אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק פ 856/05

החלטה בתיק פ 856/05

תאריך פרסום : 19/04/2007 | גרסת הדפסה

פ
בית המשפט המחוזי ירושלים
856-05
22/11/2006
בפני השופט:
1. משה רביד - אב"ד
2. אורית אפעל-גבאי
3. אהרן פרקש


- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
עו"ד שרון יונוביץ
הנתבע:
1. אברהם גבאי
2. שי קסוטו
3. משה גבאי
4. אורלי קסוטו
5. רפי ברדע
6. עדי לידאני
7. מיכאל אוחיון
8. משה (צ'יקו) בהרי
9. מוריס סויסה
10. שלמה קורן - ז"ל (נמחק)
11. אריאל בן אור
12. אורי אטיאס - עניינו הופרד
13. נתנאל גבאי
14. אריאל גבאי
15. חיים דמרי
16. זאפ אנרגיה
17. חברת קורמה (2000) בע"מ
18. חברת שמר מרום אחזקות בע"מ
19. חברת א.מ.ן. שירותי אנרגיה בע"מ
20. חברת דיאלוג 2000 השקעות בע"מ
21. חברת דיאלוג אנרגיה
22. ד.ס.ן. שיווק דלקים
23. נורדן נפט בע"מ
24. נורדן טכנולוגיות בע"מ
25. ליאור שירותי סולר בע"מ
26. נתנאל שירותי סולר בע"מ
27. עופרים דלקים ותוספים בע"מ
28. תני-אל דלקים בע"מ

עו"ד ווסים דכוור (מהסניגוריה הציבורית
עו"ד מרינה גורדין
עו"ד ראובן המבורגר (מהסניגוריה הציבורית
עו"ד יעקב רובין (מהסניגוריה הציבורית
עו"ד עודד הכהן (מהסניגוריה הציבורית) - דינו הוכרע
עו"ד משה יוחאי
עו"ד יוסי זילברברג ושרית עוז
עו"ד מיכאל הורוביץ (מהס
החלטה

1.         כתב האישום בתיק זה הוגש ביום 1.8.05. הרשימה של המוצגים, המצויים בידי הפרקליטות, נשלחה לסנגורים רק בחודש דצמבר 2005, למרות שחומרי החקירה היו בידי הפרקליטות כבר בחודש אוגוסט 2005. ביום 5.12.05,  הודיעה המאשימה לסניגורים כי יש בידה רשימה של חומרי חקירה, אשר יועמדו לעיון ולצילום במשרדי הפרקליטות וכן כי ישנם חומרי חקירה נוספים (פריפריאליים, כלשונה), אשר מצויים בידי היאל"כ וכי הסנגורים מתבקשים לפנות ליחידה זו לסנ"צ אפרים ברכה, על מנת לעיין בהם ולצלמם.

2.         בחודש ינואר 2006 קיבלו הסנגורים לידם מיאל"כ תקליטור ובו מפורטים פריטים, אשר נתפסו במהלך החקירה. הסנגורים פנו מספר פעמים למשרדי היאל"כ בבקשה לעיין בחומרים האמורים, אך פנייתם סורבה בנימוק שעליהם לקבל אישור מהפרקליטות. ביום 5.3.06 פנו הסנגורים למאשימה וכן ליאל"כ בבקשה לקבל את החומרים, ובמענה לפניה זו נאמר להם כי עליהם לשלוח אדם אל משרדי היאל"כ כדי שיצלם את החומר במכונת צילום, הנמצאת במקום. במהלך דיון שהתקיים ביום 10.4.06, לפני כב' השופט יעקב צבן, התחוור לסנגורים כי מדובר בחומרי חקירה ממש ולא בחומר חקירה פריפריאלי, כטענת המאשימה, וכי הוא מוחזק במשרדי היאל"כ רק מטעמים לוגיסטיים.

הסנגורים חזרו ופנו אל המאשימה ביום 1.5.06 וביקשו לקבל את תגובתה באשר למעמד החומרים הנמצאים במשרדי היאל"כ. ביום 9.5.06 השיבה המאשימה כי אכן מדובר בחומרי חקירה וכי יתכן שייעשה בהם שימוש במהלך המשפט. עוד טענה ב"כ המאשימה, כי אם יש לסנגורים בעיות בצילום החומרים המצויים במשרדי היאל"כ עליהם לדאוג להביא לשם מכונת צילום פרטית על מנת לצלם את החומרים שהם מעוניינים בהעתקתם.

עוד הסתבר לנו כי הסנגורים הציבוריים, שמונו לחלק מהנאשמים, לא קיבלו את המכתב, בו נאמר כי בידי המאשימה חומרים נוספים המצויים במשרדי היאל"כ. הודעה זו ניתנה להם רק בסוף חודש מאי 2006.

3.         בהחלטה שניתנה ביום 11.6.06, הדגשנו כי על הפרקליטות לוודא כי בידי הסנגורים מצויים כל האמצעים לצלם את החומרים הדרושים להם וכי עליה לפעול להסרת כל החסמים הבירוקרטים העומדים בדרכם של הסנגורים.

4.         בישיבה מיום 18.9.06 חזרנו והחלטנו כי יש לאפשר לסנגורים לעיין בחומרים המצויים ברשות המיסים וכי הצדדים יתאמו ביניהם את הדרכים לעיין בחומרים אלה. באותה החלטה הוספנו כי מתן אפשרות להיחשף לחומר נוסף זה אינו עילה לדחיית מועד תחילת המשפט.

5.         בישיבה מיום 20.11.06 ובישיבה של היום הוברר לנו, כי הסנגורים לא הספיקו לעיין בכל החומרים שברשות המיסים, הכוללים לפחות 161 קרגלים המפוזרים במקומות שונים ברחבי הארץ. כמו כן התברר לנו, כי עיון מקדמי שנעשה בימים האחרונים על-ידי הסנגורים חשף, לטענתם, חומרי חקירה רלוונטיים הנוגעים במישרין לעבירות נשוא כתב האישום.  

לא זו בלבד, הסנגורים טוענים כי חומרים אלה יכולים לשמש אותם לצורך ניהול הגנת הנאשמים בכלל, ולצורך חקירת עד המדינה לזרוביץ, העתיד להיחקר ראשון, בפרט.

6.         מבלי שנכנס לשאלה האם מדובר שיש בו פוטנציאל להגנת הנאשמים, ברי לנו כי המדובר בחומר החוסה תחת הוראות סעיף 74 לחוק סדר הדין הפלילי סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ב-1982.

7.         לאור האמור, ועל אף שסברנו לכתחילה כי ניתן להימנע מכך, ועל מנת שלא תישמע הטענה כי הגנת הנאשמים נפגעה בשל כך שלא יכלו לעיין בחומרים אלה, אנו מחליטים לדחות את תחילת המשפט. ישיבת ההוכחות הראשונה תתקיים  ביום 7.1.07 בשעה 10:00.

ניתנה היום א' בכסלו, תשס"ז (22 בנובמבר 2006) במעמד הצדדים.

אהרן פרקש, שופט

 

אורית אפעל-גבאי, שופטת

 

משה רביד, שופט

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ