אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ב"ל 43117-03-14 פ' נ' המוסד לביטוח לאומי

ב"ל 43117-03-14 פ' נ' המוסד לביטוח לאומי

תאריך פרסום : 02/04/2015 | גרסת הדפסה
ב"ל
בית דין אזורי לעבודה באר שבע
43117-03-14
02/03/2015
בפני השופטת:
יעל אנגלברג שהם

- נגד -
התובע:
י.פ.
עו"ד מיכאל לנג
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי
עו"ד שלמה שפירא
החלטה מתוקנת

 

 

1.בפני תביעה להכיר בפגיעות בעמוד שדרה מותני וצווארי של התובע (להלן - "הפגיעות") כ"פגיעה בעבודה" על פי עילת ה"מיקרוטראומה".

 

2.הצדדים הגיעו להסכמה בעניין מינויו של מומחה-יועץ רפואי לבחינת הקשר הסיבתי שבין מצבו הרפואי של התובע לבין עבודתו כסוור ומפעיל צ.מ.ה בנמל אשדוד ובעניין העובדות המפורטות להלן -

 

א.התובע יליד שנת 1946.

ב.עבד בנמל אשדוד משנת 1968.

ג.משנת 1968 ועד שנת 1972 עבד כסוור. מתחילת שנת 1972 ועד שנת 1992 עבד כמפעיל צ.מ.ה.

ד.עבודתו התבצעה במשך 6 ימים בשבוע במשרה מלאה ולעיתים שעות נוספות.

ה.אופי עבודתו כסוור - במסגרת עבודתו זו היה נכנס לבטן אוניות שעגנו בנמל והיה עליו לקשור את הסחורה למנוף עד לריקון סחורה מהאונייה. ביום עבודה ממוצע יחד עם 7 אנשי צוות נוספים הערימו 200 משטחים. התובע היה קושר כ-100 שרשראות ברזל בממוצע למשטחים תוך כדי כיפוף הגב ואיזון הטבעת על מנת להכניסה לוו האנקול שמגיע מהמנוף. מדובר בטבעת כבדת משקל.

כמו כן, במהלך משמרת היו הסוורים מסדרים כ-200 משטחים של ארגזי פרי כאשר כל משטח הכיל כ-60 ארגזים, כך שהתובע לבדו בממוצע ערם כ-1500 ארגזי פרי במשקל עשרות קילוגרם. לחילופין, היה הצוות עורם שקים של בטון, מלט ואורז או עורות. השקים היו כבדים והרמת השקים הכבדים נעשתה בעזרת איש צוות נוסף עד 6-7 קומות.

(העבודה, קרי, נשיאת הארגזים או שקים בוצעה בהתאם לסידור העבודה).

ו. אופי עבודתו כמפעיל צ.מ.ה. - עבודתו זו החלה כמלגזן וטרקטוריסט ומשנת 82 עבר להיות נהג טג-גורר. למלגזות היו כיסא נהג רגיל עם ספוג.

נהיגה בטג הייתה 5 שעות שלא ברציפות, לטג היו גלגלי אוויר. החל משנת 76 בחלק מהטגים הותקנו כיסאות הידראוליים ולחלק עדיין היו כיסאות רגילים.

ז.הנסיעה בנמל התבצעה על רציף אספלט או בטון. ככלל, הרציפים היו תקינים כאשר נדרשו לתיקונים של בורות או מהמורות שנוצרו במהלך העבודה ונדרשו מספר ימים לתיקונם כאשר העבודה נמשכה כסדרה. יודגש, כי מדובר בנסיעה באזור עבודה שבו היו מידי פעם שאריות של קרשים, ברזלים וחומרים שונים שנפלו מהמטענים השונים שהועברו.

ח.בנהיגה על מלגזה וטרקטור חש התובע ברטט במהלך הנהיגה הרגילה. הנהיגה בטג דומה לנהיגה במשאית סמיטריילר. כמו כן, כמפעיל טג - עמד התובע עם הגורר כאשר המנוף העמיס את המכולה על גבי הגורר. בעת מגע המכולה עם הגורר, חש התובע ב"מכה" עקב נחיתת המכולה הכבדה (משקל טונות על הגורר). בנוסף, בעת הנהיגה בגורר מורגשות תנודות עקב תנועת הנגררת העמוסה. התובע העמיס כ-50 מכולות בממוצע במשמרת.

 

3.הנני ממנה את ד"ר בצלאל פרידמן כמומחה-יועץ רפואי מטעם בית-הדין ליתן חוות דעתו בעניינו של התובע פ.י., בשים לב לעובדות שפורטו בסעיף 2 לעיל.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.

 



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ