בפני בקשה להורות על ביטולה של פסילה מנהלית לפי סעיף 48 לפקודת התעבורה [נוסח חדש] למשך 60 יום, אשר הוטלה על המבקש ביום 19.8.18 בגין תאונת דרכים בה היה המבקש מעורב.
לטענת ב"כ המבקש אין כל מסוכנות בהמשך נהיגתו של המבקש. מדובר בנהג ותיק הזקוק לרישיון הנהיגה שלו לצורך פרנסתו. עוד טען כי ברכב המבקש היה ליקוי טכני שבגינו נגרמה תאונת הדרכים ועל כן המבקש אינו אחראי להתרחשותה ואין מקום להורות על פסילת רישיונו.
עוד טען ב"כ המבקש, כי עברו של המבקש אינו מכביד ואינו מצדיק פסילת רישיונו.
ב"כ המבקש הוסיף וטען, כי המבקש לא התייעץ עם פרקליט לפני השימוע ועל כן יש לבטלו. לחילופין ביקש ב"כ המבקש לערוך למבקש שימוע נוסף, על מנת שטענותיו תבדקנה על ידי הבוחנים.
המשיבה התנגדה לבקשה ובא כוחה טען, כי ישנן ראיות לכאורה להוכחת אשמתו בגרימת התאונה ובחבלות שנגרמו למעורבים בתאונה. חומרת האירוע מעידה על רשלנותו ועל המסוכנות הנשקפת ממנו.
ב"כ המשיבה הוסיף וציין, כי המבקש מחזיק ברישיון נהיגה משנת 2014 בלבד ולחובתו כבר צבר הרשעה קודמת בעבירה של נהיגה בקלות ראש, גרימת תאונת דרכים ואף אי מסירת פרטים ואי הודעה על התאונה דבר המצביע על מסוכנותו בשים לב לעברו התעבורתי הקצר.
הדיון:
על פי חומר החקירה, בתאריך 17.8.18 בשעה 13:50 לערך, נהג המבקש את רכבו מ.ר.xxxxx, בכביש 505 ק"מ 57 בו נתיב בודד לכל כיוון וקו הפרדה רצוף כפול מפריד בין נתיבי הנסיעה. המבקש סטה מנתיב נסיעתו לנתיב הנסיעה הנגדי, תוך שהוא חוצה את קו ההפרדה ופגע עם דופן שמאל שלו בדופן שמאל של הרכב המעורב. כתוצאה מכך נגרמה תאונה בה נפגעו המבקש, 3 נוסעים שהיו עימו ברכב מהם תינוק וכן נהג הרכב המעורב ונוסעים ברכבו.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.