אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק עת"א 32253-01-12

החלטה בתיק עת"א 32253-01-12

תאריך פרסום : 09/10/2012 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי מרכז
32253-01-12
19/02/2012
בפני השופט:
ק . רג'יניאנו

- נגד -
התובע:
אפי חנוכוב
הנתבע:
שירות בתי הסוהר
החלטה

1.         העותר מרצה מאסר של 3.5 שנים בעבירות של סחיטה באיומים והוא מוגדר כאסיר אלמ"ב. פנייתו לרשות בבקשה לבטל הגדרתו כאסיר אלמ"ב סורבה ומכאן העתירה שבפני.

2.         העותר טוען כי הוא הורשע בעבירה של סחיטה באיומים, אין לו הרשעות קודמות בעבירות אלמ"ב, ולא נפתחו נגדו תיקים בעבירות כאלה ומשכך הגדרתו כאסיר אלמ"ב איננה צודקת ולא סבירה.

3.         המשיב מתנגד לקבלת העתירה וסומך התנגדותו על הוראות תקנון עבודה סוציאלית של משרד הרווחה והשירותים החברתיים הקובע את אוכלוסיית היעד של ועדת אלמ"ב ומגדיר בסעיף 7.3 מהו בן משפחה:

"א. "בן משפחה -  כמוגדר בחוק למניעת אלימות במשפחה, תשנ"א-1991, לרבות מי שהיה בן משפחה בעבר והוא אחד מאלה: בן זוג, הורה או בן זוג של הורה, הורה של בן זוג או בן זוגו של ההורה, סב או סבתא, צאצא או צאצא של בן זוג, אח או אחות, גיס או גיסה, דודה או דודה, אחיין או אחיינית.

.....

בן זוג - לרבות חבר/ה, וקיימת ביניהם מערכת יחסים זוגית".

לטענת המשיב, העותר נכלל בהגדרה של בן זוג.

4.         הוצגו לעיוני כתב האישום וגזר הדין בתיק הפלילי בו הורשע הנאשם.

על פי סעיף 1 לכתב האישום " נרקמו בין הנאשם ובין המתלונן, אשר מאוחר יותר הפכו לקשר זוגי (להלן: "הקשר") אופי הקשר בין השניים השתנה במהלך השנים בצד ידידות ואינטימיות תלוי גם פרידות מעת לעת. עוד במהלך הקשר התגורר הנאשם לעיתים מזדמנות בבית המתלונן, אשר גם תומך בו כלכלית".

העותר הודה בעובדות אלה וביהמ"ש מתייחס בגזר דינו ל"קשר הזוגי" בין השניים ומציין כי הרקע להסדר הטיעון שהוצג בפני ביהמ"ש נעוץ גם באי רצונו של המתלונן להעיד לאור היחסים ששררו בעבר ביניהם וחוסר הניעות שהוא חש לפרטם בביהמ"ש.

בנוסף, הוצגה לעיוני חוות דעת אלמ"ב שמצאה שמדובר ביחסים זוגיים ואינטימיים לאורך שנים.

5.         לאחר שעיינתי במסמכים שהונחו בפני ולהוראות הרלוונטיות, הגעתי למסקנה כי הגדרתו של העותר כאסיר אלמ"ב היא צודקת ומתחייבת ממערכת היחסים שהייתה בין העותר והמתלונן שהעותר הודה בקיומה במהלך משפטו.

משכך, העתירה נדחית.

            המזכירות תשלח ההחלטה לב"כ הצדדים.

ניתן היום,  כ"ו שבט תשע"ב, 19 פברואר 2012, בהעדר הצדדים.

הוקלד על ידי .......

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ