אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> בנבנשתי ואח' נ' רימון טיולים

בנבנשתי ואח' נ' רימון טיולים

תאריך פרסום : 24/03/2014 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
690-10-13
18/03/2014
בפני השופט:
ניר נחשון

- נגד -
התובע:
1. יצחק בנבנשתי
2. צפורה בנבנשתי

הנתבע:
חברת רימון טיולים בע"מ

פסק-דין

1.עניינה של התביעה שלפני נסוב סביב אי-התאמה בין המוצר התיירותי אשר הוזמן ידי התובעים והובטח על ידי הנתבעת בדמות טיול מאורגן לארצות הברית - לבין התוצר בפועל שהסב לתובעים נזקים בגין היעדר קבלת מלוא התמורה עבור הזמנתם וכן, נזקים בדמות עוגמת נפש רבה בגין ליקויים ופגמים לא מבוטלים שנפלו במסגרת הטיול בעטיו של מדריך הטיול מטעם הנתבעת.

פרשת התביעה:

2.לטענת התובעים, כעולה מכתב התביעה, נרשמו הם לטיול מאורגן לארצות הברית מטעם הנתבעת שכותרתו בחוברת פרסום מטעמה - "החלום האמריקאי". על פי תוכנית הטיול והמסמכים שצורפו לכתב התביעה- מועד היציאה נקבע ליום 23.6.10 למשך זמן של כ- 24 יום כאשר התוכנית כללה טיול מקיף ביותר של מדינות ויעדים רבים לאורכה ורוחבה של ארצות הברית. הקבוצה מנתה 36 משתתפים. הנתבעת העמידה לקבוצה מדריך טיולים (להלן: "המדריך"). התובעים שילמו עבור הטיול המאורגן סך של 39,151 ₪.

3. התובעים מלאים טענות כרימון כנגד התנהלותה הכללית של הנתבעת, בגין אחריותה לטיול המאורגן בכלל וכנגד מקצועיותו ותפקודו של מדריך הטיול בפרט. כאשר ניתן לחלק את תלונות התובעים לשלושה סוגים עיקריים:

א.תלונות באשר לעיכובים שונים במהלך הטיול שנגרמו כתוצאה מאילוצים אובייקטיביים כגון פקקי תנועה, תורים ארוכים בכניסה למקומות תיירות וכו'.

ב.ליקויים שנגרמו כתוצאה מחוסר מקצועיות של מדריך הטיולים שנבע מחוסר ידע והתמצאות.

ג. לוגיסטיקה לקויה של הטיול שגרמה לעוגמת נפש לא מבוטלת.

4.עיקר טענתם, כאמור, נסובה סביב ההדרכה הלקוייה. לטענתם, לטיול שובץ מדריך אשר לא היה בקיא בארץ היעד וכי המדריך לא נמנה עם המדריכים מן המניין של הנתבעת. לדבריהם, המדריך הודה בפניהם, כי לא ביקר בארצות הברית במשך שלושה עשורים. המדריך לא היה בקיא בנהלי הטיול טרם היציאה. כמו כן, התובעים טענו, כי המדריך נעדר ידע עיוני ומעשי, לא השתתף מעולם בטיול מסוג זה וכי המדריך נעזר באזרחים מקומיים כדי להגיע למקומות השונים. כמו כן, לשיטתם, המדריך היה חסר יכולת ניהול אשר מצא את ביטויו בעיכובים ותכנון לקוי בזמני ארוחות והפסקות. בנוסף, טענו התובעים, כי המדריך לוקה בשמיעתו ומרכיב מכשיר שמיעה דבר שהיקשה על הבנת הדברים ועל קיום תקשורת רציפה עימו, בין היתר, בהיעדר טלפון נייד במשך 8 ימים.

5.לטענת התובעים המדריך הינו מרכיב מרכזי ומהותי של הטיול המאורגן בכך שהלכה למעשה, הינו מנהל את הטיול בפועל מתחילתו ועד סופו. בתמיכה לטענתם זו, מציינים התובעים בתביעתם את הפרסום של הנתבעת עצמה באתר המרשתת באשר לחשיבות איכות המדריכים, ניסיונם, רמת הידע המקצועי שלהם כמו גם יתרונם ותרומתם של כל אלה להצלחת הטיול ובין היתר נכתב:

" בטיול מאורגן חשוב להתלוות למדריך מקצועי ובכיר בעל ניסיון. הרי לשם כך בחרת בטיול מאורגן. מדריכי רימון טיולים העילית של מדריכי הטיולים המאורגנים בישראל, מדריכים המסורים בלב ובנפש למקצוע ובקיאים בהיסטוריה, גאוגרפיה ובתרבויות רחבות ושונות. יתרונו של הטיול המאורגן הוא בארגון שלו..".

6.התובעים טוענים, כי בהעמדת מדריך שאינו מקצועי - הנתבעת הפרה הלכה למעשה את התחייבויותיה כלפיהם וכפועל יוצא מכך, מעבר להפרת ההסכם באמצעות אי העמדת מדריך מקצועי – נגרמו להם נזקים נוספים בדמות עוגמת נפש, מתח נפשי, סבל והוצאות כספיות רבות.

עוד ובנוסף נטען, כי הנתבעת מס' 2 חשה ברע, דבר שאילץ את התובעים לנסוע למרכז רפואי ביום ה-2.7.1 בעודם מטיילים ב"מרכז אפקוט", וזאת מבלי שהמדריך התלווה אליהם. המדריך חש בחוסר שביעות רצונם של משתתפי הטיול וכי הדברים גם נאמרו לו על ידי משתתפים אחרים. התובעים מציינים דוגמאות רבות לחוסר תאום ו/או חוסר מקצועיות של המדריך, החל מהודעות שגויות שמסר כגון שמסמכי הכרטיסים לטיסות פנים יחולקו ע"י סוכנות הנסיעות בה בוצעה ההזמנה, דבר שהתברר לטענת התובעים כלא נכון ובהמשך נשלח דוא"ל מטעם המדריך לחברי הקבוצה, בו הוא מבהיר את העניין. בנוסף, התובעים טוענים כי ביום ה- 25.6.10 בעת הגעה לתחנת רכבת תחתית בעיר ניו יורק - המדריך לא ידע כיצד להגיע לתחנות היעד ולכן נעזר בעוברי אורח דבר שגרם לחוסר נוחות לחברי הקבוצה ("סחב את הקבוצה" כלשון התובעים). בנוסף, לקראת שיט לפסל החרות, המדריך לא ידע כיצד להתארגן ואת העלות של הטיול הנ"ל לאדם בקבוצה. כתוצאה מעיכובים, הגיעו - חברי הקבוצה וביניהם התובעים שהינם אנשים מבוגרים- למלון תשושים דבר שמצא את ביטויו בוויתור של חלק מחברי הקבוצה על סיור לילה בניו יורק. עוד נטען, כי בהמשך להגעתם לפילדלפיה , צעדה הקבוצה רגלית מהמלון בו שהו, לכוון הבית הלבן. התובעים טוענים, כי המדריך לא התמצא בדרך ושאל נהגי מוניות. הקבוצה הגיעה רק לחלקו האחורי של הבית הלבן. עוד ובנוסף טוענים התובעים, כי כתוצאה מתכנון לקוי ואי התמצאות המדריך, ביום 28/6.10 נסעה הקבוצה למרכז קניות "פקטורי אאוטטלט" אך הקבוצה הגיעה בשעה 20:00 כאשר המקום נסגר בשעה 21:00 ומשכך לא הספיקו לבלות בו כראוי. ביום 30.6.10 הייתה הקבוצה אמורה לנסוע למפלי הניאגרה בקנדה אך הגיעה לשם רגלית. במקביל מציינים התובעים, כי שני חברי הקבוצה יצרו קשר עם משרדי הנתבעת בארץ וסיפרו לנציגה גב' סימקה זלצר אודות הבעיות וביקשו את התערבות הנתבעת. בהמשך, היה עיכוב בכניסה למגדל ה- CN בטורונטו, זאת, בשל העובדה כי המדריך לא תיאם מראש מועד לביקור הקבוצה. ב- 1.7.10 יצאה הקבוצה לשדה התעופה בבאפלו כדי לטוס לאורלנדו. המדריך טען, כי לא כל חברי הקבוצה יטוסו באותו מטוס.. הקבוצה הגיעה למלון באורלנדו ללא המדריך וכי הוא הגיע למלון רק בשעה 20:30. עוד נטען, כי המזון אותו קיבלה הקבוצה אינו תואם את אשר הובטח בתכנית הטיולים (קיבלו קפה ושקית שתיה, עוגייה וריבה, במקום "ארוחת בוקר אמריקאית משך כל הטיול").עם הגעתם למלון בלאס וגאס, התברר, כי לא כל החדרים היו מוכנים ומחלקם עלתה צחנת ביוב. בשל עיכובים בהחלפת חדרים אשר נגרמו בשל חוסר ההחלטיות של המדריך, נגרמה לחלק מהקבוצה עגמת נפש. בפארק ילוסטון (9.7.10) סירבו אנשי הפארק לכבד המחאה של קבלנית המשנה של הנתבעת בארה"ב(מג'יק) והדבר גרם לעיכוב דבר שהביא לכך שלא חוו התפרצות גייזר המתרחש אחת ל- 79 דקות. חרף בקשת הקבוצה להמתין להתפרצות הגייזר הבאה, המדריך סירב.

פרשת ההגנה:

7.הנתבעת טוענת מנגד, כי התובעים מנסים לעשות מכל תקלה פעוטה-קרדום לחפור בו ומדובר בחוסר תום לב, כאשר הינה מדגישה, כי מסלול הטיול - לרבות כל האתרים המפורטים בתוכנית - בוצע במלואו ובהתאם לתנאי ההסכם שבין הנתבעת לבין התובעים.

8. הנתבעת מציינת עוד, כי בסיכום הטיול שנכתב ע"י המדריך, צויינו גם תקלות ובעיות שארעו במהלך הטיול תוך ציון העובדה, כי המדריך התגבר על בעיות אובייקטיביות שהתרגשו במהלך הטיול כגון עומסי תחבורה בצורה ראוייה וטובה. הנתבעת דוחה ניסיון התובעת לצבוע בצבעים קודרים את הטיול בהעמסת תלונות שחלקם אינו תלוי באירגון הטיול ובמדריך כגון עיכובים בביקורת הגבולות או בשל עיכובים בלו"ז טיסות או עיכוב בקבלת חדרים ומצב החדרים.

9.לטענת הנתבעת, עסקינן במדריך שעבד בארה"ב מעל 15 שנה ומכיר את אתרי הטיול. כאשר התייעצות עם אזרחים מקומיים אינה מעידה בהכרח על חוסר מקצועיותו של המדריך. כמו כן, חלק מההדרכה בוצעה על ידי מדריכים מקומיים. עוד ובנוסף מציינת הנתבעת, כי עיכובים קלים הינם בגדר הסבירות העשויים להתרחש בכל טיול. המדריך יזם הליכה רגלית לילית לבית הלבן, מסלול שלא נכלל בתוכנית הטיול ובא בנוסף על הביקור שנערך בהתאם לתוכנית.

10.בדיון שהתקיים במעמד הצדדים בפני ביום 6.3.14 שבו הצדדים על טענותיהם. כאשר התובעים הדגישו, כי מדובר בטיול שתכננו זמן רב ואשר נוכח אריכותו ומחירו היקר שעושים פעם בחיים. לשיטתם, בטיול נפלו פגמים וליקויים רבים עד כי הדבר גרם לפגימה משמעותית בהנאתם ובהיעדר תמורה נאותה לתמורה ששילמו בגינו.

בעדותו של המדריך נוח ארליך מטעם הנתבעת, העד אישר כי למעשה זה היה לו הטיול הראשון שהדריך בארצות הברית וכי אין לו השכלה פורמאלית באשר לרקע ההיסטורי והגאוגרפי של ארה"ב וכי היכרותו עם ארצות הברית נובעת משהותו בה במסגרת לימודים למינהל עסקים ועבודה במפעל בניו ג'רזי ובווסט וורג'יניה.

דיון והכרעה:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ