אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק עת"א 43505-04-13

החלטה בתיק עת"א 43505-04-13

תאריך פרסום : 13/01/2014 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי נצרת
43505-04-13
16/06/2013
בפני השופט:
יונתן אברהם

- נגד -
התובע:
פרנקל רוסלן
עו"ד מויס
הנתבע:
1. משטרת ישראל
2. שירות בתי הסוהר

החלטה

השאלה הטעונה הכרעה במקרה דנן, הנה האם קיימו המשיבים את חובת השימוע העומדת לעותר, טרם הוארכה התקופה לשלילת טובת הנאה של שימוש בטלפון, מן העותר.

אלה העובדות הצריכות לענייננו.

העותר הוא אסיר לתקופה של 10 שנים ו- 210 ימים, בגין עבירות מרמה, זיוף ועוד, וזאת                משנת 2006.

כמו כן, תלויים ועומדים נגדו 2 תיקים פליליים נוספים, האחד בבית משפט השלום בתל אביב והשני בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בגין עבירות מרמה בהיקפים נרחבים, אותם ביצע לכאורה בתקופת מאסרו הנוכחית.

ביום 25/03/13, החליט מנהל בית הסוהר שיטה, בו מוחזק העותר, לשלול ממנו ביצוע שיחות טלפון למשך חודש (למעט עם בא כוחו) וזאת על יסוד מידע מודיעיני ועמדת משטרת ישראל.

על החלטה זו הגיש העותר השגה יומיים לאחר הינתנה, אולם היא נדחתה על ידי מפקד מחוז צפון בשב"ס בו ביום, 27.3.13.

ביום 18/04/13, החליט מפקד החוזה נ"ל על הארכת שלילת שיחות טלפון מהעותר, למשך 5 חודשים נוספים, עד ליום 24/09/13.

מכאן העתירה.

אציין כי תחילה הוגשה העתירה גם על הפרדת העותר, אולם במהלך הדיון, ויתר ב"כ העותר על סעד זה.

הואיל שגם חלפה תקופת החודש שבו נשללה טובת ההנאה לשימוש בטלפון על ידי מפקד כלא שיטה, מיקד ב"כ העותר טענותיו בפניי בהחלטת מפקד המחוז אשר האריכה את שלילת שיחות הטלפון עד לחודש 09/2013.

ב"כ העותר טוען כי ככל שתפקודו של העותר בבית הכלא תקין, היינו הוא לא מפר את המשמעת, אין הצדקה לשלילת טובות הנאה ממנו.

לטענת ב"כ העותר, על פי פסיקת כב' הש' רג'יניאנו בעת"א 7170/09/12, הסמכות לשלול שיחות טלפון על סמך מידעים מודעיניים, מעוגנת בפקודה 4.36.00 ונתונה רק למפקד המחוז, הוא היפנה לסעיף 6 (ב) (1), הקובע שגם אם תפקודו של אסיר בבית סוהר הינו תקין, מוסמך מפקד המחוז למנוע ממנו קשר טלפוני לאור מידע ביטחוני או מודיעיני.

לטענת ב"כ העותר, ההחלטה על הארכת תקופת מניעת השימוש בטלפון, ניתנה באותו יום בו נדחתה השגת העותר על ידי מפקד המחוז ושתיהן ניתנו על טופס לפי פקודה 4.17.00.

עוד טוען ב"כ העותר כי נפל פגם בהחלטת מפקד המחוז, שכן, לא ניתנה לעותר זכות השימוע בפניו, טרם מניעת טובת ההנאה.

בעניין חובת השימוע, היפנה לסעיף 1 (ה) לפקנ"צ 04.17.00 ולסעיף 5 לאותה פקודה, המחייבים מתן פתחון פה לאסיר, לפני שלילת טובת ההנאה.

הוא היפנה גם לסעיף 6 (א) לפקנ"צ 4.36.00, שם נקבע כי שלילת קשר טלפוני מעצור עד החלטה אחרת או עד תום ההליכים, תיעשה רק במסגרת דין משמעתי.

בתשובתם לטענות אלו, היפנו המשיבים למסמכים שצורפו לכתב התשובה, הלא הם גזר הדין שניתן כנגד העותר בעבירות המרמה הרבות שביצע וכן שני כתבי אישום נוספים המתייחסים לתקופת כליאתו והמשך ביצוע שיטתי של עבירות מרמה, תוך שימוש לרעה בטלפון המצוי בכלא.

נטען כי הגוף המוסמך לשלילת שימוש בטלפון הינו סגן מפקד הכלא או מפקד הכלא עצמו.

עוד נטען כי במקרה דנן ניתן לעותר שימוע על ידי מפקד הכלא ולא היה צורך בשימוע נוסף בפני מפקד המחוז, תורך הארכת תקופת השלילה,  שכן, טענות העותר הובאו בפני מפקד המחוז במסגרת ההשגה שהוא הגיש כנגד החלטת מפקד הכלא לשלול ממנו שיחות טלפון לחודש.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ