ב"ל
בית דין אזורי לעבודה חיפה
|
17719-12-11
20/10/2013
|
בפני השופט:
מיכל פריימן
|
- נגד - |
התובע:
א' ש' עו"ד ערן גורן
|
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי עו"ד וירג'יניה מנסור
|
החלטה |
1. התובע הגיש לנתבע תביעה להכיר בפגיעה בעמוד השדרה המותני כפגיעה בעבודה עקב עבודתו כנהג. תביעתו נדחתה ועל כך התביעה שבפנינו.
2. לאחר שמיעת עדות התובע הסכימו הצדדים למינוי מומחה יועץ רפואי לבחינת הקשר הסיבתי בין תנאי עבודתו של התובע כנהג והליקוי הנטען בגבו.
ואלה העובדות המוסכמות:
3. התובע יליד 22/4/58.
4. התובע עבד למעלה מ-30 שנה כנהג מקצועי, כפי שיפורט להלן.
5. בשנים 1979-1980 עבד התובע כנהג טנדר בחברת נ.ח. קליין, הוביל וחילק סחורה בכל הארץ במשך 6 ימים בשבוע, כ-10 שעות ביום. התובע נהג ברכבים מסוג טרנזיט ופז'ו 404 וכן ברכב מסחרי ("חצי משאית").הרכבים לא היו משנתון חדש אלא בני 4-5 שנים. עיקר זמנו של התובע היה בנהיגה, כאשר על פי עדותו בתקופה ההיא הכבישים היו משובשים, לרבות כבישים משובשים בשטחים.
6. בשנים 1980 -1982 עבד התובע כנהג אוטובוס באגד, 6-7 ימים בשבוע 10-16 שעות ביום. התובע נהג באוטובוסים ישנים. לתובע לא היה סידור קבוע, רוב הנסיעות שעשה היו ויזות עבור הצבא לסיני ולרמת הגולן. נסיעות הויזות היו באוטובוסים מסוג ליילנד.
7. בשנים 1982 - 1994 עבד התובע כנהג מלגזה בחברת פז שמנים. התובע עבד 5 ימים בשבוע, 10-12 שעות ביום.
בעבודתו העביר התובע סחורות ממקום למקום בתוך שטח המפעל וכן במחסן. במחסן היתה רצפת בטון אולם בשטחים שמחוץ למחסן התובע נסע בדרכי גישה אל הסחורות שהיו מונחות על כורכר, ולטענתו חש ברעידות בזמן הנסיעה.
8. בשנת 1995 עבד התובע בחברת שמעון שסטוביץ בע"מ למשך כ-9 חדשים. התובע נהג על משאית בחלוקת סחורה בכל רחבי הארץ. חלק מהמשאיות עליהן נהג היו חדשות וחלקן ישנות.
9. בשנים 1996 עד 2000 ו- 2001 עד 2004 עבד התובע בחברת מנורה איזו אהרון בע"מ במשך 6 ימים בשבוע, 10-14 שעות ביום.
התובע נהג כ-60% מהזמן על משאיות ללא כסאות הידראוליים ויתר הזמן ברכבים פרטיים מסוג רנו אקספרס, קנגו וברלינגו.
חלק מהתקופה היה התובע מסיע פועלים לפרוייקט בניית נתב"ג החדש והיה נוהג שם בדרכים לא סלולות על אדמה. חלק מזמן נהיגתו ברכבים פרטיים היה על כבישים סלולים.
בשנים הראשונות לא היו רכבים חדשים ואלו נכנסו בשלב מאוחר יותר
10. בשנים 2005-2011 עבד התובע במחלקת שינוע בחברת כלמוביל במשך 5 ימים בשבוע, 10-12 שעות ביום.
התובע העביר ציוד מהמחסן לסוכנויות החברה, נסע בכל רחבי הארץ לשם איסוף רכבים לתיקונים/טסטים ופריקה והעמסה ממשאיות.
התובע נהג על כשליש מזמן עבודתו על משאיות מסוג מרצדס וסקאניה עם כסאות הידראוליים, כשליש מהזמן על מיניבוסים וכשליש ברכבים פרטיים מסוג מיצובישי ויונדאי.
חברת כלמוביל נמצאת באזור חוף שמן בחיפה ולטענת התובע הכבישים באיזור זה היו משובשים מאוד, מלאים בורות ומכשולים, ושם היה התובע נוהג מספר פעמים ביום.