אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בבקשה להורות על ביטול פסילה מנהלית אשר הוטלה על המבקש למשך 30 יום

החלטה בבקשה להורות על ביטול פסילה מנהלית אשר הוטלה על המבקש למשך 30 יום

תאריך פרסום : 10/10/2019 | גרסת הדפסה
בפ"מ
בית המשפט לתעבורה חיפה
8259-09-19
06/10/2019
בפני השופטת:
מיכל דוידי

- נגד -
המבקש:
ד'וחי יוסרי
עו"ד טרביה
המשיבה:
מדינת ישראל
עו"ד רפאלה שושו
החלטה

 

 

לפניי בקשה להורות על ביטול פסילה מנהלית אשר הוטלה על המבקש ביום 19.9.2019, וזאת למשך 30 ימים.

 

בחנתי את חומר החקירה ונחה דעתי כי קיימות ראיות לכאורה בעוצמה מספקת ואף למעלה מכך, לצורך ההליך הנתון לפניי.

 

לגופו של עניין, המדובר במבקש אשר אוחז ברישיון נהיגה משנת 2014 ולחובתו 3 הרשעות קודמות.

 

להוסיף, כי רמת המהירות אשר נמדדה ע"י מכשיר המדידה הינה 141 קמ"ש, וזאת בכביש בו המהירות המותרת לא תעלה על מהירות של 90 קמ"ש.

 

נכון הדבר, כי נקודת הייחוס הינה המהירות המקסימאלית המותרת באותו כביש, ואולם לא ניתן להתעלם מן העובדה כי יש ליתן את הדעת גם לחריגה מאותה מהירות, וכן להביט גם על נקודת הייחוס שעד אליה יינתן דוח של ברירת משפט. במקרה דנן, לו הייתה המבקשת נתפסת במהירות של 140 קמ"ש, המדובר היה במהירות גבולית והדוח אשר היה ניתן לה היה דוח מסוג "ברירת משפט" בגינו הייתה נושאת בקנס, ואשר לא ניתן היה להטיל לצדו פסילה מנהלית.

 

בבואו של בית המשפט לדון בהליך מנהלי, עליו לשקול שיקולי סבירות ומידתיות. מקבלת אני את טענת ב"כ המבקשת לפיה אין להשוות בין מקרה בו המדובר במבקש בעל עבר מכביד לבין מקרה בו עברו של המבקש איננו מכביד, ואין להשוות בין מקרה בו החריגה מעל המהירות בה יינתן דוח מסוג ברירת משפט איננו גבוהה, לבין מקרה בו המדובר בחריגה משמעותית מן המהירות המקסימאלית אשר מעבר אליה ניתן יהיה לפסול את רישיון הנהיגה של אותו מבקש מעבר ל- 30 ימים.

 

הסמכות הקבועה בחוק הינה סמכות לקבוע פסילה של עד 30 ימי פסילה. כבר נקבע בהחלטות קודמות כי אין המדובר בהחלטה בינארית, אלא יש לבחון כל מקרה לגופו ו"למקם" את מניין ימי הפסילה בהתאם לכל מקרה.

 

הפרמטרים אשר עליהם להישקל, אם כך, הינם פרמטרים של עבר תעבורתי, וזאת לנוכח העובדה כי יש לשקול שיקולי מסוכנות, וכן פרמטרים של החריגה מן המהירות המותרת ובמקביל החריגה מן המהירות אשר מעליה הדוח ייהפך לדוח של ברירת משפט לדוח אשר בצדו ניתן יהיה להורות על פסילה מנהלית.

 

במקרה דנן, המדובר במבקש אשר עברו התעבורתי איננו מכביד. בנוסף, כאמור, החריגה מעל המהירות בגינה היה ניתן דוח של ברירת משפט הינה חריגה של 1 קמ"ש, ולמרות העובדה כי יש לקבוע את קו פרשת המים מיד עם נהיגה במהירות העולה אף בקמ"ש אחד מן המהירות אשר בגינה היה ניתן דוח של ברירת משפט, ולהטיל בצדו פסילה מנהלית, הרי שיש לקבוע את מניין ימי הפסילה אשר יוטל במקרה כזה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.

 



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ