אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> התנועה למען איכות השלטון בישראל נ' בנק ישראל

התנועה למען איכות השלטון בישראל נ' בנק ישראל

תאריך פרסום : 31/05/2018 | גרסת הדפסה
עע"מ
בית המשפט העליון ירושלים בשבתו כבית משפט לערעורים בעניינים מינהליים
5089-16
30/05/2018
בפני הרכב השופטים:
1. י' עמית
2. ד' מינץ
3. י' וילנר


- נגד -
המערערת:
התנועה למען איכות השלטון בישראל
עו"ד צרויה מידד-לוזון ; עו"ד נילי אבן-חן ועו"ד יעל קריב-טייטלבאום
המשיבים:
1. בנק ישראל
2. הממונה על חופש המידע בבנק ישראל
3. איגוד הבנקים בישראל
4. בנק הפועלים בע"מ

עו"ד נחי בן אור [בשם משיבים 1-2]
עו"ד ליאת עיני-נצר ועו"ד אלון רווח [בשם משיב 3]
עו"ד פנחס רובין ;עו"ד ירון אלכאוי ועו"ד אמנון ביס [בשם משיב 4]
פסק דין

 

 מבקשות להשתתף כידידות בית המשפט: 1.צדק פיננסי ע"י ב"כ עו"ד גדעון קורן 2.הצלחה התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת ע"י ב"כ עו"ד אסף פינק ועו"ד אלעד מן.

  

השופט י' עמית:

 

           מה היחס בין הוראת סודיות הקבועה בחוק לבין הוראות חוק חופש המידע, התשנ"ח-1998 (להלן: חוק חופש המידע או החוק)? זו השאלה המתעוררת בערעור שבפנינו, בהתייחס להוראת הסודיות הקבועה בסעיף 15א(א) לפקודת הבנקאות, 1941 (להלן: פקודת הבנקאות).

 

           ערעור על פסק דינו של בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים (כב' השופט י' מרזל) מיום 2.6.2016 בעת"מ 22113-05-15. בפסק הדין, נדחתה בקשת המערערת לחייב את בנק ישראל למסור לידיה את המסמכים הבאים: דוחות ביקורת סופיים שערך הפיקוח על הבנקים בין השנים 2014-2013 לגבי מתן אשראי לחברות בקבוצת אי.די.בי-נוחי דנקנר על ידי ארבעה בנקים, וכן דוחות ביקורת לשנים 2012-2011 שעניינם במדידת סיכון האשראי שניתן לקבוצת אי.די.בי.

 

המסגרת הנורמטיבית

 

  1. טרם אציג את הרקע העובדתי ואת פסק דינו של בית המשפט לעניינים מינהליים, ועל מנת להבהיר לקורא במה דברים אמורים, אעמוד על עיקר המסגרת הנורמטיבית הצריכה לענייננו – שני דברי חקיקה ופסק דין אחד.

 

           סעיף 15א לפקודת הבנקאות קובע כלהלן:

 

סודיות

15א. (א) לא יגלה אדם ידיעה שנמסרה לו ולא יראה מסמך שהוגש לו לפי פקודה זו או לפי חוק הבנקאות (רישוי), אולם מותר לגלות ידיעה אם הנגיד יראה צורך בכך לצרכי תביעה פלילית, או אם הידיעה או המסמך נתקבלו מתאגיד בנקאי - בהסכמתו.

ב) לענין גילוי מסמכים וידיעות שנתקבלו לפי פקודה זו או לפי חוק הבנקאות (רישוי) לבית המשפט, דין בנק ישראל או המפקח ועובדיו כדין המדינה ועובדיה.

(ג) העובר על סעיף זה או על הוראת סעיף 6(5), דינו - מאסר שנה או קנס 10,000 לירות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ