אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק פר"ק 352-09

החלטה בתיק פר"ק 352-09

תאריך פרסום : 31/10/2012 | גרסת הדפסה

פר"ק
בית המשפט המחוזי נצרת
352-09
01/12/2010
בפני השופט:
בכיר האשם חטיב

- נגד -
התובע:
מודבל יזמות בע"מ
הנתבע:
עאטף מוסא ושות' בע"מ
החלטה

בפני בקשה למתן הוראות אשר הוגשה ע"י חברת מודבל יזמות בע"מ, לפיה, מבקשת לחייב את החברה שבהסדר נושים ואת הנאמן לתקופת הקפאת ההליכים לשלם לה סכום של 95,249 ש"ח בתוספת מע"מ אשר לטענתה מגיעים לה בגין ביצוע עבודות מיזוג אוויר בפרוייקט וילה סקיי בנתניה.

אין מחלוקת בין הצדדים כי עפ"י הסכם מה- 1/1/09 שנחתם בין המבקשת לחברה, ביצעה המבקשת אספקת והתקנת מזגנים בפרוייקט וילה סקיי בנתניה שהחברה ביצעה בו את עבודות הבנייה כקבלן משנה.

אין גם מחלוקת בין הצדדים כי, בהנחה והמבקשת תבצע את כלל העבודה לה התחייבה עפ"י ההסכם, מגיעה לה יתרה בסכום של 95,249 ש"ח.

אין גם מחלוקת בין הצדדים כי החברה זכאית לקזז 10% דמי עיכבון מכל הסכום בגין העבודה להבדיל ממחיר המזגנים שלגישת המבקשת עומד ע"ס 54,500 ש"ח + מע"מ.

יצויין כי סכום זה של 54,500 ש"ח חושב עפ"י העבודות המקוריות שעפ"י החוזה ומבלי שיקוזז 10% מסכום המגיע בגין עבודות נוספות שבוצעו ע"י המבקשת, כך שאם גם משכרם של עבודות אלה ינוכה 10% עבור עיכבון, סכום העיכבון יעמוד ע"ס 55,970 ש"ח.

המחלוקת האמיתית בין הצדדים הינה סביב השאלה האם השלימה המבקשת את כל העבודות כפי שהתחייבה להן כאשר המבקשת טוענת כי העבודות הושלמו וכי כל מה שנותר זה להשלים עבודות של התקנת תריסים למזגנים בקומה 22 ולהרכיב אניות למספר מזגנים נוספים בקומות אחרות נותר אניות, להערכת העבודה הזו שווה לא יותר מ- 2000 ש"ח + מע"מ. לעומת זאת, המשיבים סבורים כי ערכב של עבודה זו הוא 8000 ש"ח + מע"מ.

בנוסף קיימת מחלוקת בעניין המזגנים שהותקנו בקומת הקרקע. לטענת המשיבים המזגנים הותקנו על קונסטרוקציה של ברזל שלא אושרה ע"י המפקח באתר מטעם יזם הפרוייקט, וכי דבר זה מעכב את מסירת המבנה, דבר שעלול לפגוע בחברה ולגרום לה נזקים כבדים. בגין כך, קיזזו המשיבים עפ"י החשבון שבתגובה שלהם סכום של 14,000 ש"ח. כמו כן, קיזזו סכום של 5,500 ש"ח עבור השלמת עבודות בקומה 22. בנוסף לכל אלה, מבקשים המשיבים לקזז סכום של 800 ש"ח עבור שני ימי עבודה עבור ניקיון ו- 2400 ש"ח ניקיון תריסים של מזגנים, סה"כ מבקשים המשיבים לקזז מסכום החשבון החלקי האחרון שהוגש סך של 30,700 ש"ח ועפ"י החישובים בתגובה שהוגשה מטעם המשיבים קיבלה המבקשת סכומים ביתר המגיעים לסך 14,161 ש"ח.

לעומת זאת, המבקשת טוענת כי מגיע לה באופן מיידי סך של 40,749 ש"ח + מע"מ ובנוסף לכך את סכום העיכבון בסך 54,500 ש"ח + מע"מ.

שקלתי את טענותיהם של שני הצדדים כפי שעלו הן בבקשה למתן הוראות, הן בתגובת הנאמן והן בטיעוני הצדדים בפני, ובאתי למסקנה כי גם אם קיימת הצדקה לקיזוז סכומים כלשהם בגין אי אלו עבודות שלא הושלמו או לא קיבלו את אישור מפקח הפרוייקט, בוודאי שאין הצדקה לקזז את הסכום של 30,700 ש"ח + מע"מ.

נראה לי כי בשלב זה קיזוז הסכום של 10,000 ש"ח מהחשבון החלקי האחרון שהוגש יהיה בו די והותר כדי להביא את המבקשת לסיים את כל העבודות שלטענת המשיבים טרם הושלמו.

באשר לסכום העיכבון, הרי גם המבקשת אינה טוענת כי מועד תשלומו הגיע, ומשמועד התשלום לא הגיע ברור שלא היה מקום לבקש כבר בשלב זה לחייב את המשיבים לשלמו.

לפיכך, ולאור האמור לעיל, אני מחייב את החברה ואת הנאמן ביחד ולחוד לשלם למבקשת את הסכום של 30,749 ש"ח + מע"מ.

באשר לעבודות שלטענת המשיבים טרם הושלמו ונוכח נכונות המבקשת להשלים את כל הטעון השלמה, על המשיבים להודיע למבקשת בכתב תוך 24 שעות מעכשיו מה הן בדיוק העבודות שעליה לבצע, וכן את המועד בו תוכל להשלים את העבודות.

המבקשת תבצע את ההשלמות שיפורטו במכתב המשיבים תוך 4 ימים, ועם השלמת עבודות אלה ישלמו המשיבים למבקשת הסכום של 10,000 ש"ח + מע"מ שקוזז.

ככל שהמבקשת לא תשלים את העבודות להן טוענים המשיבים, הסכום שקוזז יחד עם סכום העיכבון יבחן לאור טענות הצדדים באשר לעבודות שלא הושלמו.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ד כסלו תשע"א, 01/12/2010 במעמד הנוכחים.

האשם חטיב, שופט בכיר

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ