע כי ניתן להגיש בקשה להארכת תוקף ערובה לשחרור "אם הוגשה בקשה באישור תובע".

במקרה הנדון, הבקשה הוגשה על ידי נציג מע"מ שאיננו תובע. בהפסקה הועבר אישור בכתב של "תובע" ממס ערך מוסף (רמ"ד גדי בהלול) על גבי אישורו לשמש "תובע" על פי החוק. האישור אינו חתום על ידי מר בהלול אך נציג המבקשת הצהיר בדיון כי האישור הוא בכתב ידו.

באשר לאופן שבו הוצג האישור, אני שותף לביקורת של הסניגור בעניין הזה. מדובר באישור פורמאלי הנדרש על פי החוק. לא סביר שנציג מע"מ יגיע לדיון ללא האישור. האישור בדיעבד שניתן אף לא זכה לחתימת מי שאמור לתת אותו. מדובר בהתייחסות לא נאותה להליך המשפטי ולדרישות החוק. עם זאת, מבחינת מהותם של הדברים, המחוקק לא דרש אישור בכתב כפי שדרש בעניינים אחרים. כמו כן, לא דרש נוכחות "תובע" בדיון כפי שדרש למשל ביחס לבקשה לעיכוב ביצוע שחרור ממעצר [השווה לסעיף 55(ג) לחוק]. יש טעם לדבר: בבקשה להארכת תוקף הערבויות אנו עוסקים בדיני ממונות להבדיל מענייני שחרור וממעצר שהם דיני נפשות. די בכך שבית המשפט ישתכנע כי ניתן אישור (בין בכתב ובין בעל פה בין מראש ובין בדיעבד) של "תובע" כדי להכשיר את ההליך. האישור שהוצג אמנם אינו נושא את חתימתו של "התובע" אך על פי חזקת תקינות הרשות המינהלית, חזקה על האישור שהוא אכן אישורו של רמ"ד בהלול ולכן, יש לקבלו בשלב זה כאישור לצורך סעיף 58.

ליתר ביטחון, נדרש ה"תובע" להגיש אישור בחתימתו בהתאם לסעיף 58(ב) לחוק עד ליום 11.1.12 , אחרת לא תהיה הארכה של תנאי השחרור. העתק המסמך יישלח ישירות לסניגור.

במהלך מתן החלטה זו, העיר הסניגור כי התובע אינו מוסמך להעביר את סמכותו לאחר. אינני סבור כי האישור מתיימר להעביר סמכות אלא שבניסוחו (הלקוני) התכוון כותב המסמך כי הוא מאשר את הבקשה.

לגופה של הבקשה, התרשמתי כי החקירה התנהלה בצורה סדירה. המבקשת אספה חומר חקירה רב במהלך תקופת החקירה. במהלך החקירה התחזק החשד כלפי המשיבים, הן מהודאה שמסר המשיב 1 (שממנה חזר בו אחר כך) והן מעדות מפלילה שהוצגה בפניי במהלך הדיון (אף נטען כי היו ראיות נוספות).

החקירה התנהלה ברציפות וכאמור הייתה עניינית.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ