אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> גנים נ' המוסד לביטוח לאומי

גנים נ' המוסד לביטוח לאומי

תאריך פרסום : 17/07/2013 | גרסת הדפסה
ב"ל
בית דין אזורי לעבודה נצרת
41255-08-11
10/07/2013
בפני השופט:
ורד שפר

- נגד -
התובע:
לילא גנים
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי

החלטה

1.לתובעת אירע אירוע מוחי חריף ביום 04/03/05 (להלן: "האירוע המוחי"), בעת ששהתה במוסך יונדאי בנצרת עילית שהיה בבעלותה ובניהולה (להלן: "המוסך").

התובעת פנתה לנתבע וביקשה לטעון כי האירוע המוחי הופיע בעקבות מתח חריג שחוותה בעבודה במוסך ביום הופעתו, לאחר שהופיעו במשרדה ספקים שהמוסך חב להם כספים , ודרשו בתוקפנות ובאופן בוטה את המגיע להם.

לפיכך ביקשה התובעת להכיר באירוע המוחי כתאונת עבודה.

תביעה זו הוגשה רק בשלהי שנת 2010, יותר מ- 5 שנים לאחר התרחשות האירוע המוחי.

הנתבע דחה את התביעה, וזאת מהנימוק שהאירוע המוחי הופיע לאחר לחץ מתמשך בעבודה ולא בעקבות אירוע חריג כלשהו, ומכל מקום נבע מתחלואה טבעית ולא מהתרחשות כלשהי בעבודה.

מכאן התביעה שבפנינו.

2.שמענו את עדותה של התובעת, וכן את עדותו של העד מטעמה, מר דאחי עאבד (להלן: "מר דאחי"), שהיה מנהל מקצועי במוסך בעת התרחשותו של האירוע המוחי, והוא גם זה שטיפל בה כאשר התמוטטה, ולקח אותה לבית החולים.

נפתח ונאמר כי הן עדותה של התובעת והן עדותו של מר דחי היו מהימנות בעיננו, והתרשמנו שדבריהם נאמרו בכנות ולאו דווקא בשל הרצון לשפר את סיכויי קבלת התביעה של התובעת.

התובעת עומתה, בחקירתה, עם תמיהות בעלות משקל העולות לכאורה מהחומר שבתיק, ונתנה מענה לרובן המכריע, באופן שהניח את דעתנו, כפי שנפרט בהמשך.

על בסיס העדויות שהובאו בפנינו, אם כן, אנו קובעים את התשתית העובדתית שדלקמן -

א.התובעת ניהלה שנים רבות סוכנות למכירת רכבי יונדאי ומוסך לתיקון רכבים אלה, אשר הייתה בבעלות בעלה.

בשנת 2003 נפטר בעלה של התובעת, וכל מניותיה של חברה מקבילה שהייתה בבעלותו, שעסקה ברכבי מיצובישי הועברו אליה, והיא החלה לנהל את שתי החברות במקביל.

ב.בשנת 2004 הוחלט מסיבות שונות לאחד את פעילות שני המוסכים במוסך חדש שנבנה למטרה זו בנצרת עילית.

בעקבות בניית והכשרת המוסך, שעלו ממון רב, נקלעו החברות לקשיים שגברו והחמירו בהדרגה במהלך שנת 2004.

התובעת, שקיוותה לקבל עזרה במימון המעבר למוסך החדש מיבואני מיצובישי או יונדאי – לא קיבלה את העזרה המקווה, ונאלצה ללוות כספים שקרובי משפחה.

בשלהי שנת 2004 ותחילת שנת 2005 החלו הבנקים להחזיר צ'קים של החברות, והן התקשו לשלם חובותיהן לספקים.

אין ספק שבמשך תקופה זו התובעת הייתה בלחץ מתגבר ומתמשך כתוצאה מהקשיים הכלכליים האמורים.

ג.ביום 04/03/05, הופיעו במשרדי המוסך שני ספקים שהחברות היו חייבים להם כספים, ודרשו את המגיע להם לאלתר, וזאת תוך ניהול ויכוח בוטה וקולני עם התובעת.

התובעת נפגעה מאוד הן מחוסר הנכונות של הספקים להסתפק בהבטחותיה שהכספים ישולמו לבסוף, ובעיקר מהעובדה שאותו ספק שתמיד קיבל את כספו לבסוף – צעק עליה, עד כי חשה, לראשונה, מותקפת ממש, נבהלה וחשבה שהוא עומד להתנפל עליה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ