אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> בר"ע על אי ביטול החלטה המורה על פירוק שיתוף בבית המגורים המשותף על דרך מכירה

בר"ע על אי ביטול החלטה המורה על פירוק שיתוף בבית המגורים המשותף על דרך מכירה

תאריך פרסום : 22/06/2015 | גרסת הדפסה

רמ"ש
בית המשפט המחוזי חיפה בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים
25036-06-15
15/06/2015
בפני השופט:
סארי ג'יוסי

- נגד -
מבקש:
א.ק.
עו"ד י. שר
משיבה:
ד.ק.
עו"ד ח. רופא
החלטה
 

 

  1. בקשת רשות ערעור על החלטות בית המשפט לענייני משפחה בחדרה (כב' השופטת ה. גולדקורן) מיום 31/5/15 ומיום 9/6/15 בתמ"ש 32786-07-13. בגדרי ההחלטה מיום 31/5/15 נדחתה בקשת המבקש לביטול החלטת בית משפט קמא מיום 15/4/15 והמאשרת את הסכמות הצדדים בעניין מכירת ביתם המשותף. כמו כן נקבע שם כי על המבקש לחתום עד 7/6/15 על הסכם המכר או על כל הסכם מכר אחר שיוצע על ידי המשיבה במחיר המוסכם – 1,450,000 ₪, אחרת ימונו באות כוח הצדדים ככונסות נכסים למכירת הבית.

 

            באשר להחלטה מיום 9/6/15, בית משפט קמא האריך את המועדים שקבע במסגרת ההחלטה מיום 31/5/15 וזאת עד ליום 15/6/15, ובלבד שעד לאותו מועד יוגש ערעור. במסגרת אותה החלטה ניתנו הוראות נוספות שלא ראיתי להתעכב עליהן.

 

עובדות רלבנטיות

 

  1. המבקש והמשיבה בני זוג אשר נישאו בשנת 1987 ונולדו להם שלושה ילדים, שניים מהם בגירים כיום ואילו השלישי כבן 16. בני הזוג מסוכסכים מזה כשנתיים, ולהם בית משותף הרשום על שם שניהם, והבנוי על מגרש בשטח של כ-500 מטר. על הבית רשומה משכנתא כשההחזר החודשי בגינה עומד על סך של כ-6,000 ₪.

 

  1. המשיבה הגישה לפני בית משפט קמא תביעה לפירוק השיתוף בבית. המבקש הגיש כתב הגנה וטען כי על בית המשפט קמא לתת את דעתו לחובות המשותפים בטרם יורה על פירוק השיתוף. במסגרת ההליכים שהתנהלו לפני בית משפט קמא ועל אף שהתביעה הייתה לפירוק שיתוף בבית בלבד, הסכימו הצדדים כי בגדרי אותה תובענה ייערך איזון של כלל המשאבים והזכויות שלהם תחת פירוק השיתוף בגזרה המצומצמת – הבית המשותף.

            למען שלמות התמונה יצוין גם כי המבקש הקים בשנת 92 חברה בשם א.ד. בע"מ (להלן: "החברה"), מוסך שהיה קיים ומופעל על ידי המבקש גם קודם. על פי המבקש חברה זו צברה חובות רבים  ונושים מתדפקים על דלתו.

 

            לשם איזון המשאבים מינה בית משפט קמא מומחה מטעמו – אקטואר, אשר הגיש חוות דעת הכוללת הערכת שווי החברה הרשומה על שם המבקש, ולאחרונה ב-15/2/15 הגיש חוות דעת מתוקנת ובה חישב את זכויות הצדדים מעבודתם ומחשבונותיהם בבנקים, והציע איזונם על פי שתי חלופות:

 

א.      על המבקש להעביר למשיבה כיום סך של 172,066 ₪ לאיזון כולל של עודף זכויותיו, לרבות בגין חלקה של האישה בשווי החברה.

 

ב.         על המבקש להעביר למשיבה כיום סך של 135,212 ₪, כאשר חלק ניכר מסך זה נובע מהשווי שיוחס לחברה ופריסת תשלום זה לתשלומים צמודים למדד בהתאם לאחת משתי חלופות (אחת על פי תשלום של 2,427 ₪ מידי חודש על פני 60 חודשים ואילו השנייה 1,302 ₪ מידי חודש על פני 120 חודשים).

 

כמו כן על המשיבה לשלם למבקש ביום 31/1/17 סך של 7,257 ₪, ואילו בהגיע המבקש לגיל 60 ב-6/2018 יעביר לידי המשיבה סך של 58,865 ₪.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ