אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ד"ט 27465-05-14 לשכת המסחר תל אביב נ' טלקוד מחשבים בע"מ

ד"ט 27465-05-14 לשכת המסחר תל אביב נ' טלקוד מחשבים בע"מ

תאריך פרסום : 30/09/2015 | גרסת הדפסה

ד"ט
בית דין אזורי לעבודה תל אביב - יפו
27465-05-14
20/09/2015
בפני השופט:
יצחק לובוצקי

- נגד -
תובעת:
לשכת המסחר תל אביב
עו"ד שלמה בכור
נתבעת:
טלקוד מחשבים בע"מ
עו"ד רפי סגל
פסק דין
 

התובעת הגישה נגד הנתבעת תביעה לתשלום "דמי טיפול ארגוני מקצועי" לשנים 2007 עד 2013, בהיותה חברה הפועלת בענף המסחר והשירותים.

 

בתובענה נטען שלשכת המסחר היא ארגון מעבידים יציג בענף היבוא, יצוא, המסחר והשירותים וכי היא צד להסכמים הקיבוציים הכלליים בדבר תוספת היוקר ו/או שכר מינימום ו/או הסכמי מסגרת כלליים שהורחבו בצווי הרחבה וחלים על הנתבעת. כן נטען, כי על הנתבעת חלות הוראות צווי ההרחבה להסכמים הקיבוציים הכלליים שבין איגוד לשכות המסחר לבין ההסתדרות. לפיכך, נטען, כי הנתבעת, הפועלת בענף המסחר והשירותים, חייבת לשלם ללשכת המסחר דמי טיפול ארגוני-מקצועי בהתאם לסעיף 33ז לחוק הסכמים קיבוציים, תשי"ז–1957 (להלן: "חוק הסכמים קיבוציים או החוק"). עוד נטען, כי התובעת פנתה לנתבעת בדרישה לתשלום ולמסירת פרטים כנדרש על-פי לתקנות הסכמים קיבוציים (תשלום דמי טיפול ארגוני-מקצועי לארגון מעבידים), תשל"ז -1977, אולם הנתבעת לא עשתה כן. התובעת עותרת לחיוב הנתבעת בתשלום דמי טיפול ארגוני בסך כולל של 64,659 ₪ עבור השנים 2007-2013.

 

הנתבעת טוענת מצידה: כי צו ההרחבה בענף המסחר והשירותים אינו חל עליה, שכן היא עוסקת במתן שירותי תחזוקה לציוד מחשוב ולא ביבוא, יצוא, מסחר בסיטונות, תחום שאינו מופיע ברשימת הענפים שעליהם חל צו ההרחבה. בנוסף, נטען כי התביעה נגועה בשיהוי וכי עד לשנת 2013 לא פנתה התובעת לנתבעת בכל דרישה לתשלום.

לחלופין, תמציא מופנה הנתבעת להמציא את הנתונים הנדרשים ותשלום דמי טיפול יהא עפ"י החלופה הנמוכה על פי דין.

 

דיון והכרעה:

 

אכן עפ"י פסיקת בית הדין הארצי שניתנה לאחרונה (ע"ע 2580-03-11 דורון נגר נ' ליטוס מחשבים בע"מ, מיום 1.3.15), נקבע כי מתן שירותי מחשוב הוא ענף הנכלל במסגרת צו ההרחבה בענף היבוא, היצוא והמסחר בסיטונות. וכך נאמר שם:

 

"אכן צווי ההרחבה מוכתרים בכותרת "צו הרחבה בענף היבוא, היצוא והמסחר בסיטונות". אלא שכותרת זו אינה משקפת את הכתוב בסעיף התחולה במבוא לצווים. בצווים משנת 1978 ומשנת 1984 נכתבו במבוא המילים הבאות: "יחולו על כל העובדים והמעסיקים בענפי היבוא, היצוא והמסחר בסיטונות, בשירותים ובענפים שבנספח מס' 1 להסכם הקיבוצי". בנוסח זה מופיעות כל הקטיגוריות בענפים שבהסכם הקיבוצי למעט סוכני סחר חוץ. במקרה כזה הכותרת של צו ההרחבה אין לה כל משמעות או נפקות, ומה שקובע הוא גופם של הדברים,כפי שהם מופיעים במבוא לצו ההרחבה, כמצוטט לעיל.

אמנם, נוסח המבוא של צו ההרחבה הקובע את היקף תחולתו קצת פחות ברור מנוסח המבוא בהסכם הקיבוצי הקובע את היקף תחולתו, אך כאמור, מופיעות בו עיקר הקטגוריות שבהסכם הקיבוצי, וברור, גם על פי הנוסח שבצו ההרחבה, שמדובר בקטגוריות נפרדות ועצמאיות כאלה שבהסכם הקיבוצי. את סעיף היקף התחולה בצו ההרחבה יש לפרש כחל בענפי היבוא, בענפי היצוא, בענפי המסחר בסיטונות ובענף השירותים ללא כל קשר וזיקה למסחר בסיטונות. גם אם היה איזה ספק לגבי פירוש הדברים, לא מצאנו לפרש את סעיף היקף התחולה בצו ההרחבה בשונה מסעיף היקף התחולה בהסכם הקיבוצי,שלגבי פירושו אין צל צילו של ספק. אומד דעתם של הצדדים היה אחד, ואין בסיס לפרש את הדברים אחרת.

כאמור, הצו משנת 88' אימץ כמעט מילולית את נוסח ההסכם הקיבוצי וקבע כי "תורחב תחולתן של הוראות ההסכם הקיבוצי על כל העובדים והמעבידים בענפי

היבוא, היצוא והמסחר בסיטונות, ובשירותים ובענפים המפורטים בנספח מס' 1 להסכם הקיבוצי שמספרו 7010/77 במחוזות תל אביב והמרכז...". בנוסח זה הותרו כל הספקות ככל שהיו, וסופו מעיד על פירושו מראשיתו.

לא למותר לציין כי קטגורית "השירותים" שונה במהותה משאר הקטגוריות החוברות איתה בכך שהקטגוריות האחרות, במהותן, עניינן מסחר טובין באופנים שונים, ואילו קטגורית השירותים עניינה מתן שירות ולא במסחר.

ענף המחשבים נכלל ברשימת הענפים שבהסכם הקיבוצי (ענף 83).המשיבה עוסקת במתן שירות למחשבים. מכיוון שצו ההרחבה כולל גם את ענף השירותים, חל הוא גם על המשיבה ועובדיה. "

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ