בב"נ
בית משפט לענינים מקומיים באר שבע
|
25234-04-15
16/04/2015
|
בפני השופט:
יעקב דנינו
|
- נגד - |
המבקש:
יעקב כהן
|
המשיבה:
עיריית באר שבע
|
החלטה |
בהתאם להוראת תקנה 2(א)(1) לתקנות התכנון והבניה (סדרי דין בבקשות לעניין צו הריסה מנהלי) התש"ע-2010 (להלן: "התקנות"), בקשה לביטול צו או לעיכוב ביצוע צו תוגש בתוך שלושה ימים מיום שנודע למבקש על הצו.
עיון בצו שצורף לבקשה מלמד כי הצו הודבק ביום 12.4.15. אין בבקשה כל נימוק המסביר את פשר השיהוי בהגשת הבקשה.
יתר על כן, ובזה העיקר. סעיף 238א(ח) לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965 מונה רשימה סגורה ומצומצמת של עילות לביטול הצו. בכלל זה, על המבקש להוכיח קיומו של היתר בניה למבנה, ולחילופין, כי אין הצו דרוש כדי למנוע עובדה מוגמרת.
במקרה דנא, אין המבקש טוען כי קיים היתר בניה כדין ביחס למצללה, וטענתו הינה כי המצללה נבנתה בחודש ינואר 2015, ומתוך שכך, כי אין הצו דרוש למניעת עובדה מוגמרת.
ואולם, המבקש אינו מצרף כל אסמכתא לטענתו בנדון. בכל ההערכה, לא ניתן להלום כי יבוא אדם ויעלה באופן אמורפי, נטול אסמכתאות, טענה המבקשת לקעקע תוקפו של צו הריסה מנהלי, ובכך יחפוץ כי ביהמ"ש יורה על ביטול צו ההריסה, אשר בהתאם להוראות החוק וההלכה הפסוקה, דחייתו או ביטולו יינתנו במשורה, רק במקרים בהם נמצא יסוד לטענה כי מתקיימת איזה מבין העילות המצומצמות הקבועות בדין לביטול הצו.
על פי הוראות תקנה 6 לתקנות הנ"ל, ביהמ"ש לא ידון בבקשה שלא התקיימו בה התנאים הקבועים בתקנות, אלא מנימוקים מיוחדים שירשמו.
חרף האמור. סבורני כי ראוי במקרה דנא לדון בבקשה לגופה, תוך שהתרופה לאי העמידה בתקנות, יכולה לבוא לידי ביטוי בדרך של פסיקת הוצאות הולמות, אשר פגיעתן במבקש פחותה ומידתית יותר. בחשבון פסיקת ההוצאות אפשר כי ביהמ"ש ייקח בחשבון כי עיתוי מועד הגשת הבקשה פגע, ככל שכך אומנם יוכח, בהיערכות המשיבה לביצוע הצו ובעלויות הכספיות שנגזרו מכך.
קובע לדיון בנוכחות המצהירים ליום 21.4.15 בשעה 12:00.
המשיבה תגיש תגובתה עד ליום 20.4.15 בשעה 13:00.