אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ו"ע 50310-03-14 אדרי נ' הרשות לזכויות ניצולי השואה משרד האוצר

ו"ע 50310-03-14 אדרי נ' הרשות לזכויות ניצולי השואה משרד האוצר

תאריך פרסום : 05/05/2015 | גרסת הדפסה
ו"ע
בית משפט השלום באר שבע
50310-03-14
14/01/2015
בפני השופטת:
רות בהטפרופ' אברהם מרש – חבר וועדהגב' יואלה שרון – חברת וועדה

- נגד -
העוררים:
כרמלה אדרי ואח'
המשיב:
הרשות לזכויות ניצולי השואה משרד האוצר
החלטה
 

 

זהו ערעור על החלטת המשיבה שעניינה דחיית תביעותיהם של העוררים שהיו תושבי מרוקו,לפי חוק נכי רדיפות הנאצים התשי"ז-1957 (להלן:"החוק").המשיבה הגישה בקשה למחיקה על הסף של העררים, הן מהטעם שהוגשו במאוחד שלא כדין, והן מהטעם שלגבי חלק מהעררים אין לוועדה זו סמכות מקומית לדון בהם. שאלה זו הועלתה גם בעררים אחרים, והוסכם על ידי ב"כ הצדדים כי החלטה בתיק זה תשמש גם בתיקים אחרים.

 

ב"כ הצדדים סיכמו בכתב ובין היתר הוגשו לעיוננו החלטות של ועדה ברשות כב' השופטת בדימוס דרורה בית אור, וכן פסק דין שניתן על ידי כב' השופטת שלומית וסרקרוג בבית משפט המחוזי בחיפה. שם צויין בין היתר, כי אין בחוק נכי רדיפות הנאצים, מכוחו הוגש הערר, תקנות רלוונטיות המתייחסות לשאלת הסמכות המקומית, ועל כן העוררים רשאים לבחור את וועדת הערר שתדון בעניינם (החלטת כב' השופטת בדימוס בית אור מיום 16.09.14 ורע"א 49570-04-14 שהוזכר בהחלטתה). בנוסף נקבע בהחלטת השופטת בית אור כי עררים נפרדים יוגשו לאחר שתוכרע השאלה העקרונית המשותפת העולה בהם לדיון.

 

נכון שאין תקנות ספציפיות לחוק נכי רדיפות הנאצים התשי"ז – 1957, בכל הנוגע לסמכות המקומית,אולם אנו סבורים כי על וועדה מכוחו חל חוק בתי דין מנהליים התשנ"ב – 1992 ותקנות בתי דין מנהליים (סדרי דין) התשנ"ב – 1992.הדבר מצוין במפורש בתוספת לחוק בתי דין מנהליים.

 

תקנה 4 לתקנות בתי דין מנהליים (סדרי דין) קובעת כי:

"(א) ערר בענין מקרקעין או בענין מיסוי מקרקעין יידון בבית הדין שבאזור שיפוטו מצויים המקרקעין, וערר בענין אחר יידון בבית הדין אשר באזור שיפוטו מצוי אחד מאלה:

1. משרדה של הרשות המינהלית שנתנה את ההחלטה נושא הערר;

2. מקום מגוריו של העורר או מקום עיסוקו ביום הגשת הערר.

(ב) ראש בית הדין או בית הדין רשאי, להעביר ערר לאזור שיפוט אחר אם סבר שנפלה טעות בבחירת מקום השיפוט או שמאזן הנוחות מצדיק זאת; ערר שהועבר כאמור לא יועבר עוד".

 

למרות הרשות מסונפת למשרד האוצר אין להתייחס אליה כ"מדינת ישראל" כאישיות משפטית,בשל נוסחה של התקנה המדברת על "רשות".

 

משרדה הרשום של הרשות כאן הוא בתל אביב, ועל כן אין לנו סמכות מקומית לדון בעררם של אלה מהעוררים שמקום מגוריהם אינו במחוז הדרום.

 

באשר לאיחוד עררים:

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ