ת"א
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
|
27096-12-16
08/02/2017
|
בפני הרשמת:
נועה גרוסמן
|
| - נגד - |
משיבה/תובעת:
ATLAS ESTATES (VAGANY)INGATLANFORGALMAZO KFT עו"ד זוהר לנדה
|
מבקשים/נתבעים :
1. ש.אליה אחזקות בע"מ 2. אפרים שאשא 3. אריה שאשא 4. חברה רשומה בהונגריה RPK Industrial 5. חברה רשומה בהונגריה Shael KFT
עו"ד אלי סבן
|
| החלטה |
לפני בקשה להעברת הדיון מבית המשפט המחוזי בתל-אביב אל בית המשפט המחוזי מרכז.
יצוין, כי התובעת היא חברה הרשומה בהונגריה, הנתבעות 4 ו- 5 הן חברות הרשומות בהונגריה. כתובת הנתבעת 1 מצויה בעיר חולון והנתבעים 2 ו- 3 מתגוררים בעיר חולון.
המבקשים, הם הנתבעים, גורסים, כי מאחר ומקום מושבם של שלושה מבין חמשת הנתבעים מצוי בעיר חולון, הרי התובענה היתה אמורה להיות מוגשת לבית המשפט המחוזי מרכז, שכן לפי חלוקת המדינות לנפות, העיר חולון נמצאת בסמכותו המקומית של מחוז מרכז.
המבקשים מסתמכים על הוראות הדין הבאות:
א. תקנה 3(א)(1) לתקנות סדר הדין האזרחי התשמ"ד-1984.
ב. צו בתי המשפט (הוראות מעבר) (אזורי השיפוט של בתי המשפט המחוזיים) תשי"ד-1954 סעיף 2(ו).
ג. הודעה על חלוקת שטח המדינה למחוזות ולנפות ותיאורי גבולותיהן סעיף ד' שם.
המשיבה התנגדה לבקשה וגרסה, כי העיר חולון נמצאת בשיפוטו של מחוז תל-אביב ולא בשיפוטו של מחוז מרכז.
לטענתה, בהודעה על חלוקת שטח המדינה למחוזות ולנפות ותיאורי גבולותיהן אשר פורסמה ביום 11.4.57, נזכרה העיר חולון פעם אחת בלבד אך מחוץ לגבולותיה של נפת רחובות ובסמוך לגבולותיה הדרומיים של נפת תל-אביב.
עוד טוענת המשיבה, כי מפת אזורי השיפוט המתפרסמת באתרים שונים ולרבות אתר נבו, ואתר המפות הרישמי הממשלתי משייכת את העיר חולון למחוז תל-אביב.
המבקשים השיבו לתגובה, שבו וטענו כי הסמכות להיזקק לסכסוכים משפטיים בעיר חולון מוקנית למחוז מרכז ולא למחוז תל-אביב. הם נסמכו על פסיקה משנת 2009 לדוגמא: בש"א (עליון) 30/09 עיריית חולון נ' רבקה ישראלוב החלטת כבוד הנשיאה (כתוארה אז) השופטת בייניש מיום 3.3.09 וכן בש"א (שלום י-ם) 3046/09 עיריית חולון ואח' נ' רשות העתיקות החלטת כבוד השופט ברקלי מיום 9.6.09.
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד
יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת