אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק עת"א 43344-10-11

החלטה בתיק עת"א 43344-10-11

תאריך פרסום : 05/09/2012 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי מרכז
43344-10-11
12/01/2012
בפני השופט:
ק . רג'יניאנו

- נגד -
התובע:
סמואל שיינביין
הנתבע:
שירות בתי הסוהר
החלטה

1.         בפני עתירה כנגד החלטת המשיב להפסיק שילובו של העותר בסבב חופשות.

העותר מרצה 24 שנות מאסר בגין עבירת רצח. החל לרצות מאסרו בחודש ספטמבר 1997.

מסווג ב- 1. עד להפסקת החופשות  יצא לחופשות רבות.

יצא לחופשה אחרונה ב-21.4.2011, עם חזרתו ממנה נשללו חופשותיו  ועל כך הוא מלין.

2.         להלן האירועים הרלוונטיים לעתירה.

א.         העותר הינו אסיר עבודה. בחודש ינואר 2011 הועבר העותר מכלא מעשיהו לבית מעצר הדרים.

ב.         ב-27 למרץ 2011 יצא העותר לחופשה בת 72 שעות וחזר ממנה ב-30.3.2011 כשהוא מחזיק בשעון יד שהוא גם מכשיר mp3 האסור בהחזקה על פי הוראות הפקנ"צ  והוא ניסה להכניסו לכלא.

העותר הועמד לדין משמעתי ונדון ל - 5 ימי צינוק ו - 200 ש"ח על תנאי (דו"ח תלונת סוהר מיום 30.3.2011).

בנוסף, נשללו ממנו החופשות לתקופה שבין 31.3.2011 - 30.6.2011 (טופס שלילת טובות הנאה מיום 31.3.2011).

ג.          העותר השיג על ההחלטה לשלילת החופשות וביום 11.4.2011 הוא קיבל חנינה לגבי שלילת החופשות והופחתה ב - 24 שעות החופשה שלו לאחר חג הפסח. שאר רכיבי הענישה נשארו בתוקף (מזכר של גנ"מ קטי פרי (מפקדת בימ"ר הדרים) מיום 11.4.2011).

ד.         בחודש אפריל 2011 יצא העותר לחופשה של 72 שעות ממנה שב ב- 21.4.2011. עם חזרתו החזיק בדפי מיקוד לבחינות בגרות שפורסמו באתר האינטרנט של משרד החינוך. יצוין כי עובר לכך העותר נרשם להשלמת מבחני בגרות במסגרת בית הסוהר ואלה נקבעו לחודשים מאי - יוני 2011. דפי המיקוד שהחזיק מתייחסים למבחנים הנ"ל.

בחיפוש בכליו, עם חזרתו מחופשה לא נלקחו ממנו דפי המיקוד. לטענת באת כוחו רק עם כניסתו לאגף, החליט מפקד האגף שהכנסתם של דפי המיקוד אסורה והם נלקחו ממנו ומאז לא יצא העותר לחופשות. מאוחר יותר הוחזרו לעותר דפי המיקוד והם הוצגו לעיוני.

ה.         משהבין העותר כי חופשותיו הופסקו ב-29.5.2011 פנה בעתירה לבית המשפט (להלן: "עתירה ראשונה") ובה הלין על הפסקת חופשותיו. העתירה לא נקבעה לדיון. לדבריו, ביקש לברר מה עלה בגורלה של העתירה ובקשותיו נדחו בטענה שהעתירה הועברה לבית המשפט.

ו.          העותר המתין מס' חודשים ומאחר והדיון בעתירה הראשונה לא התקיים, הוא פנה בבקשה לקצין האסירים לאפשר לו לצאת לחופשה ב- 8.9.2011. בקשתו נדחתה.

ז.          ב-23.10.2011 הגיש העותר עתירה נוספת, היא העתירה המונחת לפני (ביחד עם העתירה המתוקנת שהוגשה על ידי באת כוחו).

3.         במהלך הדיון הציגה ב"כ העותר לעיוני מסמך המלמד על אגרה ששילם בגין העתירה הראשונה. בבירור שנעשה בבית המשפט, התברר כי מקור התקלה הוא בבית המשפט ולא במשיב (מהות התקלה איננה רלבנטית לצורך הדיון). העתירה הראשונה של העותר הועברה לבית המשפט כמו כל העתירות האחרות ואין לבוא בטענות למשיב. העניין נמצא בטיפול על ידי הגורם המוסמך בבית המשפט, ויש להצטער על התקלה שקרתה.

4.         בין לבין בפרק הזמן שחלף בין הגשת שתי העתירות, נרשמו לחובתו של העותר שתי עבירות משמעת, שעל בסיסן נדחתה בקשתו על ידי קצין האסירים. האחת, מ- 6.9.2011, כשניסה בעת ביקור להעביר מסמכים שונים לאביו (גזרי עיתונים ומסמכים בכתב ידו). העותר נשפט בגין כך  משמעתית ונגזרו עליו 48 שעות בבידוד ושלילת ביקורים לשבועיים.

עבירת המשמעת השנייה, מחודש אוקטובר 2011 בגין קטטה עם אסיר אחר. העותר הועמד לדין משמעתי ונגזרו עליו 4 ימי בידוד.

5.         העתירה מכוונת בעיקרה כנגד החלטת הרשות מחודש אפריל 2011 להפסקת החופשות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ