אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> גזר דין בתיק פ 2258/05

גזר דין בתיק פ 2258/05

תאריך פרסום : 31/12/2007 | גרסת הדפסה

פ
בית משפט השלום תל אביב-יפו
2258-05
28/03/2007
בפני השופט:
פלד מרדכי

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
עו"ד בילנקה
הנתבע:
דורון אילן
עו"ד אפשטיין
גזר דין

הנאשם, דורון אילן, הורשע, לאחר שמיעת ראיות, ב - 2 עבירות, שעניינן סיוע לקבלת דבר במרמה.

מתוך הראיות שהובאו, ועל פי הקביעות בהכרעת הדין בעניינו, עולה כי הנאשם שימש כמנחה בשכר, בחברת "מודום" - שהפעיל חתנו של הנאשם, אברהם אבן חן, לתואר במנהל עסקים, שניתן מטעם אוניברסיטת לטביה, שהפעילה שלוחות של אוניברסיטת לטביה, בישראל, באמצעות "מודום".

הנאשם שהיה אמור לסייע לאותם סטודנטים, 5 במספר, בהיותו מנחם, בהכנת עבודות הגמר, העביר להם עבודת גמר מוכנות, על מנת שאלה יגישו את העבודות הללו כמות שהן. לאחר מכן אף בדק לכאורה את העבודות הללו, והעניק להן ציון, והכל בעת שידע, כאמור, שהסטודנטים כלל לא הכינו את העבודות הללו בעצמם, ובמטרה לאפשר להם בדרך זו לגשת לשלב שכונה "הגנה" על העבודה, ולקבל במרמה את התואר במנהל עסקים.

ב-3 מבין מקרים אלו אף נמסרו העבודות לסטודנטים תמורת תשלום של 2,000 עד 2,500 ש"ח, לכל עבודה (אישום ראשון).

בנוסף, הורשע הנאשם בכך שהעביר לידי חתנו, אבן חן, עבודה מוכנה נוספת, על מנת שזו תשמש את אליק רון ועל מנת שרון יגש להגנה על עבודה זו ויקבל את התואר. הנאשם נכה ב"הגנה" ספציפית זו של רון, על התואר, שנערכה בפני צוות, שכלל מרצים לטביים ומנחים ישראליים ולא ידע את המרצים הלטביים בכך שרון "מגן" על עבודה שכלל לא הכין בעצמו (אישום שני).

במהלך המשפט הוכח עוד כי היה זה מתפקידם של המנחים הישראליים, מטעם אוניברסיטת לטביה, לוודא שהעבודות שמועמדות לבדיקה, על ידי המרצים הלטביים, לצורך הענקת הציון להן, אינן מועתקות ולוודא כי הינן עומדות בדרישות אוניברסיטת לטביה.

לא למותר לציין, כי במעשיו אלו מעל הנאשם באמון שניתן בו על ידי אוניברסיטת לטביה ולא היסס כאמור, גם בהיותו חלק מהסגל המקצועי, לסייע לקבלת תואר במרמה מאוניברסיטת לטביה.

מתברר עוד, כי בסופו של דבר, הסטודנטים להם סייע הנאשם, שהיו אנשי צבא, בשרות קבע בצה"ל, לא קיבלו את תעודת התואר, ולא זכו להטבות שכר, והכל בעקבות גילוי הפרשה ופתיחת החקירה בנדון.

סנגורו של הנאשם, עו"ד אפשטיין, עותר לביטול הרשעת הנאשם.

לעניין זה מפנה הסנגור בעיקר לאמור בתסקיר שירות המבחן שהומצא.

ראוי לציין, כי בתסקיר המקיף, צויין בין השאר, כי הנאשם נוטל אחריות אישית ומביע חרטה וצער רב על כשלונו, הכל נוכח תפקוד נורמטיבי ותקין, לאורך השנים.

עוד צויין, כי הסיכוי כי ימשיך בתחום עיסוקו, שהינו ניהול תיקי השקעות, הינו קלוש ביותר, נוכח הרשעתו.

לעניין זה, יש להוסיף כי רשיונו לעסוק בתחום זה של ניהול תיקי השקעות, הותלה על ידי הרשות לניירות ערך, לאור כתב האישום שהוגש נגדו.

מסתבר גם, כי הנאשם ממשיך בעבודתו, באותה חברה, בה הועסק בזמנו, בניהול תיקי השקעות, והוא מועסק כעת בתחום אחר בחברה.

עוד הובא בתסקיר רבות ממצבו המשפחתי של הנאשם, ומנסיבות חייו הקשות, כפי שאלו פורטו בתסקיר.

הסנגור מדגיש, כי הנאשם הינו דמות שולית בפרשה זו, שמחוללה היה אבן חן, שהנאשם ראה בו דמות מובילה ומרכזית בחייו, זאת כשאבן חן פרש על הנאשם את חסותו, בהיות הנאשם בגיל 17, לאחר שאיבד את הוריו בתאונת דרכים והנאשם נישא, ברבות הימים, לבתו של אבן חן.

כן מדגיש הסנגור, את ההשלכות שקיימות להרשעה על הנאשם, גם במישור הכלכלי.

עוד המציא הסנגור אסופת פסקי דין, שבהם לא הורשעו נאשמים, הגם שכשלו בנסיבות שאינן עולות בחומרתן, לדעת הסנגור, על אלו שבתיק זה.

הסנגור מדגיש את חרטתו הרבה של הנאשם, על כשלונו.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ