1. לפני תביעה אב (להלן: "
התובע") לשינוי המשמורת על בנו הקטין נ', יליד1997.-.- (להלן: "
נ' ") ואישור מעבר מגוריו לאזור המרכז.
התביעה הוגשה כנגד אימו של נ', גרושתו של התובע (להלן: "
הנתבעת"). לצדדים ארבעה ילדים נוספים: __- בגירה ילידת 1984; ___-בגיר יליד 1989; ___- בגירה ילידת 1992; ו- ___ שימלאו לה 18 שנים בנובמבר השנה.
2. התובע והנתבעת נפרדו זה מזו ב- _____. מאוחר יותר הם ערכו הסכם גירושין מיום 5.12.04 שאושר בבית משפט זה ולפיו הוסכם ביחס למשמורת הילדים, כי זו תהא בידי אמם - הנתבעת. עם זאת, הרי שבהתאם להסכם, זכותם של הילדים לשהות עם כל אחד מההורים זמן שווה:
"... זכותם הבסיסית של הילדים לשהות עם כל אחד מההורים היא שווה, וכי הקשר בין הילדים לכל אחד מההורים שווה בחשיבותו".
אי לכך נקבע בהסכם כי הילדים יחלקו את זמנם אצל כל אחד מההורים באופן הבא: בשבוע שבו לנים הילדים בסוף השבוע בבית האב, הם ישהו אצלו מיום ד' משעת סיום הלימודים ועד ליום א' בבוקר, בעוד שבשבוע שבו לנים הילדים בסוף השבוע בבית האם, הם ישהו בבית האב החל מיום ג' משעת סיום הלימודים ועד ליום ה' בבוקר. כמו כן, נערכה חלוקה שוויונית בחגים ובחופשות.
3. כאמור, בני הזוג נפרדו זה מזו ב- 5/03 והתובע עזב את הבית ב- _____ אותו הם בנו במשותף כשנתיים לפני כן.
התובע עבר לדירה שכורה ב- ____ והכיר אישה אחרת - ___ (להלן: "
מ' ") לה נישא בשנת 2008. גם ל-מ' אלה היו נישואין שניים, כאשר לה שני ילדים- "א' " כבן 15 שנים ו"___" כבת __ שנים, שניהם במשמורתה והמתגוררים עימה ועם התובע.
הנתבעת אף היא עזבה את _____ ועברה לפני כשלוש שנים ל-_____.
מגורי ההורים בישובים סמוכים אפשרו עד כה קיום הסדר המשמורת המעין משותפת על נ' כפי שיובהר בהמשך.
4. אין ספק שמשבר הנישואין וגירושי ההורים עבר על הילדים ובמיוחד על נ' בהיותו הצעיר מביניהם באופן קשה. כך גם מעברו של נ' עם אימו מ- ____ ל- ____. לדברי האם ל-נ' לא היו חברים במשך כ- 3 שנים. נ' למד 6 שנים ב- ___ אך לפני כשנה ביקש לעבור לבית הספר ב- ____ שם לומדים חבריו ואף היה מוכן "לקפוץ" כיתה על מנת להיות עם חבריו באותה שכבה. לטענת התובע, מעבר זה לבית ספר ב- ____ היה על דעתו של נ' בלבד כשאימו התנגדה למעבר זה בעוד שהאב היה מודאג מעצם המעבר, אך טוען כי נ' התאקלם בצורה מצוינת בבית הספר החדש, הן חברתית והן לימודית.
5. על פי התביעה נ' מחלק את זמנו כמעט שווה בשווה בין שני הבתים, זה של אימו וזה של אביו, במהלך שבועיים ישן 8 לילות בבית האם ו- 6 לילות בבית האב.
6. לטענת התובע, הנתבעת פעלה במשך שנים לאחר שהם נפרדו, להסית את הילדים כנגדו וגרמה במו ידיה לניתוק הקשר בינו לבין בתו הגדולה "___" שרק לאחר מאמצים עילאיים מצידו, יחסיה עימו השתפרו. באשר לבן "___", חייל בשירות חובה, הרי שהוא עבר להתגורר עם אביו התובע ואישתו מ' כשהוא עושה שימוש ברכבו של אביו על מנת לבקר את אימו.
לעומת זאת, הקשר של התובע עם בתו "___" כבת 19 שנים אינו כולל ביקורים אצלו, בעוד שהבת "___" נמצאת בקשר מצוין עם אביה ומגיעה לביתו במסגרת הסדרי הראיה.
המעבר לתל-אביב
7. התובע עובד ב- ____ באזור הצפון, בעוד שאישתו מ' מרבה לנסוע לתל אביב ועובדת שם. לטענת התובע, כשלושה שבועות לפני הגשת התביעה החליטו שניהם "להודיע לילדים על החלטתם שהתגבשה בלבם מזה זמן כי בדעתם לעבור להתגורר בתל אביב, הן מאחר ועבודתה של מ' מחייבת נסיעות רבות לתל אביב והן בשל סיבות נוספות" (סעיף 31 לכתב התביעה).
בכתב התביעה מציין התובע, כי התוכנית היתה אמורה להתממש בעוד פרק זמן ארוך, אולם מאחר ו- נ' ו- א' לומדים בכיתה __ (אם כי לא באותו בי"ס וישוב), סבר התובע ואישתו שהזמן הנכון למעבר בסוף שנת הלימודים הנוכחית ולא לאחר מכן בכיתות התיכון הגבוהות.
לטענת התובע שני הילדים נ' ו-א', שמחו והתרגשו מהרעיון של המעבר כש-נ' מביע, כך לטענת אביו, רצון לעבור אף הוא לתל-אביב ולהתגורר שם.
מאז החלו התובע ואישתו לחפש דירה בשכירות באזור צפון תל-אביב, ערכו בירורים לגבי בתי ספר טובים באזור והחליטו לבדוק אפשרות שילוב הילדים בבית ספר "------" שעל פי הנטען הינו איכותי עם אוריינטציה למוסיקה.
התובע טוען, כי המבחנים השונים שעל פיהם יש להכריע בתביעתו, והם "רצון הילד" - רצונו של נ' לעבור לתל אביב, שלומו הגופני, גילו, מאפייניו ותכונותיו ועוד סיבות נוספות, ומעל הכל טובתו, מחייבים העברת המשמורת לידיו ואישור המעבר לתל אביב.