אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק בר"ם 2841/12

החלטה בתיק בר"ם 2841/12

תאריך פרסום : 30/04/2012 | גרסת הדפסה

בר"ם
בית המשפט העליון
2841-12
16/04/2012
בפני השופט:
ע' פוגלמן

- נגד -
התובע:
דרור עזרא
עו"ד שי גלילי
הנתבע:
ראש עיריית הרצליה
החלטה

המבקש הוא חבר סיעת יחיד באופוזיציה במועצת העיר הרצליה. במסגרת פעילותו בישיבות מועצת העיר, נהג המבקש במועדים שונים להסריט את מהלך הישיבה. לדבריו, הוא עשה שימוש בהקלטות וצילומים אלה לשם חשיפת "התנהלות בלתי תקינה" של המשיבה וגורמים נוספים בעיריית הרצליה בישיבות המועצה. לאחר שהמבקש פרסם בדף הפייסבוק שלו סרטונים ערוכים מישיבת המועצה, החליטה מועצת העיר בישיבתה מיום 14.2.2012 - בהתאם להצעת המשיבה - לאסור על המבקש להסריט את ישיבות המועצה. בעקבות פנייתו של המבקש ליועצת המשפטית של העירייה, הובא הנושא לדיון נוסף בישיבת מועצת העיר ביום 20.3.2012. בישיבה אחרונה זו, שבה והחליטה מועצת העיר לאסור על המבקש להסריט את ישיבותיה.

נגד החלטה זו הגיש המבקש עתירה מינהלית לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב-יפו. בעתירתו, טוען המבקש לפגיעה בזכותו לתעד את ישיבות מועצת העיר הנגזרת מזכותו החוקתית לחופש הביטוי, זכות הציבור לדעת ועקרון השקיפות. כמו-כן, נטען כי איסור הצילום פוגע בזכותו של המבקש לאסוף ראיות בדבר התנהלות בלתי תקינה של המשיבה. בד בבד עם הגשת העתירה, הגיש המבקש גם בקשה למתן צו ביניים, שבה ביקש כי ההחלטה בדבר איסור ההסרטה לא תיכנס לתוקפה עד להכרעה בעתירה.

העתירה נקבעה לדיון מוקדם ביום 1.5.2012. בית המשפט לעניינים מינהליים (כב' השופט ק' ורדי) דחה את הבקשה לצו ביניים. טעם ראשון לדחיית הבקשה היה כי הסעד המבוקש במסגרת הבקשה לצו ביניים הוא צו עשה הזהה לסעד המבוקש בעתירה. כמו-כן צוין כי המבקש הקליט וצילם את הישיבה בעבר, מבלי שיידע את המשיבה, ואף המשיך בכך גם לאחר שהתקבלה ההחלטה האוסרת עליו לעשות כן. גם מבחינת שיקולי מאזן הנוחות, העיר בית המשפט כי ישיבות מועצת העיר ממילא מוקלטות ותמליליהן מפורסמים באינטרנט ולכן לא ייגרם למבקש נזק משמעותי אם ההחלטה תישאר על כנה. מנגד, כך לפי בית המשפט קמא, יש לבחון לעומק את החשש שהביעה המשיבה שמא ייעשה שימוש לרעה בצילומי הישיבות.

מכאן הבקשה שלפניי. ראשית, טוען המבקש כי לא היה כל פסול בכך שצילם את ישיבות המועצה ללא אישור, מכיוון שלטענתו כלל לא נדרש כל אישור כאמור. בנוסף, גם אם נפל פגם בהתנהלותו - הרי שהדבר נובע מהסתמכותו בתום לב על דברים שאמרה היועצת המשפטית בישיבת מועצת העיר מיום 19.5.2009 שלפיהם אין כל הוראה האוסרת את הסרטת הישיבות. שנית נטען כי החשש שהביעה המשיבה מפני שימוש לרעה בחומר המוסרט אינו יכול להצדיק את דחיית הבקשה, שכן ההלכה הפסוקה מורה כי רק במצב של ודאות קרובה לכך שהקלטת ישיבת מועצה תביא להפרעה של ממש בדיוניה, רשאי ראש מועצה לסרב לבקשת חבר להקליטה. שלישית, המבקש טוען כי על אף הקלטת ישיבות המועצה ופרסום התמלילים באינטרנט, ייגרם לו נזק של ממש אם לא יינתן הצו המבוקש, שכן אין מדובר בתחליף הולם להתרשמות ויזואלית מאופן התנהלות הישיבה. כמו-כן, התמלילים המפורסמים לאינטרנט - כך לטענת המבקש - הם מקוטעים ובלתי מספקים. רביעית, בניגוד לקביעת בית המשפט קמא, טוען המבקש כי צו הביניים המבוקש אינו בבחינת 'צו עשה' החופף לסעד העיקרי שנתבקש בעתירה, שכן מטרתו היא לשמור על המצב הקיים עובר לקבלת ההחלטה המינהלית שאליה מכוונת העתירה. לדברי המבקש, בעוד שהותרת האיסור על הסרטת ישיבות המועצה יגרום לו נזק בלתי הפיך (שכן לא ניתן יהיה לשחזר את הסרטת הישיבות שתתקיימנה), הרי שאם תידחה העתירה, ניתן יהיה להשמיד או לאסור על שימוש בסרטונים. בנוסף טוען המבקש כי בית המשפט התעלם מטענתו בדבר פגיעה בזכותו לאיסוף ראיות בדבר התנהלות בלתי תקינה של נבחרי הציבור.

דין הבקשה להידחות. כידוע, על בית המשפט הדן בבקשה לצו ביניים לבחון שני עניינים: סיכויי העתירה להתקבל ושיקולי מאזן הנוחות (ראו למשל בר"ם 8601/10 ק.מ.מ מפעלי מחזור בע"מ נ' עיריית תל אביב (לא פורסם, 20.12.2010)). מבלי שאידרש לקבוע מסמרות בשאלת סיכויי העתירה להתקבל, די להשקפתי בשיקולי מאזן הנוחות - שהם אבן הבוחן העיקרית בבחינת בקשה למתן צו ביניים - כדי להביא לדחיית הבקשה. הנזק שעליו מצביע המבקש - היעדר אפשרות לצלם את ישיבות המועצה עד להכרעה בעתירה (שנקבעה לדיון מוקדם למועד קרוב) - אינו מצדיק את השעיית תוקפה של ההחלטה המינהלית על-ידי מתן צו ביניים. ישיבות מועצת העיר הרצליה מוקלטות ומתומללות, וגם אם נניח כי ייגרם למבקש נזק מסוים אם תתקבל עתירתו (בכך שלא יהיו בידיו צילומי וידיאו של ישיבות המועצה הספורות שתתקיימנה עד להכרעה בעתירה), הרי שמידתו אינה מצדיקה את התערבות בית המשפט המינהלי והתליית החלטת מועצת העיר בנקודת הזמן הנוכחית וקודם לבירור העתירה.

           הבקשה נדחית אפוא. משלא נתבקשה תשובה, אין צו להוצאות.

          ניתנה היום, ‏כ"ד בניסן התשע"ב (‏16.4.2012).

ש ו פ ט


העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח. יב

מרכז מידע, טל' 077-2703333 ; אתר אינטרנט, www.court.gov.il

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ