אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> בג"ץ 2652-15 מנדלבליט נ' היועץ המשפטי לממשלה

בג"ץ 2652-15 מנדלבליט נ' היועץ המשפטי לממשלה

תאריך פרסום : 17/05/2015 | גרסת הדפסה

בג"צ
בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק
2652-15
17/05/2015
בפני השופטים:
1. י' עמית
2. צ' זילברטל
3. נ' סולברג


- נגד -
העותר:
אלוף (מיל') עו"ד אביחי מנדלבליט
עו"ד רנאטו יאראק
המשיב:
היועץ המשפטי לממשלה
עו"ד מיטל בוכמן-שינדל
פסק דין

 

 

 

 השופט י' עמית:

  1. העתירה שבפנינו היא אחד מספיחי הפרשה הידועה במקומותינו כ"פרשת הרפז".

 

           בעתירתו ביקש העותר להורות למשיב לקיים שימוע בעניינו, להעמיד לרשותו את "עיקרי טיוטת חוות הדעת המתגבשת בעניינו של העותר, וכן את חומר הראיות הרלבנטי, שנאסף בעניינו", וכן לאפשר לעותר להגיב על הטיוטא ועל חומר הראיות - וכל זאת טרם יקבל המשיב כל החלטה לגבי העותר, זולת החלטה על סגירת התיק מחוסר כל אשמה וניקויו מכל רבב.

 

  1. העותר שימש בזמן חשיפת פרשת "מסמך הרפז" כפרקליט הצבאי הראשי, ובמסגרת חקירת הפרשה נחקר אף הוא באזהרה. לאחר גלגולים שונים, שאיני רואה להידרש אליהם, הודיעה המשטרה כי לדעתה ממצאי החקירה אודות מעורבות העותר מגבשים תשתית לכאורית לביצוע עבירות של שיבוש מהלכי משפט ומרמה והפרת אמונים. העותר פנה למשיב ולפרקליט המדינה במספר מכתבים, אליהם צורפו חוות דעת, בהם הוסבר על ידו כי בהתנהגותו לא נפל כל פגם. בעקבות פגישה שהתקיימה ביום 19.11.2014 עם באי כוח העותר, בהשתתפות פרקליט המדינה וצוות הפרקליטים המטפל בתיק החקירה, פנה בא כוח העותר למשיב ביום 19.1.2015 בבקשה לעריכת שימוע לפני קבלת ההחלטה הסופית לגבי עילת סגירת התיק. במכתבו של המשיב מיום 30.3.2015 נמסר לעותר כי לא ניתן להיעתר לבקשתו, ומכאן העתירה שבפנינו.

 

  1. מהעתירה עולה, כי העותר חושש כי תיק החקירה ייסגר שלא בעילה של "חוסר אשמה". לטענת העותר, נוכח הדלפות מגמתיות מהחקירה ומשהושחר שמו שלא כדין ועל לא עוול בכפו, הוא מבקש כי שמו ינוקה מכל רבב, תוך סגירת התיק מחוסר אשמה ולא מחוסר ראיות. העותר הצביע על תפקידו הרם לשעבר כפרקליט צבאי ראשי, וככזה, אך טבעי הוא כי הוא רואה את עצמו משתלב בעתיד במערכת המשפטית, אם כשופט ואם בתפקיד בכיר אחר, ומכאן שניקוי שמו לחלוטין הוא קריטי להמשך הקריירה המקצועית שלו.

 

  1. דין העתירה להידחות על הסף.

 

           העותר פרס בעתירתו יריעה רחבה, תוך התייחסות לגופם של דברים ולסוגיות משפטיות כמו חיסיון עורך דין-לקוח והאזנת סתר לשיחות הנהנות מחיסיון זה (נוכח טענתו כי מילא תפקידו כיועץ המשפטי של הרמטכ"ל). אלא שהשאלה העומדת בפנינו מתמקדת בגדרה של הוראת סעיף 62(ב) לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ב-1982 (להלן: החסד"פ), הקובעת כלהלן:

 

העמדה לדין וסגירת תיק

  1. על החלטה שלא להעמיד לדין תימסר לחשוד הודעה בכתב שבה תצוין עילת סגירת התיק והחשוד יהיה רשאי לפנות לתובע שסגר את התיק בבקשה מנומקת לשנות את עילת הסגירה; תיק שנסגר בשל חוסר אשמה, יימחק רישומו מרישומי המשטרה.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ