אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> בב"נ 31801-12-15 אלקשכר נ' מדינת ישראל - ופרקליטות המדינה המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין

בב"נ 31801-12-15 אלקשכר נ' מדינת ישראל - ופרקליטות המדינה המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין

תאריך פרסום : 10/02/2016 | גרסת הדפסה
בב"נ
בית משפט השלום באר שבע
31801-12-15
02/12/2015
בפני השופט:
יעקב דנינו

- נגד -
המבקשת::
פאטמה אלקשכר
המשיבה::
הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז דרום
החלטה

בהתאם להוראת תקנה 2(א)(1) לתקנות התכנון והבניה (סדרי דין בבקשות לעניין צו הריסה מנהלי) התש"ע-2010 (להלן: "התקנות"), בקשה לביטול צו או לעיכוב ביצוע צו תוגש בתוך שלושה ימים מיום שנודע למבקש על הצו.

עיון בצו שצורף מלמד כי הצו הודבק ביום 6.12.15.

לפי הנטען בבקשה, המבקשת הינה עיוורת ואילמת מלידה, וכי בהינתן שהוריה נפטרו בשנת 1996, היא מטופלת על ידי אחותה, שמונתה כאפוטרופוס עבורה על ידי בית הדין השרעי.

מתוך שכך, לפי הנטען המבקשת "לא ידעה מה לעשות" (ס' 15 לבקשה), ומכל מקום, בשים לב לנוסח הצו בעברית, בעוד שבני משפחת המבקשת קוראים אך ערבית, נוצר קושי להידרש לתוכן הצו במועד הקבוע בתקנות.

אומנם, תכליתו של צו הריסה מנהלי נועד למנוע אפשרות של השהיית ביצוע צווי הריסה, בדרך של גרירת הליכים משפטיים באופן מלאכותי (ראה: ע"פ 10505/03 אזולאי ואח' נ' מדינת ישראל, נח(2), 625). מתוך שכך, נקבעו מועדים קצובים להגשת בקשה לעיכוב או לביטול צווי הריסה מנהליים, ונקבע כי בית המשפט לא יבטל צו הריסה מנהלי, אלא בהתקיים עילות מוגבלות ומוגדרות (סעיף 238א(ח) לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965).

ואולם, במקרה דנא, סבורני כי על רקע מצבה הפרסונאלי של המבקשת, כי אין בהגשת הבקשה מעבר למועד שנקבע בתקנות, כדי שיהוי שיש בכוחו להוביל לדחיית הבקשה מטעם זה בלבד (ראה ס' 15-17 לבקשה).

ויודגש. אין בכך כדי לזקק מסקנה כי נוסח הצו בעברית מעניק מתוך עצמו הצדק להגשת הבקשה מעבר למועד הקבוע בתקנות, שכן, במקרים מתאימים יכול בעל המבנה לפנות לקבלת ייעוץ אחר שחזה בנוסח הצו. ואולם, נוכח הנסיבות שפורטו לעיל, סבורני כאמור כי אין בשיהוי לכשעצמו כדי לדחות הבקשה מטעם זה בלבד.

עם זאת. בהתאם לתקנה 2(א)(1) לתקנות, על המבקשת לפרט מהי זכותה המוכרת במבנה, נשוא צו ההריסה, כמצוות נוסח התוספת הראשונה לתקנות.

המבקשת טוענת, באמצעות האפוטרופוס מטעמה, כי היא "מתגוררת בשטח משנת 1999. עוד לפני שהוקם בית הספר ביישוב התגוררה בסככה, וכתוצאה ממזג האוויר והנזק שנגרם לסככה, במרוצת הזמן הקימה את האוהל" (ס' 14 לבקשה).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ