מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> דינר נ' תדיראן מוצרי צריכה בע"מ - פסקדין
חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

דינר נ' תדיראן מוצרי צריכה בע"מ

תאריך פרסום : 25/01/2011 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
3608-10-10
24/01/2011
בפני השופט:
רננה גלפז מוקדי

- נגד -
התובע:
אלכסנדר דינר
הנתבע:
תדיראן מוצרי צריכה בע"מ
פסק-דין

פסק דין

1.בפניי תביעה שהינה תולדה של עסקה במסגרתה רכש התובע מזגן מתוצרת הנתבע בתמורה לסך של כ- 2,500 ש"ח.

2.בין הצדדים אין מחלוקת מהותית באשר לעובדות והן כדלקמן:

המזגן הותקן בבית התובע ומספר ימים לאחר מכן, פסק לעבוד והציג קוד תקלה "6H".

ביום שבת, 23/7/10 פנה התובע אל הנתבע בתלונה אודות התקלה כאמור והבהיר כי המזגן מרעיש ואינו מקרר בצורה מספקת.

תואם עם התובע מועד לביקור טכנאי הנתבע ליום 26/7/10 בין השעות 12:00-14:00, אולם הטכנאי הגיע רק בשעה 18:00 שאז התברר כי אין בידיו החלקים הנדרשים לצורך תיקון התקלה.

ביום 30/7/10 הגיע טכנאי נוסף, באיחור של שעה וחצי מן המועד המאוחר שנקבע להגעתו (המועד שנקבע הוא בין 10:00 ל- 12:00 ואילו הטכנאי הגיע בשעה 13:30), כאשר לטענת התובע לא החליף דבר ואילו לטענת הנתבע, החליף את מנוע מאוורר המאייד.

ואולם, גם בכך לא היה די והמזגן המשיך להשמיע רעש ולא קירר והתובע התקשר, שוב, ביום 1/8/10, אל הנתבע.

ביום 3/8/10 הגיע טכנאי שלישי לבית התובע ואז התקבלה החלטה אצל הנתבע להחליף את היחידה הפנימית בשלמותה.

למרבה הצער, בשל חוסר ביחידות הפנימיות בחברה, נאלץ התובע להמתין עד ליום 22/8/10 שאז בוצעה ההחלפה והמזגן עובד מאז באופן תקין.

3.התובע טוען כי נגרמה לו ולבני ביתו עגמת נפש רבה, בשל העובדה כי דובר בתקופת הקיץ, במזג אוויר חם במיוחד, כאשר המזגן לא פעל בימים החמים ביותר – משך חודש – מסוף חודש יולי עד סוף חודש אוגוסט 2010. כמו כן, עתר התובע לחיוב הנתבע בפיצוי הקבוע בחוק בגין איחור הטכנאים. עוד טוען התובע כי לאור התנהלות הנתבע, יש לחייבו לשלם לתובע פיצויים לדוגמא, לפי סעיף 31א לחוק הגנת הצרכן.

הנתבע אינו חולק על כך שלתובע נגרמה עגמת נפש ואף אינו חולק על טענות התובע לאיחור הטכנאים, אולם לטענתו, הוצעו לתובע פשרות שכללו גם פיצוי כספי בגין האיחור, אולם זה סירב. עוד טוען הנתבע כי סכום התביעה הינו מופרז.

4.באשר לאיחור הטכנאים, חוק הגנת הצרכן, תשמ"א – 1981 מסדיר חובתו של נותן שירות לתאם ביקורי טכנאי אצל מקבל השירות. בין היתר, קובע החוק, בסעיף 18א(ג) זמן המתנה לטכנאי אשר לא יעלה על שעתיים. כמו כן, קובע סעיף 18א(ד) פיצוי במקרה של איחור. על פי החוק, זכאי התובע לפיצוי בגין האיחור בהגעת הטכנאי ביום 26/7/10, שכן דובר שם באיחור של כארבע שעות ועל כן, הפיצוי הקבוע בחוק, עומד על סך של 600 ₪. בגין האיחור ביום 30/7/10, הרי שדובר באיחור של פחות משעתיים ובמקרה שכזה, לא נקבע פיצוי בחוק.

לפיכך, זכאי התובע לפיצוי בסך של 600 ₪ עבור איחור הטכנאי כאמור.

5.באשר לעתירת התובע לפיצוי בגין עגמת הנפש בשל השתהות הנתבעת בתיקון התקלה, מן העובדות דלעיל, עולה כי בפועל, המזגן פעל באופן לקוי ביותר משך חודש ממועד רכישתו ועד למועד שבו הוחלפה היחידה הפנימית. במהלך פרק זמן זה, ברי כי נגרמה לתובע ולבני משפחתו עגמת נפש, על כך לא חלק גם הנתבע.

המדובר בנזק שהוא אינו נזק ממון והסמכות לפסוק לתובע פיצוי בגין נזק זה מקורה בסעיפים 10 ו- 13 לחוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה) תשל"א – 1970.

בע"א 348/79 חנה גולדמן נ' יצחק מיכאלי, פ"ד לה(4), 31 , 42-43 נכתב כך:

"קביעת היקפו ומידתו של הנזק הלא ממוני שבגין התרחשותו אחראי המפר, זוהי בחינה, המבקשת לתחם את הנזק על פי אמות מידה של סיבתיות וצפיות....

... זאת ועוד, בפסיקת הפיצויים על בית המשפט לשוות לנגד עיניו את העיקרון, כי מטרת הפיצוי היא החזרת המצב לקדמותו, ואין מטרתו הענשת המפר. בהפעלת שיקול הדעת השיפוטי במסגרת סעיף 13 לחוק התרופות, על בית המשפט לשאוף לפיצוי הנפגע, ולא להענשת המפר. סעיף 13 לחוק התרופות לא נועד להוות מנוף לפסיקת פיצויים עונשיים בדיני החוזים. מכאן, שזדונו של המפר עשוי להיות רלוואנטי, רק במידה שהוא משפיע על חומרת הפגיעה של הנפגע "

לא מצאתי בהתנהלות הנתבע זדון או כוונה רעה. ההפך הוא הנכון. הנתבע ניסה לעשות כל שלאל ידו כדי לתקן את התקלה וכשהדבר לא עלה בידו, לא היסס להחליף את היחידה הפנימית של המזגן, כולה. עם זאת, כאמור, החלפת היחידה הפנימית נעשתה פרק זמן ניכר ולא סביר, לטעמי, לאחר גילוי התקלה ובגין כך זכאי התובע לפיצוי.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ